Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Groeien in een opbergrek

    Oorspronkelijk geplaatst door krasi View Post
    Daarom geef ik ook altijd water 2 uur nadat de lampen aan zijn, de worteldruk neemt dan toe en de plant begint dan met volop verdampen.
    Ik wist niet dat het tijdstip van voeding geven belangrijk kon zijn...
    Thank's Krasi. Puntje verdiend
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      Re: Groeien in een opbergrek

      Oorspronkelijk geplaatst door krasi View Post
      Daarom geef ik ook altijd water 2 uur nadat de lampen aan zijn, de worteldruk neemt dan toe en de plant begint dan met volop verdampen.
      Klopt, maar ik bedoel meer dat het geinig is om dat soort dingen te "zien" die normaal gesproken onzichtbaar zijn.

      Overigens schakelt wateropname heel snel in als het licht aan gaat. Een kwartier nadat het licht aan gaat zie je de tensiometers al oplopen en binnen een half uur is de wateropname maximaal. Inclusief mogelijke vertraging die de tensiometers nog opleveren voordat die meten dat de zuiging verandert.

      Ik geef dus ook gewoon na een half uur al water.

      Nog even een tensio grafiekje van een nacht-dag overgang erbij. Op een kwartier na "licht" aan heb ik even een vertikaal lijntje gezet. Na twee en een half uur hebben ze water gekregen.
      Tensio_Nacht-Dag_overgang.png

      Je ziet hoe snel die wateropname schakelt en dan ook vrijwel constant blijft. Nadat de watergift "verwerkt" is zie je overigens ook dezelfde opwaartse lijn weer.

      De rode grafiek is overigens een iets minder nauwkeurige sensor (meet 0-1000mbar en de andere 0-500mbar) Vandaar dat die wat minder vloeiend loopt.
      Last edited by Wietefras; 18 August 2013, 11:58. Reden: Grafiekje erbij

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: Groeien in een opbergrek

        Ik ga dit in de gaten houden....
        Andere meningen?
        Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
        Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

        Comment


          Re: Groeien in een opbergrek

          Over water geven zul je tig meningen vinden. Boven of onder. 1 keer per dag vs meerdere keren per dag. etc etc etc. Normaal gesproken is de regel inderdaad wel dat je alleen water geeft tussen de 2 uur na licht aan en 2 uur voor licht uit.

          Als je dan ziet hoeveel mensen hun tuin 's avonds besproeien. Dat is volgens de regels van de kunst dus wel zo'n beetje het slechtste wat je kunt doen. Maar goed, wie gaat er 's morgensvroeg opstaan om de tuin te besproeien?

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Re: Groeien in een opbergrek

            Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
            wie gaat er 's morgensvroeg opstaan om de tuin te besproeien?
            Helemaal geen moeite mee
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              Re: Groeien in een opbergrek

              OK, had ik nog de wekelijkse update met foto's.

              De planten zijn nu (sinds 2-6-2013) 11 weken bezig en staan (sinds 28-6-2013) 7 weken in de "echte" bloei. Staan vanaf zaad op 12/12 onder 2x55W T-Neon..

              De dames gezellig in het hok (links GK2, daarnaast achter GK1 en voor CH2. Rechts achter CH1 en voor CH3):
              20130817_Overzicht_DSC3458.jpg
              CH1 heb ik met een stuk tape aan de kabel van de sensoren vast gezet, omdat ze anders nogal ombuigt. De dames hebben nogal dunne steeltjes helaas.


              Close up van de toppen van Cannalope Haze (#2) en Grapefruit Krush (#1) naast elkaar (stuk in de foto is ongeveer 10 a 12cm hoog):
              20130817_Binnen_CH2_Top_DSC3464.jpg20130817_Binnen_GK1_Top_DSC3475.jpg

              En dan ben ik dus benieuwd of de dames al om kunnen. Ga binnenkort op vakantie en dan moet ik ook nog even bedenken of ik ze met een geautomatiseerd watergeef systeem achterlaat of dat ik ze vooraf allemaal te drogen hang.

