Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aller aller eerste (de ontmaagding)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

    Oorspronkelijk geplaatst door Groente View Post
    *knip*Als ik het zo lees, ben jij geen fan van de knoflookmethode.
    In een gesloten kweekruimte kan het ongedierte nergens anders naar toe, dus elke vorm van bestrijding is redelijk hopeloos...

    Oorspronkelijk geplaatst door Groente View Post
    Hoe dringend is het om de planten nu in te spuiten, zit namelijk al een beetje boven men kweekbudget voor de maand. (Had ook nog wat andere projectjes lopen)
    K heb geen idee hoe duur dat anti spint middel is, maar zal er dan maar even voor kijken
    Het is redelijk zonde van je 12 weken planten als je spint na 8 weken niet meer onder controle hebt

    Oorspronkelijk geplaatst door Groente View Post
    K heb al wat rondgekeken, of stekken of zaden nou beter/makkelijker zijn, maar helaas zijn de meningen hier nogal over verdeeld. (Net als de knoflook
    Denk dat ik hierna wel een rondje zaden ga proberen, dan heb je nog wat te zeggen over welke wiet je gaat planten.
    [/QUOTE]

    Als zaden beter waren, zouden broodkwekers ook wel zaden gebruiken *kuch*

    Comment


      #17
      Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

      Als zaden beter waren, zouden broodkwekers ook wel zaden gebruiken *kuch*

      je zou gelijk hebben als de brood kwekers net zo veel om kwaliteit gaven als kwantiteit. menig
      beestje in de toppen brengt gewicht zullen we maar zeggen en tja ze hoeven het zelf toch niet
      te roken, ofwel


      @groente

      kijk inderdaad even met een loep en vergelijking via JD wat voor beestjes je hebt. er zijn tal van
      middelen en merken die hier iets voor op de markt hebben. je hebt bussen van 10 euro en van 60 euro.
      het is net de concentratie die bepalend is en de manier van werking van het product. soms betaal je natuurlijk
      voor de naam. wacht echter niet te lang want dan zal de spint )of wat het ook is) een compleet nest van je ruimte
      maken. en 1 maal beestjes dan is het lastig hiervan af te komen.

      en voordelen en nadelen van zaden of stekken zijn er tal te noemen. ikzelf ben ook geen liefhebber van stekken en
      zo zal menig kwaliteits kweker deze mening delen. zaden zijn unieke planten als ze uitkomen en vele malen sterker
      tijdens eerste groei. tevens kun je nog veel meer (met technieken als scrog) met zaailingen. nadelen zijn dan
      bij meerdere planten verschillende groei en bloei patronen.

      stekken hebben dan als positief hetzelfde gen, zelfde groei en bloei patroon en ze zijn female. meer voordelen zijn er niet.
      nadelen zijn dan dat elk beestje of ziekte die de stekkenboer heeft ook bij jou nu zit (zie je beestjes)
      de stekken veel minder sterk zijn bij aangroei van je eerste week waardoor je ze veel minder laag kan
      houden (verschilt natuurlijk per soort).

      ach ja het blijft een mening, net als kweken. het is net wat je wil en waar je tevreden mee bent.

      ik sluit me in deze aan bij QNQ, gezien onze passie meer bij kwaliteit ligt.

      succes met de beestjes.

      ps. als het luisjes zijn ze goed trainen en een luizencircus beginnen
      Last edited by bramonius; 7 May 2013, 11:13.

      Comment


        #18
        Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

        Helaas heb ik vandaag meerdere beestjes aan de onderkant van mijn bladeren zien lopen en er zaten zelfs een paar draadjes web op een van mijn planten.

        Is het slim om dit nog te bestrijden, of kunnen ze de vuilnisbak in en opnieuw beginnen?
        Als het nog slim is om te bestrijden, welk middel zal ik hier tegen halen?
        Lees namelijk veel dat sommige merken niet goed werken.

        Helaas bramonius, daar gaat men luizencircus.

        Bij volgende teelt word het dan denk maar zaden proberen!

