Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aller aller eerste (de ontmaagding)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aller aller eerste (de ontmaagding)

    Korting op 420shop
    Hey medestoners,


    Ik zat er al een tijdje over te denken om een paar plantjes neer te zetten, maar nou had een vriend van me nog 5amnesia stekjes over, dus heb ik 2weken geleden toch maar de stap gezet en de plantjes in mijn cv ruimte gezet.(onder een 400watt lamp, ook van mijn vrijgevige vriend meegekregen)
    Aarde is biobizz all-mix geworden en voedingen Biobizz: growmix,bloommix,topmax. (Op aanraden GS)
    Al snel bleek de cv ruimte geen ideale ruimte, omdat het erg warm werd, moeilijk af te zuigen was en had hier nog op JD gelezen dat een cv ketel ook schadelijk kon zijn voor je planten.(ook had ik nog een zwenkventilator op de planten staan, heb later gelezen dat deze niet direct op je planten mag staan)




    Omdat al snel bleek dat de cv ruimte niet ging werken had ik de plantjes tijdelijk in een van de kleinere slaapkamers in huis, omdat hier al minder warmte, meer zuurstof,ruimte en geen cv ketel was.




    De planten zijn redelijk snel en goed bijgetrokken in hun nieuwe verblijf, maar vanwege de planten open en bloot en toch nog een afzuigprobleem, had ik besloten toch een kweektentje met wat bijbehorende dingen te bestellen: kweektentje secret jardin ds2 90x90x160, ophangbaar ventilatortje, afzuiger en een thermo/lv metertje.




    Ik heb gister na 2weken voorgroeien, de planten omgezet van 3liter naar 10liter potten, de planten in de met boven uitgeruste tent gezet, en begonnen met bloeivoeding en 12/12 uur licht/donker.
    De temperatuur in het tentje is +-29graden en lv krijg ik moeilijk hoger dan 40%.(behalve na het sproeien savonds 80%)
    Ben trouwens ook sindskort begonnen met bronwater geven ivm de ph. 6.5




    Ik moet zeggen dat de plantjes sinds gister weer een beetje geelachtig beginnen te verkleuren met hier en daar een bruin klein puntje(bruine puntjes niet zo heel veel).
    Is de kans er dat het weer niet zo goed gaat, of zitten ze gewoon even in de stress van het omzetten??




    Groentjes

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Iemand op JD had me btw al gezegd, dat ik pas voeding mag geven als de planten in de bloei staan.
    Dit klinkt logisch, maar op men voedingsschema van biobizz dat ik na 2weken voorgroeien biobloom en topmax mag geven. (En omschakelen naar 12/12)

    Wat is wijsheid??

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ik ga nog even foto's maken en bijvoegen!
    Last edited by Groente; 5 May 2013, 12:39.

    #2

    Comment


      #3
      Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

      als je ze op all-mix hebt gezet hoeven ze voorlopig denk ik geen voeding te hebben?
      ik gebruik ook biobizz, en had ook bruine vlekken op blad, en voeg sinds kort Ca toe, maar kan nog niet zeggen of dat verschil maakt,
      we wachten op de foto's

      Comment


        #4
        Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

        image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg
        image.jpg
        Hier zijn ze dan, het zijn telefoon foto's, dus hoop dat jullie wat kunnen zien.

        en bedankt voor jullie reacties

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        image.jpgimage.jpg
        Attached Files
        Last edited by Groente; 5 May 2013, 18:33.

        Comment


          #5
          Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

          leuk soortje, alleen jammer dat je nog een eindje moet wachten tot ze klaar is.
          ik hoop dat je in die 12 weken niet te veel problemen meer hebt
          alvast succes met je eerste keer

          Comment


            #6
            Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

            Tnx kan inderdaad niet wachten tot ze klaar zijn, als ze het gaan overleven in ieder geval?
            K hoop dat ze weer een beetje bijtrekken, dan heb ik hopelijk wat te roken in de zomer

            @flintstoned: denkt je dat de bruine puntjes van calcium gebrek is? En zo ja, moet ik ander water geven of Ca aan het mineraalwater toevoegen?

            Comment


              #7
              Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

              Je hebt schijnbaar enorm dure grond, zo zuinig als je ermee bent.
              -Een pot hoort vol-

              Je planten hadden ook wel dieper in de pot gemogen.

              Best neem je potten van 25 ltr, dan gebruik je de ruimte in je hok.
              Vul die bv met cocos grond van Pokon, die is gecomposteerd en niet onnodig duur.

              Amnesia reageerd goed op een grote pot.

              Evt bevestig je een stuk stijf gaas of fijn mazig beton ijzer boven de planten en maak je er een SKROG teelt van.

              Een bruin puntje is meestal verbranding door morsen met voeding.
              Ronde bruine vlekjes die later gaatjes worden is Ca gebrek.
              Een gift met kalksalpeter 1-2 gr/ltr lost dat op.

              Leidingwater met een EC van 0,4 is prima, hoger wordt lastig, bij lager moet je voeding voor zacht water of hydro voeding gebruiken.

              En voor de zoveelste keer, koop een Fertometer.

              Succes
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

                succes met de kweek, hang mijn hangmatje wel opzij

                Comment


                  #9
                  Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

                  Lijkt niet echt op Ca gebrek maar als je bronwater blijft geven ga je daar wel tegen oplopen. Zou eens kijken of het geen spint is.

                  Comment


                    #10
                    Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

                    @HJM De aarde stond eerst wat hoger, maar door het water is het denk ik wat lager gaan staan. Maar zal er nog wat bijgooien, heb nog wat staan.
                    K heb best lang gezocht op forums hoe diep ik de stekjes moest planten, maar kon er helaas niet echt wat over vinden.
                    Is het verstandig nu nog over te gaan naar grotere potten, of kan ik beter wachten tot volgende kweek.

