Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Groeien in een opbergrek

    Bedankt allemaal! Hoop er zeker binnenkort van te gaan genieten. Laat nog wel even weten hoeveel het nou uiteindelijk geworden is na drogen en de laatste knip.

    @krasi, ja jouw planten waren mooi gesuikerd. Bij mij was het toch alleen op de kleine blaadjes in de toppen en de uiteinden van de grotere.

    Zal met het licht te maken hebben. Ik heb natuurlijk maar een T-Neon setje en geen flinke HPS, maar ik vermoed toch ook wel dat het deels aan de voeding ligt. Die BioNova voeding heeft een samengstelde NPK van 5,5-2-2,5 (8-0-0 plus 3-4-5) en dat gebruik je in ruime mate over de gehele kweek. Er gaat volgens schema alleen nog wat K20 bij (en Vitrasol en andere toevoegingen met minder NPK invloed). Vergeleken met andere voedingen is dat veel meer N over de hele kweek en veel minder P op moment dat de toppen aan het vormen zijn. De verdeling is ook vrij constant over de hele kweek, dus spoelen helpt ook niet. Alleen loopt de K op tegen het einde.

    BioNova Cocos voeding NPK waardes volgens schema:
    BioNova-Cocos-schema-NPK.png

    Voor een eerste kweek wilde ik toch gewoon het schema aanhouden., maar ik zal voor een volgende keer toch zeker proberen de boel wat te mengen naar een meer standaard NPK verdeling over de kweek. Misschien ook even een mailtje sturen naar BioNova met de vraag waarom er bij die Cocos volgens het schema geen P20 bij gaat en bij de supermixen wel.

    Die hoge N concentratie zou er ook aan liggen dat cocos N verbruikt, maar ik heb gecomposteerde cocos en dan heb je dat volgens mij niet nodig. De planten waren in ieder geval nog knalgroen op het eind. De hydro A&B voeding heeft trouwens dezelfde NPK's

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      Re: Groeien in een opbergrek

      Lekker gedaan hoor Wietefras! houd vol nog even geduld en je kan roken
      Baco's paarse ronde = done

      Baco's eerste keer binnen =
      done

      Comment


        Re: Groeien in een opbergrek

        Zojuist even teruggelezen. Die Mistery auto lijkt wel een flatstem! Dat heb ik ook al gezien in andere gevallen, maar zelf in de tests nog niet gezien! Gaaf! Kun je daar nog eens wat kiekjes van schieten als je zin en tijd hebt?
        Jammer van die autohaze! Daar baal ik dan van.. Gelukkig heeft het niets gekost, maar toch jammer
        Ik zit weer gezeteld, en lees van hier af aan weer mee! Succes, voor zolang het nog nodig is!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          Re: Groeien in een opbergrek

          Tsja ik ben er een paar dagen niet bij en dan gebeuren er ineens alle leuke dingen...

          Mooi gedaan, op naar de volgende
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment


            Re: Groeien in een opbergrek

            Ben nog even op vakantie, maar als ik terug ben (en die Mistery Auto staat er nog) dan zal ik inderdaad nog wat foto's posten.

            Die stam is echt vreemd. Heel dik en inderdaad ook niet helemaal rond.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              Re: Groeien in een opbergrek

              Nou, eindelijk weer thuis en snel naar mijn plantjes gerend. Ze hebben 14 dagen hangen te drogen bij wat te hoge temperaturen (tussen de 23 en 27 graden), want het was wat warm op zolder met alle ramen dicht. Misschien is het wat te droog geworden, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dat moet herkennen. Het ruikt in ieder geval wel prima.

              Gedroogd en na afknippen van alleen de toppen heb ik nu 50 gram over (20g Grapefruit Krush en 30g Cannalope Haze). Plus nog wat Ketama "hooi". Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee hoe ik me daar ooit doorheen ga roken (vapen)

              Van de buitenplanten is in totaal nog eens 30g afgekomen. 15g Auto Tutankhamon, 10g Big Bang Auto en 6g AutoBlueberry. Al is dat wel inclusief de kleine blaadjes aan de toppen. Die had ik laten zitten. In plaats van daar wietboter of hash van te maken dacht ik om het gewoon inclusief suikerblaadjes te vapen. Laatst een stukje van geprobeerd en dat werkt ook gewoon prima.

              Die buitenoogst is dus wel een beetje een fail (van 8 zaadjes uiteindelijk maar 3 mini plantjes geoogst), maar dat is dan wel een les dat dat niets voor mij is. Of dat ik een volgende keer meer binnen moet voorgroeien. Aan de andere kant, ook die 30g is al veel teveel voor mijn verbruik

              Mijn verslaving is toch meer het groeien van die plantjes. Ook het besnuffelen ervan trouwens, want man o man wat ruiken die dingen toch lekker ...

              De hele zooi zit nou in weckpotten. Het Ketama hooi zit samen met de Autoblueberry in een pot (in ziplock zakjes) en de rest heb ik per soort in een pot gestopt.

              20130913_Oogst.jpg
              Bovenste rij Big Bang Auto en Auto Tutankhamon (halve liter potjes). Onderste rij Ketama+AutoBlueBerry, Cannalope Haze en Grapefruit Krush (1l en 750ml potten).

              Die foto met die Cola fles was natuurlijk een geintje, maar al met al ben ik toch best tevreden met de oogst zo.

              Ben van plan om nog eens uit te rekenen wat dit me nu zo gekost heeft. Vermoed dat ik nog het meeste kwijt ben geweest aan het zaad.

