Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vensterbank kweekverslag Royal Dane

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Vensterbank kweekverslag Royal Dane

Korting op 420shop
    Hallo ik ben nieuw hier en ben 2 maanden geleden spontaan begonnen met een grap, want vond een 7 tal zaadjes in Royal dane van de shop en er is 1 mooie plant uitgekomen, naarmate de weken verstreken ben ik het gelijk bloed serieus gaan aanpakken.

Ik heb veel gelezen over kweken en ik wil het uiterste uit een vensterbank kweek halen, aangezien hier weinig over te vinden is vind ik het een erg leuke bezigheid en uitdaging, het doet me denken aan een kas kweek.

Wel heb ik 2 mooie vensterbank verslagen kunnen vinden en helemaal gelezen, daar kwamen ook mooie toppen in.

Heb universele potgrond NPK 14-16-18 PH 5.0-6.5
    gaten onderin de pot(kunstof) en een opvangschaal via waar ik ook kan voeden.

Heb fishmix voor de groei voorlopig en heb alvast voor augustus bio floris gehaald van biocanna wil hier nog een pk boost bijhalen.

Het is een Biologische kweek met bio voeding.

Maar goed het plantje is nu 60 cm vanaf zaadje 28 maart tot 20 maart en ze is nu 8 weken zeg maar, en is al getopt, hier zijn 2 stammen weer uitgegroeid.

De ene keer geef ik regenwater en de andere keer afgekoelde thee vanwege de goede ph waarde daar doe ik dan fishmix doorheen en ik sproei avonds fishmix op de bladeren.

In de praktijk geef ik zeer onregelmatig bladvoeding soms een week niet en dan weer eens om de dag.

De grond moet nu opdrogen 7 dagen want het is veelte nat geworden, heb voor de zekerheid op drie punten in een driehoek brede rietjes van 40cm diep geplaatst met om de cm een knipje erin voor betere ontluchting omdat ik bang ben dat de wortels teveel verstikken mede vanwege teveel vocht nu en ik geen tempex balletjes erdoorheen heb, ik heb het gevoel dat het helpt, ik hoop dat 1 juni de grond droog is.

Ik geef via de onderkant voeding en water en vanaf boven langs de rand en bladvoeding omdat ik heb begrepen dat een plant langs de stam afvalstoffen afscheid en je die anders weer naar de wortels spoelt en de plant vervuilt en je proeft het terug heb ik begrepen.

Ik heb geen ph en ec meter ik wil die uiteindelijk wel aanschaffen.

Maar goed een aantal zaken zijn me niet duidelijk

NPK Waarde groei en bloei en NPK standaard in grond

Tijdens de groei moet dus de N co2 hoger liggen en tijdens de bloei P-K hoger dan N.

Toch begrijp ik 1 ding aan de verhouding niet omdat ik de waardes op de producten zo laag vind B.V mijn potgrond had al NPK 14-16-18 mijn plant is als kool gegroeid in de vensterbank.

Ik zit nu ongeveer op het punt dat de aarde uitgeput raakt die wil ik dus aanvullen met fishmix dit doe ik al 2 weken vind NPK 6.0-2.0-4.0 zo laag???

Is deze groeivoeding zo laag omdat je het anders in de wiet terug proeft?

Zo ook met de Bio Flores van Biocanna die is maar NPK 2.5-2.0-5.0 hier gaat de co2 weer omlaag en kalium 1 omhoog maar ik vind het verschil zo extreem weinig tuurlijk gaat er nog een pk booster overheen, maar dan lijkt me deze bloeivoeding zo laag, want met de waardes die voorheen al in de grond zaten vallen deze waardes natuurlijk in het niet.

Update 27-05-2013 Nu kom ik B.V Bio PK Booster tegen die is NPK 4-2-8 dan denk ik van tsja weer zo laag???
    Natuurlijk met mijn Bio Floris is het een optelsom van 2.5-2.0-5.0 + 4-2-8= 6.5-4.0-13

oke dan krijgt Kalium een boost en fosfor kan weer niet meekomen???
    Ook nog een Bio Fosfor Boost?

Als je naar PK 13-14 kijkt zou je dat wel zeggen en als ik naar die waardes hieronder kijk al helemaal HhhmmmZZ

Zo vond ik een topic over
    Metrop plantenvoeding MR1 npk 10-40-20 groeivoeding.

en de
    MR2 bloeivoeding npk 10-20-40 plus een calcium supplement, deze jongen en vader hadden zowel alle voedingen al gehad voor wiet, en een professor op een universiteit had dus uitgelegd dat bomen en planten deze waardes nodig zijn en hun beweerden wiet dus ook.

Nou ze hadden toppen die ze nog nooit eerder hadden meegemaakt en wouden niet meer anders, helaas kan ik dit stukje niet meer vinden.

