Een paar weken geleden kreeg ik een idiote ingeving om mijn 400liter tropisch aquarium om te bouwen tot een planten kweekkastje. Zo gezegd zo gedaan, vissen verkocht, aquarium verplaatst (was erg goed zichtbaar vanuit de straatkant) en zaden besteld.
Zaadjes besteld op Azarius:
Greenlabel Automatic Mary (feminized)
5 stuksvoor €25,-
Bij mijn bestelling (> €15,-) kreeg ik leuke extra’s waaronder: crusher/grinder, naamlabels voor de planten, stickertjes, pen,metalen pijpje, longvloei, aansteker en 1 zaadje Greenlabel AK Widow 47 (feminized).
Hoe maken ze er winst op zou je denken, maar mooi meegenomen.
Mijn setup:
Juwel Rio 400 aquarium 150x50x60cm lbh.
2x 54 Watt T5 tl’s met reflectoren.
Country Garden potaarde van kokosbast.
Ventilatie: zuurstofpompje (aquarium) + gaten in deksel.
Temperatuur komt van de tl’s en pas ik aan via de ventilatie, bereik 25C-29C.
Lichtdicht gemaakt met reflecterende antivriesdeken auto. (edit later nog alu-folie toegevoegd).
Mijn zaadkeuze heb ik hierop afgestemd, aangezien de vrouwtjes maximaal rond de 35cm zullen worden.
Dit is de eerste keer dat ik ga kweken in het aquarium. Voorgaande 3 keren pottenkweek (binnen en buiten) zijn mislukt, alhoewel ik eenmaal een kleine hoeveelheid ‘lichte’ wiet heb geoogst.
Ditmaal heb ik geprobeerd iets meer informatie te winnen alvorens aan de slag te gaan. En hoop dat het aquarium i.c.m. autoflower en jointjedraaien mij meer oplevert.
meer volgt...
Zaadjes besteld op Azarius:
Greenlabel Automatic Mary (feminized)
5 stuksvoor €25,-
Bij mijn bestelling (> €15,-) kreeg ik leuke extra’s waaronder: crusher/grinder, naamlabels voor de planten, stickertjes, pen,metalen pijpje, longvloei, aansteker en 1 zaadje Greenlabel AK Widow 47 (feminized).
Hoe maken ze er winst op zou je denken, maar mooi meegenomen.
Mijn setup:
Juwel Rio 400 aquarium 150x50x60cm lbh.
2x 54 Watt T5 tl’s met reflectoren.
Country Garden potaarde van kokosbast.
Ventilatie: zuurstofpompje (aquarium) + gaten in deksel.
Temperatuur komt van de tl’s en pas ik aan via de ventilatie, bereik 25C-29C.
Lichtdicht gemaakt met reflecterende antivriesdeken auto. (edit later nog alu-folie toegevoegd).
Mijn zaadkeuze heb ik hierop afgestemd, aangezien de vrouwtjes maximaal rond de 35cm zullen worden.
Dit is de eerste keer dat ik ga kweken in het aquarium. Voorgaande 3 keren pottenkweek (binnen en buiten) zijn mislukt, alhoewel ik eenmaal een kleine hoeveelheid ‘lichte’ wiet heb geoogst.
Ditmaal heb ik geprobeerd iets meer informatie te winnen alvorens aan de slag te gaan. En hoop dat het aquarium i.c.m. autoflower en jointjedraaien mij meer oplevert.
meer volgt...
Comment