Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Aller eerste kweekpoging met Early Misty.

hehe , zal eens even een mailtje sturen

Comment

Update,
      ben nog eens gaan kijken na de zonnige dagen en jawel hoor ze zijn weer mooi gegroeid. Heb ook 2 van de 3 getopt en een extra plantje bijgezet(ultra critical).
      grootste early misty:
      20130608_224215.jpg

Ultra Critical:
      critical.jpg

!!Wat wel wat minder nieuws is, is dat we spint hebben vastgesteld + witte vlekjes op de bladeren Ik ga alvast is rondkijken op het forum wat ik moet doen, maar het zou leuk zijn mocht iemand raad bieden.
      witblad.jpg

Greetz, CannabinoidDroid

Comment

Groot probleem!!

Ik was gisteren gaan zien naar de plantjes op de guerilla plek, en heb mijn plantjes zo terug gevonden:
        20130618_234526.jpg20130618_234544.jpg20130618_234614.jpg20130618_234626.jpg20130618_234630.jpg20130618_234642.jpg

Ik ben nu best wel beetje teleurgesteld..
        Ik denk dat het probleem bij de droogte van afgelopen dagen ligt (1plantje toont zijn wortels boven de grond) en het lijkt wel alsof 1 van de plantjes door slakken is beschadigd.
        heb er goe wat water bij gegeven bij elk plantje maar ik vrees een beetje voor het ergste. Ik ben vanplan om van de mooie intacte takjes nog stekjes te maken.

Is dit een goed idee denken jullie?

Greetz,

Comment

hehehehe ik denk dat je probleem ergens anders ligt

je hebt gelijk wat betreft de droge uiterlijkheden van je plantjes. ze zijn slap
          en omgevallen. echter zie ik geen heftige sporen van aantasting door wild. dan was heel
          je plantje afgebeten bij de stam en weg . knijnen etc lopen ze niet omver.

als ik goed naar je foto's kijk en met name foto 3 dan lijkt het erop
          dat je je plantjes in een natuurlijke waterloop hebt staan. tussen bomen in met name
          oudere bossen ontstaan doordat, boomwortels een harde bodem trekken, stroompjes water bij
          regenval. denk aan die heftige rivieren die ontstaan in jungle's etc. nu staan je plantjes waarschijnlijk
          in zo'n (mini) riviertje. alle regenwater stroomt 1 geul in en voila je plantjes worden ineens uren
          voort getrokken door stromend water.

als je nu kijkt bij foto 3 daar waar je worltels boven komen, dan zie je dat de stam van je plantje
          dieper in de grond stond dan dat ze nu staat. zo'n 2 a 3 cm zijn wit kleurig (stond dus eerder onder de grond) en de wortels
          staan bloot tot op de vertakking. je plantje is dus hard uit de grond getrokken waarbij je wortels hem nog vast hielden,
          echter het zand eromheen is volledig weg gespoeld.

tweede wat me opvalt is dat om je plantjes de grond gefilterd lijkt. heel veel losse kleine zanddelen (slib) wat een
          waterstroom van enige tijd aangeeft. en daarbij geen enkel plentje eromheen. alles wat daar natuurlijk groeit (mos,
          gras, etc) is allemaal weg ik zie alleen op foto 2 een oude plek mos die dat wel overleeft.

ik denk dat de regenval van eind vorige week, begin deze week parte hebben gespeeld.

mocht je hier iets aan willen doen, al is het geen verzekering, kun je grind of zwaardere keien en stenen
          rond de stammetjes leggen. een redelijke dam eromheen bouwen zeg maar. dan blijft je plant in ieder geankert
          en kan het water de grond minder makkelijk wegspoelen.

heel veel succes I LOVE GUERILLA

Comment

Hartelijk bedankt!!!

je bent een geschenk uit de hemel ik ga zo meteen aanpassingen maken, update zal volgen!

Comment

Meteen actie ondernomen en heb de plantjes terug mooi recht kunnen zetten,
              ik maak nu gebruik van bamboe stokjes die de plantjes recht houden en heb naast de plantjes ook nog grasmatten gelegd die voor extra steun zorgen wanneer er zich een waterstroom zou voordoen.

