Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien in een opbergrek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Groeien in een opbergrek

    Dat zijn dure grapjes, maar zoals Rutte het zegt; het is een soort van investeren in jezelf.


    Nee even serieus, de kosten van de kast en potten bijvoorbeeld vallen de volgende ronde weg. Dus dat scheelt alweer 50 euro. De grond kun je mooi composteren en hergebruiken, scheelt ook in de voeding! En de les opzich is natuurlijk ook wat waard! Om er maar even een positieve draai aan te geven
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      Re: Groeien in een opbergrek

      Hoe je het ook gaat uitrekenen je bent altijd goedkoper dan dat je naar de shop gaat om je zuur verdiende centjes uit te geven aan een rokertje van daar. De 1e keer is het duurst maar als je eenmaal alles in huis hebt en je plust en mint dan is de volgende ronde natuurlijk een lachertje qua kosten
      Baco's paarse ronde = done

      Baco's eerste keer binnen =
      done

      Comment


        Re: Groeien in een opbergrek

        Nou ik had de kosten van de vaste spullen verdeeld over een paar kweken. Is een beetje natte vinger werk natuurlijk, maar goed. Die 50 euro zou ik volgende keren ook gewoon weer moeten rekenen. En daarna ga ik er vanuit dat er wel weer dingen vervangen moeten worden.

        Die grond zou ik inderdaad vast ook nog wel kunnen hergebruiken. Zo niet voor de wiet dan wel gewoon in de tuin.

        Volgende keer ga ik ook zeker voor veel minder planten. Dat scheelt dan weer in de zaad kosten. Of ik ga zelf zaad proberen te maken. Lijkt me ook leuk.

        Sowieso zijn de totale kosten tot nu toe wel al lager dan 50 gram wiet uit de shop. Dat is inderdaad sowieso wel een positieve noot

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          Re: Groeien in een opbergrek

          Wordt er uberhaupt vaak 1 op 1 gehaald met tneon ? ik ben nog niet veel verslagen tegengekomen waar dat gelukt is.
          ik ben ook bezig met 4x2x55watt Tneon en mijn 1ste objectief is 0.5 draaien dan ga ik al heel blij zijn en uiteindelijk doel is 0.7 a 0.8( wat ik vermoed dat zowat de max is ) al ben ik nog niet snel op zo een resultaten denk ik

          mooi gedaan in ieder geval ! volgende keer scroggen ?
          2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

          Comment


            Re: Groeien in een opbergrek

            Volgens mij halen ze echt hoge ratio's alleen bij T-Neon kweken waar ze de hele kast vol hangen met buizen. Dan hebben ze ook 600W aan T-Neon hangen en dan heb je ook voldoende dieptestraling om over de hele plant dikke buds te krijgen.

            110W is volgens mij gewoon te weinig om de plant optimaal te laten presteren. Met 150W HPS halen ze toch ook geen 1:1?

            Bovendien heb je met T-Neon maar 90 lumen/Watt en bij 600W HPS is dat 140 lumen/ Watt. Dan heb je met HPS dus al anderhalf keer zoveel licht uit hetzelfde wattage. Dat merk je dan uiteraard ook terug in je opbrengst onder T-Neon. Licht is gewicht, dus 1:1 onder 600W HPS staat dan evenredig aan 90/140=0,64:1 voor T-Neon. Zal niet helemaal exact op gaan door verschillen in PAR efficiency, maar overall komt het wel in de buurt.

            Plus dan nog het effect dat je eigenlijk gewoon te weinig licht hebt.

            Denk dus inderdaad ook dat als je heel erg je best doet en veel lampen plaatst dat je maximaal rond de 0,75:1 kan halen met T-Neon, maar dan zou je met 600W HPS ook over de 1:1 moeten kunnen halen.

            Qua opbrengst (binnen) ben ik dus zeker niet ontevreden.

            Alleen de kosten vallen me wat tegen, maar dat is grotendeels ook gewoon mijn eigen schuld. Aan de ene kant doe ik het liefst alles zo goedkoop mogelijk (een opbergrek bekleden met een rol radiatorfolie), maar ik wil wel alles hebben. Heb dus wel alle meters en dat soort zooi. Dat is toch ook zo weer 100 euro bij elkaar.

            Volgende keer ga ik mainlining toepassen. Zag RollUp de term roepen, vond die tutorial en ik kan eigenlijk niet wachten om weer met een kweek te beginnen

            Wilde eigenlijk eerst nog wat verder werken aan de automatisering van mijn kast, maar aan de andere kant ging het de vorige kweek ook prima. Kan dus eigenlijk best gewoon weer beginnen. Ik mis ook gewoon het hebben van die planten. Het is echt verslavend.

            Andere verslaving is dat Arduino gedoe. Was al eerder begonnen om de propagator te voorzien van een eigen temperatuur regeling en temp+LV monitoring. Ben nu eerst met mijn Arduino spul bezig om de cure van mijn net geoogste wiet in optimale conditie te houden. Kwam langs deze post hier op JD over hoe wiet te curen en die percentages schreeuwen natuurlijk om een geautomatiseerde aanpak van de cure. Ik ben dus nu bezig om een "Curinator" te bouwen/programmeren en een "Propagatorinator". OK, ok, ik kijk dus overduidelijk ook nog eens teveel Phineas and Ferb met mijn zoontje

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              Re: Groeien in een opbergrek

              Heb vandaag de Mystery Auto (flatstem) omgehakt. Deze begon helaas steeds meer toprot te vertonen en ze leek me ook wel klaar ook. Ze heeft 12 weken gehad sinds ontkiemen.

