Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Baco's Eerste keer binnen...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Baco's Eerste keer binnen...

Netjes Bacos! Daar hangt een lekkere hoeveelheid rookwaar aan. Zoals Q zegt, binnenkort trichs checken...
    Spoelen maar en binnenkort oogstfeest ten huize Bacos

Grtz

Comment

@QnQ Thnx voor je adviesen die neem ik de volgende ronde van harte mee voor de groeiperiode. Temp blijft lastig op zolder. Microscoop was ik naar op zoek geweest maar lijkt erop dat ik die online moet gaan bestellen.

#DJ Felix Ja ik vindt het ook niet slecht voor de eerste keer.

Maaaaaaaaar..... Er is altijd een maar.. Gisteravond kom ik thuis ben 45 minuutjes weggeweest alles donker in huis.. Ik zet alle stoppen uit aardlek weer aan en stoppen 1 voor 1 in. Bij de 3e POEF dikke vonk uit mijn stoppenkast ter hoogte van de aardlekschakelaar.. Alles uit en niet meer aan te krijgen.. Dus ze hebben een extra nachtje gedraaid en maar 3 uurtjes licht gehad gisteren. Vandaag de electraboer erbij en die constateert een doorgebrande 0 draad en moet netwerkbeheerder bellen om dit te laten repareren, deze beste man houdt het op sluiting.

Ik vraag me dus nu af komt dit door mijn nieuwe hobby of was dit echt een foutje van de monteur die mijn "slimme" meter (dom ding had best aan kunnen geven dat ie sluiting had) heeft geinstalleerd een jaar geleden ongeveer.. Mijn beredenering is dat als het aan mijn kant zou hebben gezeten van de meter dan had ik toch meer schade moeten hebben ? Nu is het enkel een ader van 15 cm die van de zekering naar de meter zelf toe gaat.

Dus als iemand mijn vermoeden kan bevestigen dan kan ik met een gerust gevoel weer naar bed vanavond als de lamp aanstaat

Greets,

Baco
      Baco's paarse ronde = done

Baco's eerste keer binnen =
      done

Comment

Volgens ik je verhaal lees en de beschrijving denk ik dat dit te wijten is aan een slecht aangesloten massa (aarding) draad thv de meterkast waardoor er een vonkoverslag tussen je massadraad en de aansluiting gekomen is en die de boel opgewarmd en doorgebrand heeft. Lijkt me het meest plausibel, draait de boel nu weer zonder aansluiting van de aarding ofzo of met tijdelijke reparatie? Lijkt me raar dat dit door je kweekje zou komen, toch mee oppassen met die elektra voor brand e.d.
        Maar aangezien er een electra reparateur langsgeweest is zal alles wel veilig zijn zeker? Heb je je tent al proberen op te starten?
        Last edited by DJ Felix; 24 June 2013, 17:43.

Comment

@ Felix de meterkast is volledig in orde zo niet dan wordt dat vrijdag geregeld want laat nu gelijk dat ouwe ding vervangen voor een nieuwe. Ik heb bewust mijn tent uit laten staan om nog meer stress te voorkomen over een uurtje komt de grote test Ik ga er vooralsnog vanuit dat er niks gaat gebeuren en anders heb ik een grote uitdaging om uit te vogelen waarom het ineens mis zou gaan. Het enige wat ik toegevoegd heb is een badkamerafzuiging met meer vermogen om verse lucht in te blazen maar das enkel + en - naar mijn idee en of ik dat nu met een stekker in stopcontact aansluit of op de schakeling van de aan en uitknop van de lamp het komt op zelfde princiepe neer.

Heb ff fototje van het net geplukt om aan te geven welke draad er nu dus doorgebrand was.
          deze.png

Update: Alles lijkt gewoon weer stabiel te draaien, vrijdag een nieuwe stoppenkast dan moet het helemaal goed komen mijn pc kamer is gelinkt aan zolder dus die krijgt een apparte groep net als de keuken dan zou het goed moeten komen

greets,

Baco
          Last edited by Bacos; 24 June 2013, 22:25.

done

Comment

En Bacos, zijn je elektraprobs opgelost en draait je tentje nu alweer?

Grtz

Comment

Ja gelukkig wel Dj Felix, alles is weer 100% up en running. Elke kamer heeft zijn eigen groep gekregen dus ik zou er ook geen last meer van moeten krijgen. Voelt een stuk veiliger weer.

Vanavond even foto's maken ik was net een uur te laat wakker

Greets,

Baco

done

Comment

Hierbij de foto's van deze week ik denk zelf nog een week of 2 minimaal en dan zal het er om gaan hangen. Deze week komt mijn microscoop binnen dus dan kan ik het met iets meer zekerheid zeggen.

d5634b1.jpgd5634b1a.jpgd5634b1b.jpg
                d5634b2.jpgd5634b2a.jpgd5634b2b.jpg
                d5634b3.jpgd5634b3a.jpgd5634b3b.jpg

En Toen sprong het licht aan
                d5634b4.jpg

Denk dat ik de volgende keer met wateren nog 1x voeding doe en dan over ga op gewoon water om te spoelen de laatste 2-3 weken.