              Ik heb nu dus alleen nog de Mystery Auto staan. Die heeft gelukkig mijn afwezigheid overleefd (zo te zien). Helaas wat te donker om nog een foto te maken. Dat is wel een flinke plant geworden (93cm hoog). Zal er morgen wel wat foto's van maken, want ze ziet er nogal vreemd uit.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: Groeien in een opbergrek

                Kijk dat is de mooiste foto het gedroogde eindresultaat !

                Veel rookplezier Wietefras!
                Baco's paarse ronde = done

                Baco's eerste keer binnen =
                done

                Comment


                  Re: Groeien in een opbergrek

                  Dat is goed nieuws, voor een gedeelte dan! Ik heb dit jaar ook wat onverklaarbare misbaksels meegemaakt, het merendeel eigenlijk! 15/20 planten was bagger. Raar seizoen qua weer deze zomer en lente. Wel een goede vakantie gehad?
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    Re: Groeien in een opbergrek

                    Bedankt Bacos. Heb gisteren een plukje Grapefruit Krush in de Plenty vaporizer gestopt. Heeeerlijk genoten

                    @LR2, Ja hoor lekkere vakantie gehad. Mistte mijn plantjes wel een beetje

                    De Mystery Auto staat dus op dit moment buiten. Plant staat in een pot en die had ik voor de vakantie ingegraven zodat ze nog wat koeling en vocht van de volle grond kon krijgen. Ik verstop de planten normaal gesproken als er gasten komen, maar met dit weer zit je toch niet snel buiten.

                    Anyway, de plant ziet er dus erg merkwaardig uit. Vergeleken met mijn overige planten in ieder geval. De stam is halverwege ineens flink dikker en er zitten groeven in. De top is ook nogal vreemd van vorm.

                    Het weer is hier knudde op het moment, dus echt denderende foto's kon ik niet maken.

                    Overzichtsfoto van de gehele plant. Ze is wat geel geworden dus heb haar maar wat voer gegeven.
                    20130914_Buiten_MA_DSC3873.jpg

                    De stam verdikt halverwege de plant ineens. De dikte is daar 1,5cm terwijl de dikste stam onderaan hooguit 1cm dik is. Het lijkt ook wel een beetje of er twee stammetjes vergroeid zijn oid.
                    20130914_Buiten_MA_Stam_DSC3862.jpg

                    De top stond te zwaaien in de wind en regen dus het is helaas wat wazig. Het lijkt wel een soort kroon.
                    20130914_Buiten_MA_Top_DSC3874.jpg

                    In eerste instantie was die top trouwens een cirkel. Dus echt een soort kroon van witte haartjes (te zien in de foto bij de update van 3 weken terug). Op dit moment is een deel van de "kroon" los gekomen en dat hangt nu wat lager (links op de foto). Er zitten zoveel bladeren omheen dat ik niet echt kan zien hoe het eronder zit.

                    Iemand een idee wat er aan de hand is met deze plant?
                    Last edited by Wietefras; 14 September 2013, 15:25.

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      Re: Groeien in een opbergrek

                      Ik zou ook wel willen weten wat dit is, mijn 3e Plant, die in het vergeethokje staat, Arthemis heeft hier ook last van (of niet)
                      Ook bloeit deze op een geheel andere manier.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        Re: Groeien in een opbergrek

                        wtf dat heb ik nou nog nooit eerder gezien zoveel blad groei in je hoofdtop.. ben ook benieuwd wat het is en of wat het veroorzaakt.

                        toch al mooi wat in je weck potjes zitten zo! laat het je smaken kerel!

                        greetzzz Mafferd

                        Comment


                          Re: Groeien in een opbergrek

                          Dat is dus een flatstem! Ik hoorde dat meer mensen daar last van hadden in de Mistery auto! Maar het is een extreem zeldzaam fenomeen, over het algemeen. Dat het nu in twee gevallen voorkomt uit dezelfde zaden is geniaal! Misschien heb ik ergens een mooi misbaksel gecreerd. Het is gewoon te roken verder hoor

                          Edit: flatstem is een benaming voor deze vergroeiing die ook voor kan komen bij zonnebloemen, margrietjes en andere planten. De plant maakt dan alles aan vanaf de stam ipv losse takken te vormen.
                          Last edited by LR2; 15 September 2013, 15:55.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            Re: Groeien in een opbergrek

                            Ah verdomd, dat had je al gezegd inderdaad. Nou ik daar op Google zie ik inderdaad een Strain Hunters expeditie in Marocco waar ze ook zo'n flat stem vinden (op 22:38). Die heeft blijkbaar ook een "kroon".

                            De onderkant is overigens wel "normaal". de zijtoppen die daar vanaf komen zien er uit als gewone toppen en bladeren op steeltjes enzo.

                            Geinig wel. Hoop dat die plant het redt met dat pokkeweer dat we nu hebben.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Re: Groeien in een opbergrek

                              Thanks voor de info, een flatstem it is.

                              Nu ik de naam weet, wil ik ook weten wat het gaat doen, ik houd je op de hoogte Wietefras.
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment


                                Re: Groeien in een opbergrek

                                Zat nog even te rekenen hoeveel ik nu kwijt geweest ben aan deze (binnen)kweek:
                                Stroom (90 dagen op 12/12) 30
                                Voeding 6
                                Grond 9
                                Zaad 45
                                Afschrijving kast en kweekspullen 50
                                Totaal 140

                                Met een opbrengst van 50 gram komt dat dus op bijna 3 eur per gram. Dat is nogal pittig.

                                Voor buiten waren de zaadjes nog duurder (autofem spul) en kwam ik op 60 euro zaad en 10 euro voor grond en voeding. 70 euro totaal op 30 gram oogst is ook nog 2,30 per gram. Al had die oogst natuurlijk veel hoger moeten zijn als mijn planten niet voornamelijk als slakkenvoer hadden gediend.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X