              Heerlijk geurtje. Heel anders dan de andere planten.

              De "kroon" heeft het helaas niet gered. Die was gaan rotten. Ook niet zo vreemd met al dat blad. Alleen het stuk kroon dat wat verzakt was heb ik nog over gehouden.

              De plant woog in totaal iets meer dan 200 gram. Heb er 58 gram grof knipafval van weggegooid (grote fan leafs en half de stam), 10 gram suikerblaadjes in de vriezer gestopt en 132 gram te drogen gehangen.

              Geknipte plant:
              20130921_Buiten_MA_Toppen_DSC3898.jpg
              Alleen de onderste helft van de stam heb ik er nog afgehaald (anders past het niet in mijn drooghok). Toch nog best een flinke hoofdtop ook minus de kroon. Onderin zit nog een stukje van de kroon. Verder slechts twee kleine zijtakjes.

              Heb de stam nog even doorgezaagd op het flatstem stuk:
              20130921_Buiten_MA_Stam_DSC3906.jpg

              Nou heb ik dus echt niets meer groeien. Wordt er een beetje zenuwachtig van

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                Re: Groeien in een opbergrek

                Kijk lekker hoor Er is vast nog wel iets te doen voor je volgende ronde ondertussen dat de huidige droogt En anders gewoon even een weekje chill
                Baco's paarse ronde = done

                Baco's eerste keer binnen =
                done

                Comment


                  Re: Groeien in een opbergrek

                  Ha, ha, ja ben nu mijn oogst in een zooi weckpotten aan het curen. Periodiek even de potten luchten (en dus de wiet besnuffelen) is ook leuk

                  Trouwens ook nog een keer een bedankje aan LR2 voor het zaad van die Mystery Auto. Ondanks dat die plant er wat merkwaardig uit zag met die flat stem heb ik daar toch de beste buitenoogst mee behaald. Ook al heb ik wat vals gespeeld omdat die plant juist nogal een tijd binnen heeft gestaan onder het dakraam.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    Re: Groeien in een opbergrek

                    nu proberen niet alles te snel oproken
                    Al bezig met volgende ronde(voor te bereiden) ?
                    2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

                    Comment


                      Re: Groeien in een opbergrek

                      Ik kom hier echt in geen levensdagen doorheen Als ik in een maand 1 a 2 gram in de vaporizer stop is het veel.

                      Ben wel bezig om het hok verder af te maken voor een volgende ronde. Al hangt er nu dus weer een plant in te drogen (luchtinlaat moet nog wat beter lichtdicht). Verder ook nog steeds bezig met mijn Arduino speeltjes. Mijn laatste ontwerp van de tensiometer is wel door de kinderziektes heen.

                      Zit ook nog steeds te twijfelen wat ik nou ga doen. Mainlining met 1 of 2 planten of toch weer een ronde het 12/12 systeem met 5 a 6 planten. Punt is dat ik eigenlijk liever 3 keer 10 gram heb dan 1 keer 50. Dan kan ik sneller meer soortjes proberen, maar dat main lining lijkt me ook erg geinig.

                      Wil ook eigenlijk die Ketama een keer goed doen en dan wellicht toch beter een rondje alleen die plant, want die kon duidelijk niet overweg met de voeding die de andere planten wel nodig hadden.

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: Groeien in een opbergrek

                        Haha ok dan kom je wel even toe
                        wel gezien dat je zo lang gaan toe komen geeft je dat wel alle tijd van de wereld. dus kun je gerust wat langer voorgroei hebben, wat ongetwijfeld wel het geval zal zijn met mainlining.
                        aan de andere kant 12/12 systeem is goedkoper en geeft je wat meer smaakjes en dat is ook altijd leuk

                        we horen het wel

                        Gr
                        2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

                        Comment


                          Re: Groeien in een opbergrek

                          12/12 is toch juist duurder? Dan heb ik veel meer zaad nodig. Mar goed, dat is nu geen issue omdat ik nog zaad heb liggen.

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            Re: Groeien in een opbergrek

                            wel dat is maar hoe je het bekijkt, 12/12 verbruikt een pak minder stroom en is sneller klaar
                            2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

                            Comment


                              Re: Groeien in een opbergrek

                              Ah op die manier. Dat zou ook kunnen inderdaad. Hangt er dan vanaf hoe goedkoop je je zaad krijgt en hoeveel stroom je verbruikt.

                              Ik was voor deze ronde 45 euro kwijt aan zaad en 30 euro voor de stroom. Als ik maar 1 zaadje neem van 5 euro kan ik daar 40 euro mee besparen en zelfs een 50% hogere stroom rekening scheelt maar 15 euro.

                              Al zal ik voor dat main lining nog wel een stel grotere potten moeten kopen. Het scheelt dus in mijn geval eigenlijk (nog) niet zoveel. Als je de spullen eenmaal hebt is het gelukkig verder nog best een goedkope hobby met zo'n T-Neon armatuur.

                              Als ik nog een keer 12/12 ga doen zou ik misschien ook experimenteren met een periode dagen van 30 uur. Dan staat de lamp 12 uur uit en 18 uur aan. Al denk ik ook wel weer dat ik beter de eerste keren zoveel mogelijk zonder fratsen zou moeten kweken om een soort baseline te vinden.

                              Dus als ik er zo over nadenk dan beter maar gewoon nog een keer een 12/12 ronde.

                              Kijk, het is altijd handig om iemand hebben om tegen te sparren. Bedankt

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                Re: Groeien in een opbergrek

                                Wat een prachtige foto's van de toppen. Daar kan ik nu warm van worden

                                Comment

                                Bezig...
                                X