              Macro van de hoofdtop van Cannalope Haze #3. Op de bladeren zit veel amber, maar op de toppen zelf nog niet zoveel.:
              20130817_Binnen_CH3_Top_Macro.jpg

              Lager topje van de Cannalope Haze. Zelfde verhaal (veel amber op de bladeren en niet zozeer op de calyxen ):
              20130817_Binnen_CH2_Top_Macro.jpg

              Dat milky vs amder gedoe is niet zo heel denderend zichtbaar in de lage resolutie foto's, dus ook nog wat extremere macro foto's waarop je de trichomen gewoon kan zien.

              Macro opname van een calyx van de Cannalope Haze:
              20130817_Binnen_CH2_Top_Macro2.jpg

              Macro opname van een deel van de hoofdtop van de Grapefruit Krush #1 (Dit stukje staat op de grote foto van de hoofdtop helemaal bovenaan een beetje rechts/midden):
              20130817_Binnen_GK1_Top_Macro.jpg

              Op de toppen zelf zit dus ook wel al wat amber. Denk dus dat ik ze toch binnenkort maar ga omhakken voordat ik op vakantie ga. Kunnen ze mooi drogen terwijl ik weg ben.
              Last edited by Wietefras; 18 August 2013, 15:36.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: Groeien in een opbergrek

                Mooie foto`s hoor, lekker duidelijk die trichs.

                Comment


                  Re: Groeien in een opbergrek

                  +1

                  Dat zijn echt mooie fotos kerel!!! Laat het u smaken straks!

                  Comment


                    Re: Groeien in een opbergrek

                    Bedankt heren. Ja ik kijk ze op mijn eigen scherm in het oorspronkelijke 20MP formaat, maar voor hier moet je dan een uitsnede maken of verkleinen.

                    Maar, ... eh ... wat denken jullie, zijn ze klaar zo (of binnen een week of twee)?

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      Re: Groeien in een opbergrek

                      Ja ik ben sinds kort een non amber oogster geworden, ik heb laatst informatie gelezen die zegt dat amber trichs gedegradeerde thc is, meest milky geeft de thc piek weer, dus ik zeg omhalen.

                      Comment


                        Re: Groeien in een opbergrek

                        Nou precies, dat had ik ook gelezen (ik had hier laatst ook wat links gepost), maar ze staan nog maar 7 weken in bloei. Met slechts 110W aan licht ook.

                        Maar goed, jij vindt dus ook dat ze klaar zijn. Super. Bedankt.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: Groeien in een opbergrek

                          Oorspronkelijk geplaatst door krasi View Post
                          Ja ik ben sinds kort een non amber oogster geworden, ik heb laatst informatie gelezen die zegt dat amber trichs gedegradeerde thc is, meest milky geeft de thc piek weer, dus ik zeg omhalen.
                          Dit heb ik gisteren van mijn Hippie vriend gehoord.....
                          Hij vertelde me dat je naar de trichomes moest kijken en dat je moest knippen als ze beginnen te buigen.

                          Dus ook hierin zijn de meningen weer verdeeld.

                          Zijn nu idd die amber trichomes weer een mode verschijnsel of is dit een bewezen iets???

                          Hoe lang wordt deze methode al gebruikt??

                          Ik wil het antwoord graag, voordat ik oogst.
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment


                            Re: Groeien in een opbergrek

                            Heb mijn post van een tijdje terug over dit onderwerp er even bij gezocht:


                            Conclusie daarvan was dat je moest wachten tot een paar amber trichomen.

                            De andere populaire oogst indicatie is juist om te wachten op een flink percentage amber.

                            Was eigenlijk van plan beide te proberen. Paar planten vroeg oogsten en een paar wat later.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment


                                Re: Groeien in een opbergrek

                                THC degradeert tot CBN, niet CBD.

                                Als je het wil opklaren zou je op die link naar mijn post kunnen klikken. Daar staan weer links naar twee artikelen met veel uitleg.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X