Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5xKalashnikova 4x ams greenhouse

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #76
    Re: 5xKalashnikova 4x ams greenhouse

    nu doen jullie me zelf twijfelen , denk beste in de gaten houden met men loepje (microscoopje)
    een foto's posten en zien wat er gezegd word denk zelf ook toch nog dikke 2a3 weken ja is nieuw voor me is de 1ste x dat ik zo ver geraak
    andere keren was het al van in groei mis en had het geduld ni
    nu wil ik het echt wel zo goed mogelijk doen!

    grtz k

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    @ albes
    loopje sorry moest loepje zijn (microscoopje)

    grtz

    Comment


      #77
      Re: 5xKalashnikova 4x ams greenhouse

      Yep, goed bezig met je loep.
      Als de tricho's nog doorzichtig zijn doen ze nog niks.
      Van doorzichtig verkleuren ze naar milky-wit.
      Da's een proces, ze gaan niet allemaal tegelijk, helaas, want dat zou ultiem zijn.

      Nou is dit mijn manier eh, er zijn vast 100 hier die het anders doen...

      Ik wacht tot ongeveer 60% milky-wit is, en dan stop ik met voeding toevoegen.
      Vanaf dan krijgen ze alleen water. Minimaal 10 dagen.
      Langer water-dieet betekend betere smaak aan je wiet.

      Ondertussen verkleuren de trichomen verder, de volgende halte is amber-kleurig.
      Hoe meer amber, hoe steviger je wietje wordt.
      Maar helaas gaan ze niet allemaal tegelijk, dus het blijft een kwestie van zelf inschatten.

      Dan is er nog een omslagpunt.

      Na amber verkleuren de trichomen verder naar zwart. Dan gaat het THC gehalte langzaam op de terugweg, CBD stijgt wel.
      Ik probeer te oogsten als ik de eerste paar zwarte zie verschijnen.
      Dan heb ik de minste doorzichtige (die niks doen) en de meeste amber.
      Soms is dat na 14 dagen water, maar het heeft ook wel eens 26 dagen geduurd.

      Man wat een verhaal weer, toetsenbord heeft z'n eigen leven hier.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #78
        Re: 5xKalashnikova 4x ams greenhouse

        @ QnQ

        zeer leuk je reactie een zeer duidelijk,heb geen vragen meer was overduidelijk!
        kijken met de loep is de boodschap en zet hier wel nog regelmatig fototj bij kunne jullie mee kijken zal probern van de tricho's ook..
        thx m8

        ps vandaag gekeken met de loep en waar de dikste toppen zijn die zijn zoals water erg doorzichtig.


        grtz kalash

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        QnQ,
        een met de oogts als bv de onderste nog niet klaar zijn das geen er dat ik de rest snoei?geen nadele,?
        voor te drogen heb ik en dr 90 met zo een droogrek met verdiepen is dat ok om da 2tal weekies daar te dogen legge??

        grtz k

        Comment


          #79
          Re: 5xKalashnikova 4x ams greenhouse

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Nou is dit mijn manier eh, er zijn vast 100 hier die het anders doen...
          Ik lees inderdaad op Amerikaanse forums vrijwel het tegenovergestelde verhaal:
          Inside the Trichome (Size,Types,Potancy) of http://www.rollitup.org/general-mari...ml#post7112218

          Daar stellen ze dat THC begint te vervallen in CBN (niet CBD dus) vanaf het moment dat de trichomes cloudy zijn. Dat je dus al moet oogsten op moment dat je een paar amber trichomes ziet.

          "Nieuw" onderzoek zou zelfs aangetoond hebben dat THC op zijn hoogst is vlak voordat de trichomes "cloudy" worden:

          In the article "Resin Factory", HT travels to a huge grow op where the owner talks about harvesting when the trichs are just starting to turn milky...



          Dr. Paul G. Mahlberg who found that THC in the resin head is at it's peak when it's still clear - not opaque and certainly not amber. Dr. Mahlberg stuck a tiny syringe into the bulbous head of the trichome and extracted it's contents, then analyzed it for THC. The result: Without a doubt, THC is at it's highest before the trichome turns opaque.

          He's not saying week 5 or 6, he is saying like half a week or a week earlier than you normally would. Harvest at the very first sight of milky trichs.
          Las ook dat het aantal trichromes nog zou toenemen totdat ze amber beginnen te kleuren. Dat zou verklaren waarom het THC gehalte in een enkele trichrome wel het hoogst kan zijn als deze nog clear is, maar als je er dan minder hebt resulteert wachten tot er een paar amber zijn dus uiteindelijk wel in een hoger THC gehalte op de gehele oogst. Op zich spreken deze twee dingen elkaar dus niet tegen. Ze staan wel haaks op het verhaal dat je moet wachten tot ze grotendeels amber of zelfs zwart zijn.

          Je weet zo nooit wie je nou moet geloven, omdat je de wetenschappelijke onderbouwing nooit ziet en je dus niet weet welke waarheden inmiddels achterhaald zijn of niet.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #80
            Re: 5xKalashnikova 4x ams greenhouse

            @ wietefras

            zeer intresant, maar wat klopt er nu,idd je weet niet wie te geloven van de weteschapelijke ondezoeken zien we niets, enkel lezen en horen van nooit met eigen ogen zien...
            nuja was zeer zeker nuttig maar! wat nu ...
            mij gevoel zegt van te w8 zoals ik van plan was en met de loep in het oog te houden maar nu wacht tt ze ook amber zijn ,zit nu wel presies ff met dubbel gevoel,steek zoveel mogelijk op van wat de mensen me hier zeggn, ben namelijk ng onervaren hier in maar beetje bij beetj kom ik er wel,wietefras bedankt om dit te posten weten nu er ng optie's zijn ..



            grtz kalash

            Comment


              #81
              Re: 5xKalashnikova 4x ams greenhouse

              Zit in hetzelfde bootje. Ben ook onervaren en probeer ook wijs te worden uit alle informatie. Het zijn denk ik vaak voorkeuren waar je dus zelf je eigen voorkeur moet vinden. Je hebt de tegenstrijdigheid over het snoeien en oogsten al langs zien komen, maar de kampioen is toch de tegenstrijdige tips over water geven: onder vs boven, om de zoveel dagen vs dagelijks vs meerdere keren per dag, flushen of niet, "niet te droog maar ook niet te nat" (altijd geinig zo'n open deur). Daarvan wordt je pas echt knettergek

              Het is jammer dat er niet gewoon een duidelijke "beste" manier is, maar een beetje experimenteren is ook wel leuk.

              Ben zelf van plan om (als ik ooit een oogst krijg) een deel vroeger en een deel later te oogsten. Dan merk ik wel wat me het best bevalt.

              Maar goed, jij bent daar dus al bijna. Erg jaloers

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #82
                Last edited by QnQ; 4 June 2013, 00:29.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #83
                  Re: 5xKalashnikova 4x ams greenhouse

                  Helemaal mee eens. Zo hebben we allemaal onze voorkeur en die moet je zelf vinden.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment

                  Bezig...
                  X