Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Derde Kweek, Homebox met 600Watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

als hij met een draadje een het blad bleef hangen dan is het toch al zeker een spin-achtige...

ja kan wel niet duidelijk zien wat het is maar ik vermoed ook wel spint dan!

grtzz

Comment

Ja ik heb even rondgekeken op internet en luizen zijn toch ietsje groter en ik heb van dichtbij wat lichte vlekjes op wat bladeren. Spint is een verzamelnaam voor mijtensoorten en daar zijn nogal wat varianten van, ook die geen web maken dus heb alvast wat aangeschaft

Mijn vriendin had laatst een orchidee gekocht en daar liepen ze ook op volgens mij maar heb er verder niet bij stilgestaan dat dat spint kon zijn, en ik mijn tentje boven wel eens kon besmetten

Ik denk dat ik maar op mn gevoel afga en dit middeltje ga gebruiken voor het te laat is. Iemand hier ervaring mee? Het oogt wel aggresief dus zal dan wel snel zien of het werkt toch?

Peace
      Attached Files

Comment

ik zou maar beginnen met de half van de aanbevolen hoeveelheid...

na je oogst,je hok eens goed desinfecteren he!

hopelijk valt het nog mee voor jou...

grtzzz

Comment

Oke, ze hebben de eerste sessie gehad. Moeten ze straks nog een keer of morgen pas weer?

Ik zie nu inderdaad ook draadjes wapperen en zag er eentje bungelen aan een blad Ze zitten het meest op 1 plant, volgens mij en een beetje op die ernaast. Moet ik de andere planten wel bespuiten voor de zekerheid?

Greetzz

Comment

zou ik wel doen ijscoman en dan vooral onder t blad.

Comment

Oke dit heb ik inderdaad gedaan. Ik heb ze gister in totaal 3 keer besproeid. Gaat dit ook een slecht effect hebben op mijn toppen?

Ik kon nog wel steeds de spint zien lopen na de sproeibeurten of heeft dat even tijd nodig?

Vandaag nog een paar keer of was dit eerst voldoende?

Ik kan alleen niet goed bij de achterste planten maar volgens mij zitten ze toch voornamelijk op 1 plant. Ik heb gelezen dat altijd eerst de zwakste plant aan de beurt is, of het is toeval omdat deze vooraan staat bij de opening.

12uur gaat de lamp aan, hoop dat dan al veel het loodje gelegd hebben....

Peace

edit1: bij nader inzien.... ik heb immers laatst een bamboestokje bij de WW 2 gezet, deze zit met de WW 3 in een pot. Dit stokje kwam van buiten maar heb hem wel schoongemaakt en afgespoeld. Dit kan natuurlijk ook de oorzaak zijn... dom dom dom, dit had ik natuurlijk moeten voorkomen, het is dus denk ik eigen schuld.

edit2: Ik heb vanmidag nog een ronde gespoten en zonet de boel eens grondig geinspecteerd. Ik kan toch nu niet veel meer zien. Wat nog op het blad zit beweegt niet meer! Ik doe het vanavond nog een keer voor de zekerheid en dan zie ik het eventjes een paar dagen aan. Misschien zit er nog wat verstopt
              Last edited by ijscoman1; 14 March 2009, 18:41.

Comment

jeps i'm back.. gvd werd net voor de meeting opgepakt dus die heb ik moeten missen.. waren weer 30 saaie dagen,,,,

maarrr mijn dames zijn goed verzorgd en die kunnen al snel geoogst worden, en ik heb voor de 3e keer op rij gewonnen met de loterij dus dat zij weer leuke meevallertjes

en de kenners kunnen idd uit mijn locatie wel aflezen waar ik vandaan kom ja als je de juiste muziek luistert

en?? is je spint nu volledig weg??

ze staan er zoals al je andere kweken weer schitterend bij in iedergeval.

keep up tha good work

groet

Comment

Hey Hobbyist, hah ja ik vroeg me al af waar je was Dat zijn wel weer mindere berichten maar goed.

De juiste muziek inderdaad Dat had ik gelijk wel door. Mooi dat je dames goed in de gaten zijn gehouden, dat scheelt maar weer en ja hier staat het er nog steeds goed bij. Die shit van Bayer werkt prima al die etterbakjes lagen gestrekt en zie eigenlijk helemaal niets meer. Ik was dus net op tijd denk ik, misschien deze week nog even een keer spuiten. De toppen hebben in ieder geval geen schade van die troep en voor de rest bloeit het wel aardig

Zal deze week weer even wat foto's posten

Greetzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door webiste b.a.c
                    Bio Plant Vitality Plus

Het eerste spint middel wat zorgt dat spint als sneeuw voor de zon verdwijnt.
                    Wanneer je ook de bovenlaag van je medium in spuit, zullen ook de eitjes niet uitkomen.
                    Preventief zeer goed werkzaam op stekmateriaal, om zo spint vrij te blijven.
                    Ook zorgt dit product voor een stress bestendiger plant.
                    Geen beschermende kleding nodig, omdat dit product niet giftig is .

