Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royaldane X Typhoon half binnen half buiten

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Royaldane X Typhoon half binnen half buiten

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ik kijk en lees al vrij lang verslagen op dit forum en omdat ik nu me eerste serieuze kweek ben begonnen wil ik dit graag delen om tips te kunnen ontvangen over mijn eerste serieuse kweek. Ik zal me vanavond ook nog even voorstellen in een ander topic op dit forum. Ik heb nu 2x Royandale x Typhoon staan nu ongeveer 1,5 a 2 weken oud (gegroeid uit zaad), heb nu sinds gister de lichturen op 12/12 gezet, ik neem aan dat de deense plantjes nog wel even door zullen groeien want ze groeien nu met 2,5 cm per dag. Sinds gister heb ik ze ook een klein beetje voeding gegeven (terra grow). Ik heb ze voornamelijk voor het raam staan en schijn ze soms bij met een 90 watt en 40 watt lamp maar voor het meest maak ik gebruik van het zonlicht. Als het mooi weer is staan ze voor het openraam of buiten (raam staat op zuiden). De plant in de grote pot had ik al eerder overgepot en een beetje extra ingegraven. Deze begint nu meer in de breedte te groeien (plant loopt 1 a 2 dagen voor op de andere). Maar de plant in het kleine potje groeit voornamelijk heel snel in de lengte, waarschijnlijk ook door wat licht te kort. Moet ik het plantje in de kleine pot al overpotten in een breedere pot zodat hij/zij meer in de breedte gaat groeien? ook vertonen de plantjes nog geen zijtakken ?
    Ik heb wat knoflook bij de planten gelegd om de spint en bladluizen op afstand te houden.

    Ik zal zo even wat fotos proberen te uplaoden heb ze wel verkleint met paint dus hoop dat de kwaliteit van de fotos nog goed zijn.

    Foto 1 is 2 dagen oud. Beide plantjes werden opgegroeid in dezelfde pot en heb ze later uit elkaar gehaald. 2e foto is vandaag gemaakt ongeveer +- 1,5 week oud net licht op 12/12 en net begonnen biologische voeding te geven.
    Attached Files

    #2
    Re: Royaldane X Typhoon half binnen half buiten

    Als je had gelezen weet je dat dit niet werkt, je kan deze soort nu al volledig buiten zetten is een taaie plant.
    Zie me verslag van vorig jaar.
    Als je vragen hebt hoor ik het wel.

    Succes

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Royaldane X Typhoon half binnen half buiten

      Te nat en te weinig licht. Naar buiten zoals heribei zegt, anders kan het best een slecht aflopen. Zoals ieder ander vensterbankkweekje. Waarom je 12/12 doet met lampen, terwijl ze straks buiten juist NIET moeten bloeien snap ik niet.. Je levert zo een maand in, en dikkere kans op herma perikelen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Royaldane X Typhoon half binnen half buiten

        Ohja als je foto's bewerkt, verzadig ze iets minder.
        De kleuren zijn to much.

        Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Royaldane X Typhoon half binnen half buiten

          Het is voor mij meer een expiriment om de twee planten deels in zonlicht en deels binnen te laten groeien. Eventueel in de bloeifase wil ik wel een bloeilamp aanschaffen maar wil ze toch deels onder de zon laten groeien. Ik heb verschillende filmpjes op youtube gezien en sommige lukt het best goed achter het raam. Volgensmij moet het mogelijk zijn. Heb net ontdekt dat er twee nieuwe zaadjes zijn uitgekomen, deze zaadjes wilde eigenlijk ook niet ontkiemen en had nog wat water met terra grow er door heen dus heb een heel klein beetje water hiervan aan ze gegeven, nu zijn ze ontkiemd maar ze hebben een paars achtige kleur en uit 1 plantje groeit een soort wit/gele rondje/bolletje, is dit slecht?

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          @LR2 ik wil deze wiet deels in de zon laten groeien en deels binnen, ik zorg wel dat de planten steeds precies op 12/12 komen. De twee nieuwe zaadjes die ontkiemd zijn wilde ik eigenlijk buiten in de volle grond zetten. Maar volgensmij zijn deze twee niet zo gezond helaas..

          Comment


            #6
            Re: Royaldane X Typhoon half binnen half buiten

            Een update liet weer even op zich wachten. Inmiddels heb ik uit 7 planten Royaldane x Typhoon, de mooiste uitgekozen. (nog steeds achter het raam). De mooiste staat nu net in bloei en begint ook net het geslachtsorgaan te laten zien (vermoedelijk vrouwelijk). Plant is uit zichzelf steeds gaan vertakken, en heeft veel takken en veel meer bladeren dan de andere Dane's. De steel is inmiddels zeer dik en stevig (wat ik niet verwacht had achter het raam). Ik kan het zelf bijna niet geloven hoe goed deze plant het achter het raam doet vergeleken met de andere 7-8 waaruit ik moest selecteren.
            Ik zal vanavond even proberen een foto up te loaden.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Het betreft hier de plant in de grootste pot op de eerste foto die ik uploaden.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            p.s nu ook 1 x sweet mango, 2x blueberry, en 1x amnesia ontkiemd om wel buiten te zetten

            Comment

            Bezig...
            X