Zegt dit dan dat mijn gevoel klopt of zit er iets totaal anders achter want ja als je deze waardes vergelijkt met de voedingen voor cannabis die ik heb????

Overvoeding, met te hoge waardes in grond begonnen????

Ik heb lichte verschijnselen gehad van overvoeding dit door bruine puntjes en hier en daar kromgetrokken puntjes, verder niks te klagen mooie gave bladeren.

Alleen vind ik de kleur nou ook weer niet heel erg donkergroen misschien weer door teveel water???
    ( update naar nader inzien valt de kleur wel mee, het kwam omdat de plant hoog staat en het licht door de bladeren scheen).

Mijn laatste vraag is: ik vind in verhouding met de plant alle bladeren te klein waardoor de plant luchtig word.

er zijn 4 bladeren ter grote van een hand de rest is een halve tot een kwart hand.

Maar goed de plant is nu 60 cm en is al getopt en komt pas in augustus in de bloei in zijn 20 liter pot kan het dus wel een vensterbank plant worden van 1.20.

De bedoeling is om op hete dagen met echte dikke zon de plant wel buiten te zetten, maar dagen zoals deze gewoon in de vensterbank (kas idee).

Wel draait mijn cv vanaf het begin al continu 23-24 graden.

Ik ga foto,s plaatsen en ik ga voor de dikste toppen ik hoop mensen te verbazen wat er uit een vensterbank kweek mag komen.

Foto-0175.jpg
    Attached Files
    Last edited by henak; 27 May 2013, 13:31.

Re: Vensterbank kweekverslag Royal Dane

Hallo even een kleine update,

In 6 dagen is de plant in de hoogte 12 cm gegroeid, en dat met veel bewolking, wel met kamertemperatuur 24 graden.

De 2 hoofdstelen die zijn ontstaan na het toppen zijn in 6 dagen 9,5 cm gegroeit.

De aarde begint al aardig droog te worden, en de rietjes die om de cm zijn ingeknipt doen goed hun werk, als ik er 1 uithaal dan is die beslagen en zitten er vochtdruppels in.

Overvoeding lijkt al beter onder controle, vanaf de bovenste helft van de gehele plant zijn de bladpuntjes niet meer bruin en zijn veel minder punten kromgetrokken, al zijn hier en daar bovenin punten nog wel lichtjes kromgetrokken.

De eerste oudere bladeren onderin zien er niet fris uit, dit gaat om de eerste 2 steeltjes met blad en de 2 daarboven die weer tegenovergesteld staan.

Het gaat om bruingele plekken langs de rand en vertonen precies dezelfde symptomen als verbrande bladpuntjes crispy droog en als je het aanraakt breekt het.

Ik vermoed dan ook dat dit nog steeds hoort bij de overvoeding vanuit het begin en dit geen ziekte is.

Daarboven is de gehele plant gaaf, ik post een foto voor de zekerheid, want het zou jammer zijn als het wel een ziekte is en het op de hele plant overslaat.

Ook vraag ik mij af of ik deze 4 stelen met deze tekenen mag afknippen.Foto-0179.jpgFoto-0181.jpgFoto-0187.jpgFoto-0188.jpg

Comment

Zo mooie dikke zon vandaag, gelijk buitengezet!

De aarde is al mooi opgedroogd en ik schat dat het onderin nu het vochtgehalte heeft wat die hoort te hebben ( koude aarde lichtjes droog vochtig)

Vragen die door me heen razen Hmmmmmzzz.

Als ik morgen de plant afgekoelde thee ga geven met fishmix via de voedschaal onder en boven langs de rand en ik geef 300 ml maak ik de grond dan niet weer te vochtig, ik wil wortelrot voorkomen.

Weetjewat ik ga 200 ml onder op laten zuigen en geef 100 ml boven langs de rand en dan ga ik kijken hoe vochtig de grond blijft en voor hoe lang.

Ik heb nog een foto gemaakt van de hoofdstam waar ik hem getopt heb mooie ontwikkeling.

Zou ik um weer moeten toppen Hmmmmzzz ??Foto-0191.jpgFoto-0189.jpgFoto-0193.jpg

Comment

Wat zit je nou allemaal lastig te doen?
        Voeding is nog niet nodig, geef hem/haar een goed plekje in de volle grond als dat kan.
        Zo niet koop een speciekuip en zet hem/haar daar in want deze gaat echt groot worden!
        En laat em vanaf nu gewoon altijd buiten staan, niet meer naar binnen halen!
        Oh en dat ie zo hard groeide kwam omdat ie strekte vanwege te weinig licht achter het raam niet omdat ie zich op ze gemak voelde!

Belangrijkste nu: geen voeding meer, en buiten houden.

