Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HashiZall kleurt met Blueberry van SpliffSeeds

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

HashiZall kleurt met Blueberry van SpliffSeeds

Korting op 420shop
    Hey JD’ers!!

We zijn weer wat aan het hobbyen geweest. Dit keer hebben we een rondje Blue berry van Spliff Seeds dat we eens kunnen uittesten.
    Ik hoop wat kleur te kunnen brengen in paradise . Bedankt Spliff seeds!!

Het is wat druk geweest, dus we beginnen al direct bij de start van de bloei.
    Maar geen zorgen we hebben fotos gemaakt van de groeiperiode. Deze gaan we ook even overlopen
    Er zijn er 4 te kiemen gelegd en die zijn alle vier binnen de 72 uur mooi ontkiemt.
    Ik had al wat plantjes in paradise staan ( een lr2,bbg en caramel maar ook wat pepers en kruiden, altijd lekker) en hoopte een sog te maken door ze direct mee op 12/12 te gooien.
    Maar mijn sog is er eigenlijk nog niet van gekomen.
    Ik had wat tijdsgebrek en de andere plantjes hebben te hard afgezien.
    Ze stonden in universele potgrond dat in promotie was. . Ik dacht wat te besparen op potgrond, maar dit lijkt niet zo een goede keuze geweest te zijn.
    Veel vliegjes en de plantjes zijn vanaf de bloeiverschijnselen zware blokkades aan het vertonen.
    Ik zal de andere wss later in het verslag bespreken, maar aangezien ik betwijfel of ze het allemaal gaan halen, gaat de aandacht voornamelijk naar de blue berriezz.
    We zullen eerste de groeiperiode even overlopen.
    Na een paar dagen in van die coco pellets zijn ze verpot geweest in universele potgrond Maar hier zijn ze dan een dikke week later:

links achter.jpglinks voor.jpgrechts achter.jpgrechts voor weekje oud.jpg
    Ietsje later, hier moeten ze bijna zon twee weekjes zijn denk ik:

links achter bijna 2 weken oud.jpglinks voor bijna 2 weken oud.jpgrechts achter bijna 2 weken oud.jpgrechts voor bijna 2 weken oud.jpg

Nog wat later:
    links achter nog wat later.jpglinks voor nog wat later.jpgrechter kant nog wat later.jpg

Een weekje later zijn ze uiteindelijk in de bloei geschoten. ze hebben vanaf het begin op 12/12 gestaan. De temperatuur 16-28 met een gemiddelde dag temperatuur van 24-25.
    bloei links achter.jpgbloei links voor.jpgbloei rechts achter.jpgbloei rechts voor.jpg

De plantjes doen het goed ze zijn nu een klein 4 weken oud denk ik, en we zitten in bloeiweek 1, er zijn wel wat hoogteverschillen( 45/48/58/30cm).
    Maar dit ligt aan de verschillende potten voor elk van de meisjes. ik baar me nu wel wat zorgen voor wat er nu gaat gebeuren.
    Mijn andere plantjes hebben sinds hun bloeiperiode grote problemen gehad in de universele potgrond.
    Ik heb de blueberry's deze week eenmaal een goede dosis bloeivoeding gegeven van No Mercy(ec 1.7). Dit gewoon uit voorzorg voor eventuele tekorten of blokkades te voorkomen.
    Ik denk al 2 verschillende soortjes te kunnen onderscheiden de kleinste links voor ziet al wat donkerder als de rest. Hopelijk wordt die nog mooi paars.
    Iedere week komt er een updateje, extra informatie en details volgen in de komende updates

Grtz
    Last edited by HashiZall; 6 June 2013, 23:34.
    Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
    A friend with Weed is a friend Indeed

Re: HashiZall kleurt met Blueberry van SpliffSeeds

Mijn andere plantjes hebben sinds hun bloeiperiode grote problemen gehad in de universele potgrond.
    Of je er wat aan hebt, laat in aan jou over, maar misschien helpt het om wat kalk toe te voegen aan je potgrond? Dan heb je wat meer speling op meerdere vlakken.
    Zien er voor de rest mooi uit!

Grtz
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Kun je dan niet beter lavameel nemen? Kalk gooit je PH zo omhoog.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Hey Rodigan en Wietefras! thx voor de reacties! ik dacht wat CA-15 van bio nova te gebruiken. Mss dat dat helpt!

Grtz
        Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)

Comment

Ga je er nu al vanuit dat je een calcium tekort krijgt dan?

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

tja de ervaring met de universele potgrond heeft me doen vermoeden dat ik binnekort wss blokkades ga zien.
            Met de CA-15 van bionova dacht ik zoals rodigan had aangehaald wat meer speling te hebben door er kalk aan toe te voegen. Zit namelijk 180gr kalk per liter in de ca-15.
            kga zien of de plantjes enige roestvlekken beginnen te vertonen en als dat het geval is denk ik naar de ca-15 te grijpen.
            wait and see

Grtz

Comment

Kalkproblemen gaan ook vaak samen met magnesiumproblemen uit mijn ervaring.
              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

Thx vo de info Rodigan ! ik heb is gehoord dat Ca en Mg samenhangen.
                een overvloed aan Ca kan zorgen voor een blokkade in de opname van Mg of zo iets.
                Het wordt dus een evenwichtsoefening... We zullen zien wat het brengt, de potten staan voorlopig vochtig genoeg. ik heb dus nog even tijd om te beslissen wat doen.

Grtz

Comment

Blokkades krijg je toch juist door teveel voeding?

Of bedoel je een blokkade door een te lage PH? Bij een PH onder de 6.2 zouden Calcium en Magnesium inderdaad ook slechter worden opgenomen. Misschien dat kalk toevoegen dan inderdaad wel helpt (dubbel zelfs)

Comment

Blokkades krijg je ook wanneer de aarde zuipnat staat en idd ook pH-problemen en te veel voeding

tekort != blokkade

Comment

Hey Wietefras en Rodigan!

Wietefras zoals Rodigan al heeft verklaard denk ik dat door een ph probleem of een teveel aan voeding in de grond met de blokkades zit. de plant kan de voeding niet opnemen.
                      Een kleine aanvulling, met een tekort bedoel ik hier dat er niets meer in de grond zit en met een blokkade dat er nog wel iets in de grond zit maar niet kan opgenomen worden..hehe tis mss wa cryptisch...

Grtz

Comment

good luck hashi stoeltje is gezet

Comment

Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                          Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Hey peuker en berry ryder! plaats genoeg..

Grtz

Comment

je planten zijn groot genoeg, ik span even een hangmatje ertussen
                              die stoel zit niet lekker meer
                              __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Bezig...
                              X