Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw lid, eerste kweek in DR90 II en DP90

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nieuw lid, eerste kweek in DR90 II en DP90

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum, en heb me zonet even voorgesteld: http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/28761-Een-nieuwe-Belgische-hobbykweker!

Dit is mijn allereerste kweek, ik ga kweken in 2 tenten van Secret Jardin (DP90 en DR90 II).

Omdat ik een beginneling ben en een beetje te hard van stapel ben gelopen heb ik meteen veel te veel soorten zaadjes gekocht, volgende keer neem ik 1 soort per tent en geen autoflowers meer, had ergens gelezen dat deze minder goed waren (?).

In de grote tent (DR90 II - 90x90x180cm) ga ik gewone gefeminiseerde wiet planten kweken.

Dit is de opstelling van de tent (foto's volgen later):

DR90.jpg
    In de kleine tent (DP90 - 90x60x90cm) ga ik gefeminiseerde autoflowers kweken.

Dit is de opstelling van deze tent (foto's volgen later):

DP90.jpgDP90 tent.jpg

De eerste zaadjes zijn al aan het ontkiemen, met een uitzonderlijke White widow die er al een heel pak bovenuit komt!

PICT0017.jpg

Hopelijk kunnen de mede-hobbykwekers mij nog vele dingen bijleren (want ik heb nog veel te leren ) en kan ik hier een leuke tijd beleven!

Iron Mike
    Attached Files
    Last edited by Iron Mike; 25 March 2013, 21:04. Reden: Aanvulling

Re: Nieuw lid, eerste kweek in DR90 II en DP90

Welkom kerel. Succes met je kweek maar begrijp ik dat nu goed dat je al die dames in een dr90 gaat vlammen??? In welke potjes dan?

mobile message

Comment

Hi Mike!

Die bloembakken zijn geweldig. Ik heb ze gebruikt met kokos erin, ook in DR90. Er kunnen 5 bakken van 80cm naast elkaar, en in elk 5 planten. SOG.
      De boel gelijk op 12/12 vanaf zaad en je hebt voor een jaar genoeg te roken.

Het kan geen kwaad je bloembakken wat meer te vullen.

Ga je voorgroeien en hoe lang?

Succes!
      B.

Comment

Hey Mike,
        veel geluk met je start!! Het wordt wel druk daar zo in die tentjes!
        hier zit je goed als je nog vragen hebt, probeer zo veel mogelijk te lezen in de de verschillende topics, je leert er veel bij.
        de leute!!

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd View Post
          Hi Mike!

Die bloembakken zijn geweldig. Ik heb ze gebruikt met kokos erin, ook in DR90. Er kunnen 5 bakken van 80cm naast elkaar, en in elk 5 planten. SOG.
          De boel gelijk op 12/12 vanaf zaad en je hebt voor een jaar genoeg te roken.

Het kan geen kwaad je bloembakken wat meer te vullen.

Ga je voorgroeien en hoe lang?

Succes!
          B.
          Hallo Buizerd

Momenteel laat ik eerst alle zaadjes ontkiemen en de ontkiemde zaadjes op 24/0 staan (niet erg slim denk ik?) kan ik meteen beter alles op 12/12 zetten?

Suggesties en opmerkingen zijn steeds welkom

Vriendelijke groet,
          Iron Mike

Oorspronkelijk geplaatst door LemonKaia View Post
          Hey Mike,
          veel geluk met je start!! Het wordt wel druk daar zo in die tentjes!
          hier zit je goed als je nog vragen hebt, probeer zo veel mogelijk te lezen in de de verschillende topics, je leert er veel bij.
          de leute!!
          Hallo LemonKaia,

Bedankt voor je reactie! Ik ben hier ook om zoveel mogelijk te leren

Vriendelijke groet,
          Iron Mike

Comment

Mike voorgroei, ligt eraan of je gaat toppen, hoeveel je er in een bak zet, hoe groot die bak is, welk soortje het is etc.
            Een echte Indica kan je wel even wat voorgroei geven, maar sativa rijke soorten schieten ook gelijk op 12/12 enorm de hoogte in en kunnen zomaar een meter worden. Als je sativas voorgroeit zou ik zeker toppen.
            White widow is hybride dacht ik met hoog Indica gehalte. AF heeft weer zo zn eigen specifieke lichtregime, al bloeit die soweiso wel natuurlijk.

