Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
thnx kerel dat filmpje heb ik idd gezien maar wil iets dieper in het systeem zelf gaan. Hoe zorgt hij dat er geen water meer doorkomt als er genoeg in de grond zit zegmaar. op 1 of andere manier sluit hij dan zelf het slangetje af neem ik aan.
Maar dit gaat wat zoekwerk opleveren want zoveel verschillende info is er niet over de blumat..
Het principe is heel simpel eigenlijk; keramiek heeft de eigenschap om een zuigende werking vast te houden, dus zowel van binnen uit als van buiten uit.
Dus als je grond verzadigd is met water dan kan er maar een X hoeveelheid water in die kermaische buis waardoor als ze vol zit het knopje, die weer in het groene gedeelte zit, naar boven druk en zo de boel afsluit. En als je grond steeds droger wordt dan laat ze juist het water gaan omdat de grond aan de andere kant van de keramische buis droog wordt en daar het water uit zuigt zeg maar.....daardoor gaat de boel weer open staan en komt er weer water in de grond dat weer in je buis terecht komt enz enz enz.
Mooie sativa's heb je staan trouwens, gaat goed hiero.
Ok kijk dat is dan al snel duidelijk haha vind toch altijd wel leuk om ergens de achtergrond van te weten als ik het gebruik thnx voor de info en complimenten
Ik heb vanmorgen de lamp iets omhoog moeten gooien verder waren alle dames tip top in orde maar toen ik thuis kwam schijnbaar toch meer groei dan ik dacht want er zitten een paar brandplekjes op maar niks ernstigs.
Dus 2x daags lampjes verstellen voorlopig
Thnx manne zit te wachten op die groeispurt voor mij ook een teken dat ze de andere potten in kunnen.
Vandaag even toppen hebben we dat ook alvast gehad.
Daar zijn we weer met alweer de eerste 2 weken op de klok.
Aangezien we niet op vakantie gaan heb ik me vakantiegeld grotendeels maar gespendeerd aan me hokje en toekomstige plannen.
Ik heb nu ook de rest van het blumat spul besteld(tensio-meter,nieuwe aanvoerslang,extra druppelaars voor de 11l potten.)
Gister zijn de dames getopt en de nieuwe scheuten zitten er al.
Vanmorgen maar even vroeg opgestaan om de aarde naar boven te slepen, het is en blijft een kutwerk
Na een jointje zijn we alle 45l bakken gaan vullen en inwateren en de 3 haze plantje zijn van de voorgroei potjes over gegaan naar hun 11l onderkomen.
DSCN1992.jpgLinks de dames rechts staan de bakken klaar
De dames zullen nog enkele dagen groei krijgen voordat we omschakelen naar 12/12 en waarschijnlijk gaan de dames vandaag ook maar gelijk naar hun definitieve onderkomen want ik zal vandeweek weinig tijd hebben om iets te doen.
Comment