Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

    Korting op 420shop
    Goedenavond aan iedereen!

    Bij deze zet ik mijn eerste kweekje op het forum. Na even rond te kijken op het internet voor een goede outdoor-plant ben ik terecht gekomen bij de Early Misty, omdat ze zeggen dat deze plant schimmelresistent en goed tegen de koude kan dacht ik eens een kweekje te wagen.


    Toen ik de 5 gefeminseerde zaden van highsupplies aankreeg ben ik meteen (op 6 mei) begonnen met de zaadjes te laten ontkiemen door ze tussen wat vochtig keukenpapier te leggen in een donker potje. Ongeveer 4 dagen later waren 3 van de zaadjes al volledig uitgekomen en de 2 resterende toonden geen teken van leven.


    Ik heb vervolgens op 10 mei de 5 zaadjes elks in een apart potje gestoken (ongeveer de lengte van 2 zaadjes diep).20130511_154516.jpg

    De potgrond die ik gebruikt heb is een mix van 1/4 Acrofino (kleigrond) en 3/4 cocopeat. Ik wou namelijk meer kleigrond gebruiken maar dat was vanwege een tekort niet mogelijk.


    - Cocopeat potgrond:
    > ph 5.2 tot 6.2
    > NPK 7-6-6 verhouding 1kg/m^3
    - Acrofino (kleigrond):
    > ph 5 tot 6.5
    > NPK 14-16-18 verhouding 1.5kg/m^3


    Het voorkweekje staat voor het raam aan de zuidkant waar op de middag de zon binnen schijnt.
    Onder de plantenbak heb ik nog een warmtekabel voorzien die extra warmte bied. In de plantenbak zelf is nog vermiculite aanwezig die het water opneemt en rustig afgeeft zodanig dat de zaadjes niet al teveel water binnen krijgen.
    20130511_154411.jpg20130511_154444.jpgIMG_0726[1].jpg20130511_154400.jpgIMG_0765[1].jpgIMG_0760[1].jpgIMG_0761[1].jpgIMG_0759[1].jpg

    Het plan was om thuis voor te kweken en ze eind mei buiten te zetten maar aangezien het slechte weer, laat ik ze nog even binnen staan.

    Ik kijk alvast uit naar jullie feedback/tips van de ervaren of ook beginnende kwekers op dit forum!

    Greetz CannabinoidDroid!

    #2
    Re: Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

    Welkom op het forum!

    Succes met de kweek.

    Hou ons op de hoogte


    __________________________________________________ ______________

    When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

      Op 26 mei (gisteren) werd het eens tijd om de plantjes over te potten omdat de wortels er langst onder al goed doorkwamen. Nu nog even in de grotere potten laten staan en in de loop van volgende week zal ik ze buiten gaan zetten bij beter weer. Door de luchtige samenstelling van de cocopeat was het niet eenvoudig om de plantjes over te potten en hebben hier wel een beetje wortelschade opgelopen.. Ik hoop dat dit geen problemen geeft.

      20130526_143112.jpg20130526_143122.jpg20130526_143128.jpg20130526_143132.jpg
      Last edited by CannabinoidDroid; 27 May 2013, 08:35.

      Comment


        #4
        Re: Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

        We zijn weer 3 dagen later en onze plantjes zijn weer mooi gegroeid!
        IMG_0784[1].jpgIMG_0785[1].jpgIMG_0786[1].jpgIMG_0790[1].jpg

        Nu hebben we echter ons eerste probleempje opgelopen! We zien namelijk een lichte vergeling/verbruining in het midden van het blad bij 1 van onze plantjes
        IMG_0789[1].jpg

        Na even opzoeken komt de vergeling het meest overeen met een calcium-tekort...
        We zijn al naar kraantjeswater overgestapt voor de toevoer van calcium maar willen jullie toch even ter raad vragen

        Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste oplos?

        Alvast bedankt !!

        Comment


          #5
          Re: Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

          Wanneer gaan ze naar buiten?
          Ik vind buiten veel leuker kijken dan onder zo'n lampje...

          Comment


            #6
            Re: Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

            hey Heribei, wanneer moeder natuur dit ons toelaat
            had gedacht ze dit weekend buiten te zetten... Momenteel is het hier maar zo'n 12 graden en bewolkt buiten dus niet echt ideaal. Ze staan wel aan het raam.

            Comment


              #7
              Re: Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

              Iemand enig idee op wat dit duid?
              IMG_0792[1].jpg

              Comment


                #8
                Re: Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

                Natte voeten.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

                  bedankt! dat word even geen water meer geven dan.

                  Comment


                    #10
                    Re: Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

                    Ik ben 3 weken geleden gestart met het voorgroeien van mijn 3 plantjes en vond gisteren ( 1/06/2013 ) dat het tijd werd om ze eens buiten te zetten op mijn guerilla plekje
                    Ik heb mijn best gedaan om ze zodanig te planten dat ze niet in elkaars zonlicht zouden staan zodat elke plant optimaal zonlicht krijgt.
                    20130602_014243.jpg20130602_014303.jpg20130602_014344.jpg20130602_014357.jpg

                    (Mijn excuses voor de iets wat onduidelijkere foto's, maar ik kan namelijk in klaarlichte dag niet aan mijn guerilla plekje geraken )

                    Onderaan elke plant heb ik nog 1 guerilla biotablet gestoken die ik gratis bij een bestelling van azarius kreeg.

                    De weersvoorspellingen zien er voorlopig goed uit komende dagen wat uitstekend is voor het groeien van de plantjes!

                    Greetz
                    CannabinoidDroid.

                    Comment


                      #11
                      Re: Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

                      nog even een kleine update,
                      Die paar dagen zon hebben goed gedaan! de 5 vingers van het blad zijn al zichtbaar!
                      20130605_224631.jpg20130605_224655.jpg

                      Ik denk erover om eventueel mijn plantjes te toppen, heeft iemand raad hierbij wanneer en hoe ik dit het best doe?
                      Last edited by CannabinoidDroid; 6 June 2013, 09:29.

                      Comment


                        #12
                        Re: Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

                        Wat ik niet snap bij het verkooppraatje van Highsupplies : Bloeiperiode na (dagen): 40 - 45
                        Dat kan natuurlijk niet, als het geen autoflower is gaat ze niet automatisch in bloei.
                        't Zal toch zeker oktober worden voor die klaar zijn vermoed ik.

                        Hier staat ook een kweekje early misty van Vale.
                        Ik weet niet of je de foto's nog kunt zien, ik ga geen 10 minuten op tinypic wachten.

                        Succes !
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

                          Voor info over het toppen :

                          http://www.wietzaadjes.nl/shop/p/34/...eplant-snoeien



                          greetz
                          HOMMEL
                          Leren = Experimenteren

                          Comment


                            #14
                            Re: Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

                            Supergoeie informatie, bedankt jongens,
                            leuk verslagje van vale trouwens, had het nog niet gezien!

                            En ja heb inmiddels al door dat die specificaties op websites niet echt zo realistisch zijn . Als ik van vale's verslag mag uitgaan zullen de planten rond 20 oktober klaar zijn om te oogsten, toch niet zo 'early' dan?

                            Comment


                              #15
                              Re: Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

                              Gewoon even vragen aan de zon of ze vanaf vandaag elke dag wat vroeger ondergaat.
                              Dan zit je er in september al van te roken.

                              greetz
                              HOMMEL
                              Leren = Experimenteren

                              Comment

                              Bezig...
                              X