Comment

Ik zou die autos op 18/6 houden!
              Kijk mijn vorige microkweek: 2 x PP, 3 x 18w TL, 70x50x120cm.
              Kijk mijn nieuwe ronde: Zoetstof's Sweet Skunk Auto's Vensterbankplanten

Comment

Trek die stokken er maar uit, die zijn overbodig, en dan kun je de tneon op de juiste hoogte hangen.
                Die moet op 5cm van de plantjes. Dan strekken ze niet zo als die WW. Strekken doen plantjes als ze te weinig licht krijgen
                Autoflowers inderdaad tot het eind op 18/6 houden, en die bakken netjes tot het randje met aarde vullen.

Succes.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hoe diep zijn die bloembakken?

mobile message

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door General View Post
                    Hoe diep zijn die bloembakken?

mobile message
                    Hallo General,

Bedankt voor je reactie, de bloembakken zijn 18cm diep,

Groetjes,

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    Trek die stokken er maar uit, die zijn overbodig, en dan kun je de tneon op de juiste hoogte hangen.
                    Die moet op 5cm van de plantjes. Dan strekken ze niet zo als die WW. Strekken doen plantjes als ze te weinig licht krijgen
                    Autoflowers inderdaad tot het eind op 18/6 houden, en die bakken netjes tot het randje met aarde vullen.

Succes.
                    Hallo QnQ,

Bedankt voor je reactie, de stokken zijn er reeds uit, ik zag dat ze inderdaad wat overbodig waren

Ik heb de autoflowers nu op 18/6 staan, tot het eind zoals je zegt ^^

Groetjes,
                    Iron Mike

Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd View Post
                    Mike voorgroei, ligt eraan of je gaat toppen, hoeveel je er in een bak zet, hoe groot die bak is, welk soortje het is etc.
                    Een echte Indica kan je wel even wat voorgroei geven, maar sativa rijke soorten schieten ook gelijk op 12/12 enorm de hoogte in en kunnen zomaar een meter worden. Als je sativas voorgroeit zou ik zeker toppen.
                    White widow is hybride dacht ik met hoog Indica gehalte. AF heeft weer zo zn eigen specifieke lichtregime, al bloeit die soweiso wel natuurlijk.
                    Hallo Buizerd,

Bedankt voor je reactie de grote tent met gewone flowering plantjes is 1,80m hoog, weet jij toevallig wat de beste manier is om zoveel mogelijk te kunnen oogsten op deze vierkante meter? Toppen, of gewoon heel hoog laten groeien?

Alvast bedankt,
                    Groetjes,
                    Iron Mike

Hallo iedereen, bedankt voor de reacties, ik zit even met een vraagje, het zaaien en verplanten van de kleine plantjes verliep allemaal heel goed, maar nu merk ik dat uit een zaadje van een Top 44 soort, er 2 stengeltjes uitkomen, het lijken 2 mooie afzonderlijke plantjes (2 voor de prijs van 1? ) , heeft nog iemand dit al voor gehad?

Bij deze een foto:

Forum5xDubbelPlantjeUitZaad-Top44.jpg

Verder nog wat foto's van de plantjes

De autoflowerplantjes:

Forum1xAutoflowerGroepFoto.jpgForum2x-WhiteWidowAutoFlowerSingle.jpgForum3xAutoflowerGroepFoto.jpg

De gewone plantjes zijn ook al mooi aan het groeien:

Forum4xDR90-Groepfoto.jpg

Verder is er niets speciaal gebeurt, de plantjes zijn mooi aan het groeien en ik geef wortelstimulator en groeivoeding aan de al wat grotere plantjes

Bedankt aan de volgers!

Comment

Heel hoog laten groeien heeft nooit zoveel zin.
                      De onderste delen krijgen te weinig licht dan, dat brengt niks op.

Scroggen en soggen is m.i. de beste opbrenger. Toppen kan ook. Hangt ook af van hoe lang je een kweek wil laten duren. Met toppen en vooral scroggen heb je voorgroei periode nodig.
                      Scroggen is minder planten per m2. Heeft ook voordelen.

Comment

Bezig...
                      X