Dit product is biologisch afbreekbaar, dus heeft geen negatieve uitwerking op de plant en op het Medium.

Verkrijgbaar in:
                    250 Ml goed voor 5 L spuitvloeistof
                    0,5 L goed voor 10 L spuitvloeistof.

Verder kun je spint ook wet een koude waterstraal wegspuiten, daar hebben ze een hekel aan. Goed de onderkant van de bladeren spuiten !!

Wat die bamboe betreft, aan het einde van mijn kweek kroop de spint omhoog (dat doen ze altijd). De bovenkant van mijn bamboestokken was bezaaid met die kleine etters. Ik ga mijn bamboe dus ontsmetten met Detol voordat ik ze weer ga gebruiken.
                    Last edited by Flip Hasjkip; 17 March 2009, 23:28. Reden: typo
                    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

Yo Flip bedankt voor de informatie Dat van die roofmijt had ik gelezen maar vroeg me af wat er met die beesten gebeurt als de spint weg is. Ze eten elkaar op dus.

Ik zie onder sommige bladeren nog wel die "eitjes" zitten, die zijn echt piepklein, die bladeren hebben ook wat meer witte vlekken. Maar ik weet dus niet of ze wel dood zijn. Net is de lamp weer aangegaan en zie nog steeds niets lopen of hangen. Ik check mn plantjes zowiezo een paar keer per dag dus ik houd het in de gaten.

Mn planten raken elkaar wel, daar kan ik echt niets aan doen. Dat is dus een nadeel als je de boel zo vol hebt maar goed. Preventief spuiten is inderdaad ook handig, dat voorkomt nogal wat ellende. En ja die bamboestok van mij, daar had ik even wat beter bij na moeten denken. Gebruik dus nooit spullen uit je tuin in je tent, een wijze les....

Peace

Comment

ik gebruik die bac ook en ik heb tot nu toe nog geen last gehad van spint... (zal maar niet te hard roepen zeker).

ik hoop dat het allemaal nog wat meevalt voor jou...

grtzzz

Comment

Oke weer even een update Dag 68 in de tent. Morgen begin in aan week 6 van de bloei! Van de spint nog geen spoor... maar ik ben op mn hoede

Ik zie gelukkig geen negatieve effecten van het spuiten met die Bayer shit dus dat valt alweer mee. Het licht was nog uit zonet dus heb even wat foto's in het donker. Vooral de Afghani's gaan lekker en ook de White Widow's doen het goed al zijn ze wel iets lichter als de rest. De White Widow 2, da's dat sprietje blijft toch wel klein maar haar pistels zijn superdik en kaarsrecht en mooie kleine blaadjes. Ik zal daar nog even een foto van maken. De kristallen komen ook al aardig overal maar ik moet wel zeggen dat ik nog niet veel ruik, ja als ik mn neus boven een top hang maar over het algemeen valt het zeer mee.

Dan weer wat foto's

1=WW3
                          2=WW1
                          3=Afghani 3
                          4=Afghani 3
                          5=Afghani 1
                          6=Afghani 2 en Twisted Shack 2
                          7=Twisted Shack 1
                          8=Afghani 1
                          9=TS2

Greetzz
                          Attached Files

Comment

Ziet er mooi uit.
                            Goed dat die spint niets meer van zich laat zien.
                            Bayer raad ik aan alle kwekers aan. Werkt goed en heeft absoluut geen nare bijwerkingen op je plant.

Ik wens je het beste

Greetz,
                            zion

Comment

Thanks Zion, dat spul werkt inderdaad wel goed Ik ben wel bang dat het terug komt of stiekem nog aanwezig is maar ik kan toch echt niets vinden. Ik blijf het controleren

Hier nog wat foto's van de White Widow 2, ze lijkt op een vertakking van de WW 3 en is dun, klein en blijft ook maar 1 topje met twee kleine zijtakjes. maar de bloemetjes die ze maakt zijn wel mooi met hele dikke pistels. Waar ze bij de andere WW's wat gekruld zijn staan ze bij deze strak. Naast deze kleine is de spint begonnen, gelukkig heeft deze er bijna niets van meegekregen maar de andere twee WW's wel. Hopelijk blijft het weg.

Peace
                              Attached Files

Comment

yow ijsco
                                mooi dat je voorals nog van je spint afbent.ik heb zojuist ook een plant of 6 weg gegooid ivm spint en t hele hok ontsmet.(had t te laat ontdekt dat mn planten vol met spinneweb zaten.) is trouwens niet mijn tent kweek waar ik hier een kweekverslag van geplaatst heb.mazzel

Comment

Bezig...
                                X