Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

mijn hokje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

mijn hokje

Korting op 420shop
    hallo iedereen, de eerste keer dat ik het doe.

mijn stenen hokje is zo'n 1.5m x 1m en 2m hoog
    de buitenmuren met isolatie afgeslegen
    een lamp setje gekocht, een digi timer voor het licht. een ventilator komt nog, ook met een digi timer.
    onderaan in de wand zit een veruchtings gat met roostertje.
    geen koolfilter.
    de temp is ongeveer 22 - 24gr op ongeveer de hoogte van de lamp, de thermometer hangt er een metertje vandaan.

en dan de plantjes; de ene in bloei is een ww auto, de andere weeet ik niet welk merk ze zijn.
    ze alle vijf samen gezaaid. ik geef ze alleen water, verder niks
    ik heb wel al de grote blaren geknipt want ik vond dat de kleinere bladeren eronder niet genoeg licht kregen en ook hun bladeren wat lieten hangen.
    als het licht uit is besproei ik de bladeren en om de 2 dagen ofzo geef ik ze vers water.
    meer doe ik er niet aan.
    DSC03440.jpgDSC03436.jpgDSC03438.jpgDSC03439.jpg
    laat maar weten wat jullie er van vinden, alle tips zijn welkom
    grtz

Re: mijn hokje

die lange lijkt me wel heel erg gestrekt he
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

ja dat is die ww auto. ik weet ook niet hoe het komt. maar als ik de toppen zie gaat dat wel goed komen e :p
      ik geef geen extra voeding of wat dan ook

Comment

De plant heeft haar bladeren nodig voor fotosynthese; om te ontwikkelen. Als jij (alle?!) bladeren weghaalt is er minder van dat. Geen goed idee dus...
        Vergelijk het met een maagverkleining bij de mens; veel dikker ga je er niet van worden...

Lijkt idd nogal gestrekt. Kreeg/krijgt ze voldoende licht?

Kweken zonder filter is mi. spelen met vuur. Met dit kweekje kom je er misschien wel mee weg, maar ik vind het een slecht idee. Het is nl. niet je bedoeling om brakke wiet te kweken zonder geur, denk ik... en dan heb je maar beter een filter om die te maskeren Onderschat de geur niet.
        Last edited by roll; 13 April 2013, 14:46.

Comment

het zit zo dat er geen mensen in de buurt van het hok kunnen komen. ik woon redelijk landelijk. dus daarom heb ik geen filter gekocht, ik ruik het wel als ik binnenkom hehe
          ze staan momenteel op 12/12
          voor de volgende keer zal ik rekening houden met de bladeren.
          ik zal al blij zijn met de oogst voor een eerste keer
          alvast bedankt voor de tips!

Comment

mijn hokje

Die bladeren heeft ze dus inderdaad nodig ook al hangen ze ervoor, en ze zijn inderdaad onwijs gestrekt wss omdat de lamp er te ver heeft van gehangen, verder komt alles wel goed zeker hehehehe grtzzz

Comment

als ik jou was zou ik in het vervolg alle bladeren laten hangen tot ze er zelf vanaf vallen want volgens mij zullen die toppen van die lange niet veel meer doen heb het zelf nog meegemaakt nuja dat was bij mij mss dat ze toch wat lekkers opbrengt

Comment

ok, ik moet er wel bij zeggen dat de plant die aan het bloeien is, nog niet zo lang geknipt is, de andere zijn duidelijk wel veel te vroeg geknipt.

Comment

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

de bladeren waren er al af toen ik hier terecht kwam. ik heb wel al dingen gelezen op dit forum.
                    daarom dat ik ook jullie advies vraag; en hartelijk dank daarvoor. ik kan er alleen maar van leren
                    mijn lamp hangt inderdaad tegen het plafond. ik zal een ketting halen in de winkel. ik heb ook nog een betere tafel nodig om de potten op te zetten.
                    of kunnen die dan gewoon op de grond staan en de lamp dan zo aan passen aan de goeie afstand tussen de planten en de lamp.
                    de lamp is een setje van: ELT/SYLVANIA, ZELFBOUW SET 400WATT SHP-TS (VSA + LAMP + REFLECTOR)

Comment

Wow
                      Daar heb jeje 1ste foutje gemaakt, 400W mag op 40cm van je planten
                      hangen anders zoeken ze achter licht, zoals die WW
                      Zou ook zeker stoppen met snoeien! is nergens goed voor!
                      Met wat er nog rest, veel succes!

Goede tip: Lees eens enkele verslagjes, voorbeeld van QnQ, Monty, .. staat
                      altijd voldoende uitgeleg & info met schoone foto's!
                      <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
                      <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

Comment

Hoi ,

Ik zou wel je timer goed in de gaten houden of er niet op den duur versmelting van de contact puntjes in de timer plaats vind.
                        Dan gaat je lamp niet uit,met van allerlei gevolgen ....
                        Heb er zelf ook mee te maken gehad,al ben ik er zelf altijd bij geweest,wanneer de lamp aan en uit ging.
                        Heb een schakelkast gekocht en sindsdien was ik van het probleem af.
                        Is zeer aan te raden!
                        Verders veel succes man,ziet er mooi uit,maak jij een kweekverslag ???

greetz

Comment

wel, ik ben vandaag bezig geweest met aanpassingen.
                          @TTR:dank u, ik ben er ook elke dag bij hoor ik wil het toch ook veilig houden.
                          ik doe dit vooral om tot een goed resutaat te kunnen komen. dit is mijn eerste poging he
                          laten jullie weten of ik goed werk gedaan heb?
                          DSC03456.jpgDSC03446.jpgDSC03447.jpgDSC03448.jpgDSC03449.jpgDSC03450.jpgDSC03452.jpgDSC03453.jpgDSC03454.jpgDSC03455.jpg
                          en nu hopen dat het nog wat goed komt.
                          de lamp hangt nu ongeveer op 40cm boven de planten, en nu kan ik de hoogte van de lamp aanpassen.
                          Last edited by green light; 17 April 2013, 20:26.

Comment

goeie morgen iedereen,

met dank aan de uitleg van jullie!!
                            een week verder nu, en het zal nog redelijk goed komen denk ik.
                            van de 4 planten weet ik totaal niet wat het is of vanwaar ze vandaan komen. gewoon gekregen

DSC03473.jpgDSC03474.jpgDSC03461.jpgDSC03462.jpgDSC03463.jpgDSC03464.jpgDSC03469.jpgDSC03472.jpg

de ene in bloei is de ww auto. nog een maandje ofzo zeker? ze zijn alle 5 gezaaid begin maart
                            in volle verwachting van jullie comments, Grtz

Comment

het begint er beter uit te zien nu zo houden en je zal wel wat oogsten gewoon onthouden dat je best geen bladeren af knipt laat ze gewoon hangen tot ze zelf afvallen

Comment

Bezig...
                              X