Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweek first timer

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweek first timer

    Korting op 420shop
    Beste Blowers en mede Growers,

    Dit is mijn eerste kweekje. Ik ga het proberen zonder een lamp ivm huurhuis en het risico eruit gezet te worden. Ik heb een paar zaadjes gehad die ik heb laten uitkiemen, een nu tot een leuk gezond klein plantje is uitgegroeid. Ik heb er nog eentje over waarvan ik hoop dat het vrouwtje is.
    hier recente foto van het plantje20130421_161848.jpg
    ik wilde ook jpw4 bedanken voor zijn tip om de plant te verpotten tot aan de eerste kleine blaadjes.
    ik heb ook nog geen voesing gebruikt wat ik wel ga doen.

    opmerkingen en of suggesties altijd welkom en alvast bedankt

    #2
    Re: eerste kweek first timer

    als je een zonnig plekje hebt buiten is het alvast beter dan binnen achter het vensterraam, een buitenbalkonnetje/vensterbank/terras etc
    indien je in de hoogte buiten zet zeker vastmaken zodat de plant niet pardoes naar beneden valt
    voorlopig hoef je zeker nog geen voeding te geven en ook zeker nog niet te veel water .. een jonge plant staat liever iets droger.
    volgende keer een 'betere' pot gebruiken .. dwz een donkere, zo ondoorzichtig mogelijke pot .. wortels houden nml niet van licht.
    wil je een grotere plant zal je ook een grotere pot moeten gebruiken (kijk naar de beschikbare buitenruimte en bemeet de pot daarop)

    succes met het afschermen van je plantje tov ongenode indringers ende curieuzeneuzen ..

    Comment


      #3
      Re: eerste kweek first timer

      Bedankt voor je reactie el guerilliero

      ik ga de plant gelijk in een dicht pot zetten en helaas wil het weer niet echt mee werken om haar buiten te zetten weinig zon, koud en waait behoorlijk. maar zet haar wel onder een halogeenlampje van dw woonkamer om toch aan de 16 lichturen te komen voor de groei.op deze manier zal het waarschijnlijk langer duren voordat het plantje gegroeid is. zij is 3 weken oud op de foto. ik ga de plant even verpotten en zal er een foto van maken.

      opmerkingen suggesties altijd welkom

      Comment


        #4
        Re: eerste kweek first timer

        dat komt wel in orde greets
        Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

        Comment


          #5
          Re: eerste kweek first timer

          Ja, halogeen.
          Dat gebruikt iedereen hier.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: eerste kweek first timer

            ik gebruik led strips hoor Q
            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

            Comment


              #7
              Re: eerste kweek first timer

              update: ik heb het plantje overgepot naar een grotere dichte pot behalve van ondere natuurlijk.
              Hij ziet er naar mijn mening goed uit, alleen valt mij op dat er een kelk blaadje geel is geworden. hier foto's van hoe de plant er nu bij staat.
              20130426_224010.jpg

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              update: ik heb het plantje overgepot naar een grotere dichte pot behalve van ondere natuurlijk.
              Hij ziet er naar mijn mening goed uit, alleen valt mij op dat er een kelk blaadje geel is geworden. hier foto's van hoe de plant er nu bij staat.
              20130426_224010.jpg20130426_223846.jpg20130426_224028.jpg
              suggesties en of opmerkingen zijn altijd welkom

              Comment


                #8
                eerste kweek first timer

                Ik zou de aarde wat laten opdrogen nu, laat ze maar gewoon wat wortel trekken en alles komt goed, naar je lobblaadjes hoef je niet te kijken, gewoon maken dat ze niet te nat staat constant!! Wel opletten dat ze niet omvalt want ze groeit precies zijdelings op je foto's!?!

                Comment


                  #9
                  Re: eerste kweek first timer

                  thx snowkie voor je respons

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste kweek first timer

                    hier weer een update van het plantje
                    het is vandaag 02-05-2013 en het warme zonnige weer laat nog op zich wachten.dan blijft het plantje maar mooi binnen voor de raam. ik ben nog steeds niet begonnen met voeding ( werd mij vertelt dat ik daarmee moest wachten) alleen weet ik niet wanneer ik beginnen moet en welke voeding ik mee moet beginnen.20130502_164658.jpg
                    reacties natuurlijk altijd welkom

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    20130502_164541.jpg20130502_164627.jpg

                    Comment


                      #11
                      Re: eerste kweek first timer

                      hoi, leuk plantje. ik doe het ook zo op de vensterbank en het werkt al aardig, bij mij kan je al wat topjes zien.
                      voeding gebruik ik zelf niet, dus ik zou niet weten wat of wanneer je moet geven. wat voor plantje is het?
                      op de foto lijkt het wel alsof je een beetje teveel water hebt gegeven. verder ziet ie er leuk uit succes en veel plezier ermee. je kan mijn topic ook bekijken ik heb 5 white widowtjes achter t raam neergezet

                      Comment


                        #12
                        Re: eerste kweek first timer

                        laat het maar rustig doen nu buiten nog geen goed weer voor het moment grts
                        Topic:djw 4 buitenkweek bleuberry en nog wat andere planten

                        Comment

                        Bezig...
                        X