Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweekje ww na 2 mislukte

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: eerste kweekje ww na 2 mislukte

Bij deze en gebruik straks bij het overpotten een zwarte en let op dat er geen water in de pot blijft staan.Succes mooi blad by the way

Comment

Ik zal mijn stoeltje dan ook maar even zetten
      sigpic

Tu sheng peng eerste Guerrilla kweek 2013

Comment

Zou DHS een mailtje sturen als mij dat zou gebeuren.
        Als de ene lamp knalt en de andere niet, lag het aan de lamp.

Het is bijna tijd om ze weer over te potten, dus dan hoef je weer een paar weken niet te voeden.
        Hou de lamp niet te ver bij ze vandaan
        Ga je ze wel in grond van de growshop zetten ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

beste volgers !

vandaag wordt ze overgepot in een zwarte en nee moet nog potgrond bestellen heb nog zaai en stekgrond en voedende potgrond deze ik wat ga mengen. heb evenees nog wat korrels gaan halen voo boden en top . foto's volgen straks

QnQ ja ik had een mailtje gestuurd naar dhs en deze zijden dat het aan de lamp ligt als ze even brand en knalt ja dan ligt dat niet aan mij
          dan zal er inderdaat vocht in de lamp gezeten hebben . krijg een nieuwe retour dus .

en verder is het de bedoeling om er een plant of 5 te zetten en vriendin wat tommaten dat kan toch geen kwaad he tomat en ganja bij elkaar ?

grts

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

overpotten

5L ?
          10L ?

heb ze bijden

zo gezegd zo gedaan heb hem overgepot in de 10L misstaat hem niet
          wortels waren al tot aan de pot da ga wel zot snel

DSCN0062[1].jpgDSCN0063[1].jpgDSCN0065[1].jpg

heb nu nog een WW zaadje dat aan het onkiemen is .
          erna zou ik toch voor auto gaan da gaat wat sneller iemand een goede soort ni te moeilijk(noob) en mag wat opbrengen aangezie dat ik er toch altijd max 5 ga zetten .
          (noob) al dat het forum me toch al heel veel heefd geleerd er sta echt alles !!)

grts

Comment

hey de hangmat hangt,

btw die pot, is het economisch bedoelt of tril je erg met wateren?

anders kun je de pot bijvullen, vind het plantje ook fijner. overpotten en dan
            aanvullen tot de lobblaadjes geeft de plant meer wortel potentie. alle steel onder die lobblaadjes
            kunnen direct wortels genereren. verders ziet ze er gezond uit hoor.

we kijken nog even mee

ps. fijn dat de leverancier de fout erkent en een nieuwe opstuurt. scheelt toch
            weer enorm en garantie technisch wel zo eerlijk.

Comment

ok dat is gebeurt !! heb hem tot aan de lobblaadjes gevuld !
              nu zit eigelijk met nog een klein vraagje stom mss maar niet onpraktisch hoeveel water geef ik deze kleine spruit ?
              ik geef hem nu ong om de 3 dagen echt een beetje glasje water ! is dit voldoende en wanneer moet ik echt veel water geven pas in de bloei zeker ,

Mvg

Comment

Water geven wanneer de plant erom vraagt.
                Als de bladeren wat slap gaan hangen heeft ie water nodig, dan geef je hem iets meer als anders. Vooral niet teveel water geven.
                sigpic

Comment

inderdaad zuinig wateren, dan trekt ze een goeie wortel stok omdat ze moet zoeken.

als je het nu echt heel lastig vind dan voel je onderaan de pot bij 1 van de gaatjes. je zult
                  zien dat het daar zijknat kan zijn terwijl je denkt dat ze kurk droog staat. dan heb je het op het oog
                  meten nog niet in de pocket. door onderin de pot te voelen kun je nagaan hoeveel water erin zit.

de spruit die je hebt staan kan ook niet meer water opnemen dan ze groot is. je moet je voorstellen dat haar steeltje (plus wortels)
                  zich vullen met nutrienten en sappen. hoe groter de steel hoe meer erin past. als je denkt dat een klein steeltje van 10 cm lang en 2 mm breed
                  meer dan 1 eetlepel water op kan nemen per dag dan maak je een inschattings fout . ik denk dat dit het wel duidelijker maakt wat zo;n
                  plantje nu aan kan en in verloop van de groei.

succes.

Comment

@bramonius Daar ga je wel een beetje in de fout. Planten verdampen ongeveer 98% van het water wat ze opnemen. Via allemaal systemen (bandjes van caspari, worteldruk, h-bruggen) wordt het water tegen de richting van de zwaartekracht opgenomen. Dit doen ze omdat het water een transport medium is voor al die voedingsstoffen die ze nodig hebben.
                    Dat er water aanwezig is, is dus heel belangrijk, maar een teveel aan water werkt averechts.
                    sigpic

Comment

@ Tu sheng peng

daar heb je 100% gelijk in, maar hoeveel keer denk jij dat 1 eetlepel in een steeltje + 2 mini blaadjes lengte 10 cm
                      past ???? zo'n 100x dus met 98% verdamping kom je er nog. dan heb je nog stralings verdamping, blad verdamping, oppervlakte spannings deeficientie
                      en zo kan ik nog wel even door gaan. daarnaast is het grond medium al verzadigd van een deel water, met een normale gang ten minste 1 liter. daar zal
                      de spruit toch ook van kunnen drinken. de vraag was ook de "extra" watergift (los van al aanwezige vochtigheid). extra toevoeging is dus beperkt
                      en begrijpelijk met mijn bovengenoemde uitleg. toch bedankt voor je info, fijn dat je dit kwijt wilde .

@ Noob

geloof wat je wil, en vooral wie je wil.... ik zou die spruit voorlopig niet meer dan 1 a 2 eetlepels geven. het is beter vaker wat minder
                      te wateren dan in 1 keer meer. zelfs me kleine hoeveelheden. doe hier je voordeel mee. mijn plantjes hebben een druppelsysteem

Comment

ok ik heb het nodige gedaan ook wat betreft meer zand . en met het water zal ik zelf wel ondervinden

foto's van vandaag

DSCN0067[1].jpgDSCN0068[1].jpg

en nu door men eerste keer te planten zeg ik ook zelfs vriendin mooie plant vinden we wel

en ik twijfel tussen 2 autoflowering zaden

* power plant
                        * new york diesel

iemand ervaring met deze ?

Comment

Als je twijfelt, gewoon beide doen.
                          sigpic

Comment

er is 1 bladje dat wat geel uitslaagt is dit erg ?

Comment

Geef je al voeding.En doe effe een foto dan kan je wat beter geholpen worden en ziet een ander wat er aan de hand is.

Comment

foto's
                                voor de rest denk ik dat zij er goed uit ziet groeit enorm per dag

DSCN0070[1].jpgDSCN0071[1].jpgDSCN0072[1].jpg

heb de lamp ook 4 cm verhoogd stond op een 17 cm denk ik nu iets hoger ! het is ni zo veel geel he maar 1ste keer dus maak me al zorgen

Comment

Bezig...
                                X