Greets,

Baco

done

Comment

Woah, lekkerrrrrr

Comment

Je hebt er ook een klein kunstwerk van gemaakt, mooi vol die plant op de eerste foto.
                    Oogsten op trichomes rijpheid is de manier, slimme zet die microscoop.

Comment

Tering dat zijn mooi toppen baco! Dat gaat wat worden met jou kweekstijl in het vervolg

Comment

Dank je Krasi en Cookaap Doe mijn best. En die microscoop blijkt inderdaad een must have te zijn. Wat betreft mijn kweekstijl misschien beginnersgeluk of zouden al die jaren buiten dan toch wat bijgedragen hebben aan het groene vinger gevoel

done

Comment

En toen was er post .. Soms komt gewoon alles op 1 dag binnen

De post 1.jpgKO.jpgbonpet.jpg

Aangezien het groene vinger virus goed aanslaat hebben we wat extra veiligheid aangeschaft onder het motto " Better safe then sorry"
                          Micro.jpg
                          De microscoop 60x100 is net aan voldoende maar voor 15 euro mag je ook niet heel veel verwachten De resultaten zijn bij alle 3 ongeveer gelijk Milky status ze mogen dus nog even ..
                          Seeds.jpg
                          En de volgende ronde een old skool 5x Purple Haze Feminized van NoMercy omdat dat een van mijn 1e ervaringen met blowen was .. De goeie ouwe tijd dat je van 1 volledig op apegapen lag ...

Gefeminiseerde Purple haze Een kruising van een zuivere Mexican Haze , een Purple, een Victorie en een Santa Maria.
                          Inmiddels ingeteeld tot een stabiele snelle Haze variatie.
                          Wij noemen het daarom Purple Haze.
                          Afbloei tijd is 9-10 weken.

En daarna gaan we voor de Killerbee Honey ook van NoMercy dit zag er gewoon uit als een heel mooi soortje verder geen ervaringen mee.

Killer Bee Honey is spontaan ontstaan uit een kruising die als test diende maar waar op voorhand een grote verwachting lag.Het effect van deze kruising uit twee tot de F7 in geteelde soorten was meer dan verbazing oproepend.M.a.w. is de Killer Bee Honey dus een F1 hybride. En wat voor een.
                          Zoet, zacht, snel en een volle opbrengst.
                          De te verwachten high is goed te verwoorden door een vergelijking te maken met Silver Haze.
                          Met 8 weken afbloei tijd is dit intussen een superieure soort.
                          Afstamming ? Nee… sorry… blijft een No Mercy Supply geheimpje.

Greets,

BaCo
                          Last edited by Bacos; 3 July 2013, 21:49.

done

Comment

Brandpreventie, dat is onmisbaar, goed werk Bacos.

Comment

PURPLE HAZEEE Je eerstvolgende kweek volg ik hoe-dan-ook!

Mooi spul dat je hebt gekocht

Comment

@ Krasi Dank je zoals je al zei onmisbaar en toch zullen er genoeg zijn die er niet in investeren.

@Cookaap Bij deze Front Row seat voor Cookaap gereserveerd. En bedankt ben er zelf ook content mee ga een stuk rustiger slapen en kan met een normaal gevoel de deur uit zonder dat ik me druk hoef te maken of me huis er nog staat als ik terug kom.

En dan nu de wekelijkse foto shoot, het gaat niet lang meer duren nu de herfst heeft goed toegeslagen Op Dame 3 zijn de tricho's nog niet echt goed zichtbaar die heeft niet zoveel tricho's op de bladeren erom heen zitten dus was lastig om een fatsoenlijk blaadje te vinden waar iets op te zien was.

d63b42a.jpgd63b42a1.jpgd63b42c2.jpg
                                Dame 1
                                d63b42b.jpgd63b42b1.jpgd63b42a2.jpg
                                Dame 2
                                d63b42c.jpgd63b42c1.jpgd63b42b2.jpg
                                Dame 3 waar dus minder tricho's op het blad zitten de toppen zelf bouwen wel goed op vreemd genoeg.

Ik denk dat ik voor volgende week me bijltje kan gaan scherpen

Greets,

BaCo

Edit: Bleh bleek dat mijn bijltje vandaag al gebruikt moest worden welliswaar voor de buitensectie maar toch.. Toprot .. bah .. bah .. bah..

toprot 2.jpgToprot.jpgtoprot tricho.jpgtoprotboompje 2.jpgtoprotwortel.jpgtoprotboompje.jpg
                                Last edited by Bacos; 7 July 2013, 21:04.

done

Comment

Bezig...
                                X