                    Ik heb skrog al hier en daar zien staan,maar heb me er nog niet echt in verdiept eerlijk gezegd. (Zoveel te lezen)

                    Een ec meter heb ik nog niet aangeschaft, maar ga in dat geval weer over op kraanwater. (Scheelt een hoop flessen tillen )
                    En een fertometer was ik nog niet echt tegengekomen, maar heb het net opgezocht en ziet er wel makkelijk uit.


                    @bramonius Hey leuk dat je het nieuwe item even checkt, na foto's gezien te hebben denk je nog steeds dat het de voeding is?
                    Ben in ieder geval nog even gestopt met de bloeivoeding.


                    @flintstoned heb net wat foto's van spint opgezocht en lijkt er wel een klein beetje op.Lijkt bij wiet helaas allemaal veel op elkaar.
                    Heb in ieder geval op verschillende forums gezien dat een teentje knoflook in de pot helpt tegen spint, dus heb dit gelijk gedaan voor de zekerheid. Helpt knoflook wel of is dit een fabeltje??

                    Allemaal bedankt voor de tips en het meedenken

                    Comment


                      #11
                      Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

                      hai groente,

                      tuurlijk kijken we even mee. we blijven vaak stil genieten, maar zullen bij vallen
                      als dat nodig blijkt.

                      gezien je foto's weet ik zeker dat je nog veel moet oefenen met je voeding. je stekken
                      zijn nog erg klein (dat ga je over 6 weken wel zien, waarom ik ze nu klein vind). maar goed
                      ze hebben dus ook niet veel nodig, zowel water als voeding niet. je hebt nu
                      of een medium met veel voeding of je geeft zelf teveel bij. ik zou even stoppen met voeding.
                      dit kun je zien aan die wat lichtbruine ingedroogte puntjes ij je bladeren. als je zo door
                      blijft voeden zullen ze als een kurketrekken gaan draaien dus wees voorzichtig met voeding.

                      wat betreft je spint. er zijn tal van middeltjes bij de growshops. mocht je toch met de knoflook
                      aan de gang. pers 2 teentjes uit in een halve liter water en benevel hier je plantjes mee. de spint kan niet
                      tegen vocht en al helemaal niet tegen de knoflook. ik heb zelf vaak een knoflook plantje groeien in het kot.
                      daarnaast zorg ik altijd voor wat lieveheersbeestjes in het hok. rond deze tijd van het jaar kruipen ze weer naar
                      buiten en kun je er makkelijk een paar verhuizen.

                      groetjes.

                      Comment


                        #12
                        Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

                        Succes met de kweek, goed luisteren en lezen hier en dan komt dat goed!

                        Comment


                          #13
                          Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

                          Gelukkig maar dat jullie meekijken, want wat advies kan k hier en daar wel gebruiken

                          K gebruik nu biobizz all-mix hier zitten natuurlijk al een hoop voedingsstoffen in, maar k geef minder voeding dan het schema van biobizz aangeeft.
                          Dus het is denk k nu slim om ff helemaal te stoppen met voeding, anders word het letterlijk maar een druppel. (Als k minder ga geven).

                          K had gelezen dat een teentje knoflook in de bak ook goed was, maar me jou manier zal de knoflookgeur een stuk sterker zijn.
                          Als ik dit ga doen, moet ik dan de knoflook uit de bak halen, of lekker laten zitten?
                          Zal in ieder geval mijn ogen open houden voor lieveheersbeestjes.

                          @wapper tnx ik hoop het ook, als k over een week of 9scheef begin te typen, waren ze een succes

                          Comment


                            #14
                            Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

                            Gekochte (of gekregen) stekken kun je mijns inziens het best meteen rigoreus tegen ongedierte behandelen, want anders kom je er bijna niet van af.
                            Oma's huismiddeltjes zoals knoflook zijn leuk, maar daarvan gaat die spint alleen uit z'n bek stinken.

                            Meteen als je stekken binnen hebt een emmer vol water, een middel tegen spint erin, en de stekjes helemaal onder dompelen (niet de wortels eh)
                            Dan na 5 dagen nog een keer helemaal spuiten, onder, boven en zijkant van alle bladeren en de grond, en weer een week later nog een keer.
                            Tevens de hele kweek de onderkant van de bladeren blijven controleren.

                            Dat dompelen zal al niet meer gaan, dus dan zou ik zeker zsm een goed middel zoeken, en, als je spint hebt, dat zeker 3x spuiten om de 5 dagen.

                            't Is allemaal ellende, stekken, maar da's mijn persoonlijke mening.

                            Sterkte, en succes.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

                              Tnx voor het reageren Q, en complimenten voor je kweekverslagen. (Ziet er indrukwekkend uit)

                              Als ik het zo lees, ben jij geen fan van de knoflookmethode.

                              Hoe dringend is het om de planten nu in te spuiten, zit namelijk al een beetje boven men kweekbudget voor de maand. (Had ook nog wat andere projectjes lopen)
                              K heb geen idee hoe duur dat anti spint middel is, maar zal er dan maar even voor kijken
                              Heb btw ook een loep meegenomen bii men werk, zodat ik even op onderzoek kan naar spint.
                              Als jij de fotos ziet, denk je dan ook dat spint het probleem is?

                              K heb al wat rondgekeken, of stekken of zaden nou beter/makkelijker zijn, maar helaas zijn de meningen hier nogal over verdeeld. (Net als de knoflook
                              Denk dat ik hierna wel een rondje zaden ga proberen, dan heb je nog wat te zeggen over welke wiet je gaat planten.

                              Comment

                              Bezig...
                              X