Dit is het resultaat:
              20130621_001804.jpg20130621_001821.jpg20130621_001830.jpg20130621_001850.jpg

De laatste foto van het critical plantje heeft geen matten omdat ik gemerkt heb dat deze geen last heeft gehad van het stromende water,
              heb ook nog een soort dam gebouwd voor een overvloed van stromend water tegen te houden.

Klein vraagje: de eerste foto toont een vergeeld blad, is het beter dat ik dit blad er af doe of komt dit nog goed?

Nog eens bedankt bramonius voor de wijze raad!

Greetz!
              Attached Files

Comment

hahaha geen dank hoor, daarvoor kom je hier als het goed is.

leuke die matten, sla (of steek) ze vast met haringen of een stuk bamboe
                zodat deze niet gaan drijven he dan heb je het volgende probleem.

wat betreft je afstervende bladeren. altijd je blad laten zitten, als ze onbruikbaar word
                voor de plant zal deze eerst alle vocht en voeding uit die bladeren halen en zal
                ze dan vanzelf afstoten. niets mee doen. wel dode bladeren die op andere bladeren vallen
                weghalen, die kunnen gaan schimmelen of rotten, maar zolang ze aan het stammetje vastzitten
                niets aan doen.

komt helemaal goed zo

succes.

ps. ze zijn al weer een het bijtrekken. foto 1 heeft al mmoie nieuwe uitlopers
                Last edited by bramonius; 24 June 2013, 19:02.

Comment

Super! dan zal ik de beslissing van de gele bladeren aan de plant overlaten.
                  Het heeft vandaag weer goed door geregend, ben benieuwd of deze matten de plantjes voldoende beschermt hebben,
                  en ga zo snel mogelijk weer een kijkje nemen.
                  Update volgt!

Comment

was t teleurstellend???

hoop dat t hielp

greetz

Comment

Het wat zeker niet teleurstellend de plantjes zijn terug mooi aan het groeien!

20130628_024842.jpg20130628_024909.jpg20130628_024918.jpg20130628_024928.jpg

je kan echt wel zien dat ze een tegenslag hebben gehad maar ze hebben zich vrij snel terug herpakt
                      de matten en de bamboe stokjes helpen echt wel,

Dit komt goed!

Greetz

Comment

Hebben zich duidelijk mooi herpakt.
                        Succes ermee verder.

guerillia is always a tricky business he...

greetz
                        HOMMEL
                        Leren = Experimenteren

Comment

Ik hoop dat het je lukt met de Early Misty, wietplanten kunnen wel wat hebben voor ze helemaal om zeep zijn...
                          Succes met je guerillakweekje!

Comment

Ik ben na lang wachten nog eens gaan zien hoe de misty's en de ultra critical het stellen.
                            2 van de misty's hebben het jammer genoeg niet overleefd.. Maar de ultra critical en de 3de misty doen het uitzonderlijk goed!
                            Early Misty 20130724_232120.jpg
                            Ultra Critical 20130724_232206.jpg

Het resultaat van de getopte misty is nu ook duidelijk zichtbaar!

Comment

in tussentijd is er heel wat gebeurd, na dagenlang regen en te weinig zon heb ik maar besloten de misty en de ultra critical uit te graven en in mijn tuin te zetten, wel spannend om de reactie van je medebewoners te horen , maar die reactie viell heel goed mee en dan hebben de planten nog kunnen genieten van enkele dagen zon.
                              1373513_10202273585987283_1230884755_n.jpg
                              1376110_10202273585907281_165278887_n.jpg

Nu dat het hier elke dag regent heb ik de ultra critical ook maar onder de 125 w lamp gezet maar de misty heb ik buiten laten staan om dat die iets te groot is.
                              IMG_0145[1].jpg

Comment

De Misty heb ik momenteel maar binnen gezet, het weer was te slecht. Wel raar dat er nog altijd geen trichomen wat amber zijn gekleurd en het is al eind oktober, gaan ze nog even laten staan en over een week zal ik wel gaan oogsten.
                                IMG_0169[1].jpg

Inmiddels doet de ultra critical het uitstekend onder de lamp. Nog steeds een kleine plant door het te kort aan licht in de groei- en bloeifase maar ik denk dat ik er toch iets van af ga kunnen halen.
                                IMG_0172[1].jpg

Comment

Bezig...
                                X