Comment

Man man man buitenkweek en maar binnen blijven pakken
          Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
          Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Hoi het probleem is dat ik hem niet in de volle grond kan zetten vanwege ik midden in de stad woon en zwervers en gespuis hier kan ronddwalen en er wel eens wat gejat word.

Buiten is dus zonder toezicht niet te doen en dat vind ik erg jammer!.

Strekken vanwege te weinig licht was ik al van op de hoogte, ik heb geen keus en onder de lamp is voor mij geen optie helaas.

En qua voeding geven vergeet niet dat ik biologisch kweek, ik weet niet hoe het zit met chemische voeding maar je hebt toch altijd groeivoeding en bloei voeding?

Ik heb een schema van Biobizz daar staat op Tip! vervang Biogrow voor fishmix van Biobizz.
            en op het schema staat dat je die voeding geeft vanaf het begin tot 2 weken voor de oogst dus ook als je op den duur met bloeivoeding begint.

Het is dan wel een schema voor een binnen kweek maar zoals ik het begrepen heb begint mijn bloeiperiode zoals iedereen rond begin augustus en kon ik verder gewoon dat schema aanhouden alleen dan 4 maanden groei extra.

Als dit anders zit hoor ik het graag

Comment

Update plant nu 1 dag buiten gezet en probeer hem nu te laten staan, mooie weer komt eraan maar direct 1 blad volledig opgegeten.

Moet ZSM ingrijpen weet even niet hoe ben nog aan het uitzoeken.

Comment

Fles door 2 knippen, ingraven en vullen met bier.
                Alle slakken zullen verdwijnen als het slakken zijn teminste!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heribei View Post
                  Mooi te weten thanks, hier een foto voor de zekerheid (dit is in 1 nacht gebeurd)Foto-0199.jpg

Comment

let ook op dat m'n 's nachts geen katten over de vloer krijgt. deze eten deze plantjes ook graag, ik kan er van mee spreken

Comment

Dat is inderdaad slak, maar baby slakjes.
                      Als de tijd komt dat de grote naaktslakken er zijn, eten 10 naaktslakken in 1nacht je hele plant weg!
                      Bier neerzetten en je bent van alles af!

Trouwens, bij mij lopen de katten er altijd voorbij...
                      Is het het enige groen dat je hebt staan ofzo?

Comment

Ja ik heb zelf ook een kat en die heb ik ook al eens aan een grasspriet zien kauwen, maar ze laat mijn plant met rust, kan altijd nog een prikkeldraad hekje in de ronde maken.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Dat is niet best ga ZSM koperdraad regelen!!! elders geen slakje meer kunnen bekennen ook s nachts niet en nooit 1 gezien op de plant, dit was dus een sluiper en ja ik heb meer groen maar geen wiet, ben bezig met een rozenstruik krokussen hangplanten denneboompjes.

Deze royal dane geluksvogel, heeft het leven mogen zien en het is een mooie leerfase, nog steeds geen woningbouw klachten gehad of burenklachten dus volgende zomer maar 3 proberen

(Update)

Mooi idd maar wat meer lef getoond en de plant staat al 3 dagen volledig buiten, bamboestok erin met een los touwtje, en ja hoor!!! Ze word wakker enorm in dikte toegenomen voor 3 dagen!! Dikkere stam dikkere stelen wel een half keer zo dik in 3 dagen.

Scooter staat voor de schuttingdeur!! hopen dat ik september haal qua dieven! Want met deze resultaten blijft ze maar mooi buiten staan.

Valt me op dat de stelen paarse strepen beginnen te krijgen en sommige steeltjes helemaal paars worden, volgens mijn schoonmoeder een gezonde zaak en betekend dat de bloei eraan komt, het ziet er ook zeker niet ongezond uit maar sterk!!

Wel hou ik de 20 liter pot en geef ik nog steeds om de 2 a 1 dag 1 liter afgekoelde engelse melange(PH 6.1) met de juiste hoeveelheid fishmix volgens het Biobizz schema.

Ook hou ik de aarde goed in de gaten en hou het niet te nat niet te droog.

Als de zon op de kunststof pot schijnt doe ik een stuk karton om de pot omdat de wortels anders broeien lijkt me ook weer niet goed!

Oorspronkelijk geplaatst door Heribei View Post
                        Als ik dat in die pot doe maak ik de wortels kapot, helpt het ook om de fles bier naast de pot te zetten op 3 of 4 punten rondom??
                        Last edited by henak; 4 June 2013, 10:51.

Comment

Helaas mensen deze kan op slot, ben bijna mijn huurhuis kwijtgeraakt, woon Friesland Leeuwarden zag zelfs 1 plant als kweken.

Heb de plant weg moeten doen!

Comment

Bezig...
                          X