Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
je kunt er een ding tegen doen, om de schade echt te beperken tot minimaal.
dat is bij de niewe ronde,stukjes koper te gebruiken bij elke pot,en bij waarneming de plant onder stroom te zetten, de spint gaat hier kapot door.
en het is niet schadelijk voor je planten!!
tegenwoordig word dit systeem veel toegepast bij binnen tuinen,ook andere soorten dan wiet enkel.
@krasi: thnx voor de tip man als ik het goed begrijp moet je ze berichten voordat je wat kunt bestellen?
In theorie zou het idd werken maar werken met stroom en water ben der geen voorstander van. Net als mway zegt je zal veel meer maatregelen moeten nemen. Alleen lijkt 220v me erg overdreven denk dat spint bij een zware accu het toch al moeilijk zou hebben.
accutje is voldoende, jullie lachen maar,het werkt echt,daar hebben ze zelfs een experiment mee gedaan, wat www.nu.nl behaalde en alle andere nieuws dingen.
hier zit ook iemand op het forum,die destijds een slechtere plant had,en werd uitgelachen omdat hij het met een electrische vlieggen mepper probeerde op de plant met spint.
en ind de spint leed! en de plant helemaal niet.
in de grote tuinkweek met kasten,heb ik dit stroom plant verhaal vs spint etc ook al zien voorbij komen,dus geloof me als die het daar toepassen al, dan werkt het ook wel.
er heeft ook stuk destijds in het essensie magazine gestaan over met test,dat liet zien dat het werkte en er geen schade aan de plant of top was.
spint is tegenwoordig immuun voor het gif, die beesten eenmaal erin krijg je nooit meer eruit met gif, ook al doe je de werkende toepassing bv 1x bayer, 1x weer wat anders.
omdat spint na de 1e toeppassing al immuun voor het middel is,daarom moet je om en om ook spuiten met verschillend middel.
maar op vandaag hebben deze middelen amper nog effect,het enige effect wat je merkt is in je beurs,helaas niet met resultaat.
het waar maar een werkende tip.
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
30-100 mA is niet zo bar veel eh..een 9V batterijtje heeft al 500+ mA.
Geen stekker eraan knopen en in de 220V steken dus
Ik vind het wel een testje waard.
Zo dit heb me gewoon een uur gekost om het goed te lezen. Theorie is niet me sterkste punt haha. Dit is in principe ckr een test waard en ja wat heb ik te verliezen? Stafford heb je toevallig ergens gelezen hoe ze het opgebouwd hadden? Electrocuteren die fckers haha. Heb nog een weekje vakantie dus zal wel wat gaan proberen.
Klik aansteker erop bevestige meen ik .
Op koperen plaatjes,
Ik zal het morgem ff allemaal goed doornemen en je de howto posten.
In praktijk heb ik dit zelf al gezien de goeie man was echt van fe spint af.
En zijn toppen waren ook niet bepaald normaal meer te noemen.
Haha wat een oplossing eigenlijk haha maar ga het ckr uit proberen want het zal me weinig kosten aangezien ik alles in huis heb wat ik nodig denk te hebben dus dit gaat sowieso een poging opleveren. Thnx dar je het op je gemakkie wilt uitwerken voor me.
Idd cookaap zolang we het niet proberen weten we het nooit en mocht het werken goedkoper als dit vind je het niet om spint te bestreiden.
Dat zou wel kunnen maar waar laat je de min? Op een echte min of op het and3re uiteinde? Heb weinig verstand van electra en dat gaat er ook nooit echt van komen denk ik al kunnen we er wel een beetje mee prutse haha
Leg het blad op stuk nat gemaakt metaal een bakplaat of zoiets leg het blad hierop en vuur oftewel maakt contact met de plaat.het water zorgt voor de geleiding en dan maar kijken of ze beginnen te spartelen.
Comment