        Comment


          #19
          Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

          groente als je het echt aan mij vraagt. gooi die planten met grond en al weg als je het niet te zonde
          vind. ik bedoel je bent net begonnen en deze beestjes zijn hardnekkig en wil je eigenlijk nooit in je hok of tent
          zien. maar goed, als je je over de kosten van de grond en stekken heen kunt zetten, gooi ze dan weg en
          reinig alles goed met dettol. dus je tent en bakken en alles wat met die planten in aanraking is geweest goed
          afsoppen zodat ze dood zijn. desnoods 3 keer, als je die beestjes maar nooit meer terug ziet. anders kruipen ze in
          alle kieren, hoeken, randen en gaten en komen ze keer na keer weer terug. hoe sneller alles eruit, hoe beter.

          maar goed, je begrijpt ik krijg er de kriebels van. niet dat ik bang voor ze ben.....,maar mijn plantjessssss.

          heb je ze weggegooid koop dan online wat zaden. kies een soort uit die je aanstaat qua omschrijving en kijk
          goed naar je mogelijkheden. een lange plant kan ook zeer breed worden. lees alles dus even op je gemak door.
          of kijk diverse soorten kweekverslagen na. dan zie je met die opstellingen wat bij jou de mogelijkheden zijn en
          met name waar je je tent het beste mee rangschikt. sommige soorten 12 op 1m2 sommige liver 1 tot 4 en potten
          die groot genoeg zijn en tot de rand gevult. net wat je wensen zijn.

          groente ik wens je veel succes met je keuze, als ik jou was had ik die keuze al gemaakt. (schijtbeestjes)

          groetjes.

          Comment


            #20
            Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

            Nou de stekken heb ik gekregen van een vriend en dat zakje all mix voor een tientje overleef k ook wel.
            Ik vind het alleen wat minder dat ik 3weken van men kweektijd in de vuilnisbak kan gooien!
            Maar ja ben nu tenminste een stuk beter voorbereid en een goed begin is het halve werk zeggen we dan.

            Hahaha ik snap het nu heel goed ja, hoop dat het jou bespaard blijft.

            Ga inderdaad even rondkijken naar wat verschillende planten, amnesia was ook niet echt de ideale plant voor mijn 1.60 hoge tentje.
            ik zie ook veel staan over autoflower zaden, is dit alleen voor buitenkweek, of heeft dit binnen ook nog voordelen.
            Moet alleen maar snel gaan bijlezen over ontkiemen enz.

            Comment


              #21
              Re: Aller aller eerste (de ontmaagding)

              Oorspronkelijk geplaatst door bramonius View Post
              Als zaden beter waren, zouden broodkwekers ook wel zaden gebruiken *kuch*

              je zou gelijk hebben als de brood kwekers net zo veel om kwaliteit gaven als kwantiteit. menig
              beestje in de toppen brengt gewicht zullen we maar zeggen en tja ze hoeven het zelf toch niet
              te roken, ofwel
              ik wou alleen maar even tonen dat de brood kwekers zijn beter stelling niet altijd op gaat

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Oorspronkelijk geplaatst door Groente View Post
              Nou de stekken heb ik gekregen van een vriend en dat zakje all mix voor een tientje overleef k ook wel.
              Ik vind het alleen wat minder dat ik 3weken van men kweektijd in de vuilnisbak kan gooien!
              Maar ja ben nu tenminste een stuk beter voorbereid en een goed begin is het halve werk zeggen we dan.

              Hahaha ik snap het nu heel goed ja, hoop dat het jou bespaard blijft.

              Ga inderdaad even rondkijken naar wat verschillende planten, amnesia was ook niet echt de ideale plant voor mijn 1.60 hoge tentje.
              ik zie ook veel staan over autoflower zaden, is dit alleen voor buitenkweek, of heeft dit binnen ook nog voordelen.
              Moet alleen maar snel gaan bijlezen over ontkiemen enz.
              Niet vergeten bij het schoonmaken, tentstokken zijn hol en ventilatoren, temperatuur meters etc hebben ook holle ruimtes.

              Comment

              Bezig...
              X