Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HashiZall kleurt met Blueberry van SpliffSeeds

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

bloei week 2

hey iedereen zijn we dan met bloeiweek 2 van de blueberries

idd HR83 de nieuwe tent staat er en het ziet er mooi uit.
    @DJ Felix ik ben nog ni zo overtuigt van de universele potgrond want ze vertonen toch wat lest en er zijn ook toch wel wat mugge uitgekomen. maar we zulle zien wat het brengt no worries!
    varenrouwmug.jpg
    Mijn muggestrips zijn bezaaid ...die f**ers

We zullen is naar de blueberries gaan kijken. We zitte in bloeiweek 2 en ze zien er wat gehavend uit. Ze hebben deze week is een dosis CA-15 van BIO nova gekregen ec 1.6, maar daar hebben ze precies niet zo goed op gereageerd. Ze krijgen doorgaans gewoon kraantjeswater met what rhizotonic en bacterial van No Mercy ph 6.0 via de blumats. Sinds eergisteren krijgen ze via de blumats sweet jane 2 van No Mercy en Guano van No Mercy ec 1.7. Ze lijken er niet erger van te worden. Ik hoop dat de problemen uit zichzelf zullen opgelost raken hehe

Het probleem die de plantjes hebben is wel deels mijn eigen schuld geweest. Ik heb de universele potgrond gebruikt zonder veel aean toe te voegen, maar deze houd blijkbaar het water niet zo goed op. ik heb een harde kluit met verschillende droge en vochtige plekken dus de dames hebben het niet zo gemakkelijk en dat is er aan te zien! lesje geleerd voor de volgende keer, als ik dan toch voor gewone universele grond wil gaan nog wat extras aan toevoegen.

wel hier zijn ze dan in hun nieuw proper verblijfje de temp gaat van 19-29*C tijdens de lichturen 27-28 gemiddeld deze week.

We beginnen met de kleinste maar ook de mooiste, deze verschilt wel wat van de ander, ze ziet er donkerder uit als de andere drie, ik hoop dat het de deze gaat zijn die paradise kleurt
    Blueberry 1:
    Blueberry RV boven.jpgBlueberry RV.jpg

Blueberry 2 is de grootste van de 4:

Blueberry RA.jpgBlueberry RA boven.jpg
    Blueberry 3:
    Blueberry LA.jpgBlueberry LA bove.jpg

Blueberry 4:

Blueberry LV.jpgBlueberry LV bove.jpg

Voila daar zijn ze dan, tips zijn altijd welkom , de girls kunnen ze hier wel gebruiken

Grtz

Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)
    A friend with Weed is a friend Indeed

Comment

Re: HashiZall kleurt met Blueberry van SpliffSeeds

De andere planten kunnen wel wat meer voeding gebruiken lijkt het wel, want daar zijn de onderste bladeren geel van en ik zou persoonlijk geen "normale" potgrond meer gebruiken want daar zitten 9 van de 10x beestjes in en is in verre niet zo goed als de "kweek" grondjes.

De kleine daarin tegen ziet eruit zoals ze eruit hoort te zien, misschien die naar het niveau van de rest brengen door er een pot of iets dergelijks onder te zetten en dan de lamp net zo hoog hangen als ze nu van de kleinste afhangt.....snap je me nog en dan ff kijken of het beter wordt.

Succes!

Comment

Hey canarebel thx vo de tips!
        Ze krijgen nu al enkele dagen voeding via de blumats ec 1.7. ma sommige vertonen toch nog wat verergering al is dit wel vertraagt, ik denk dat door de heel compacte grond er een mangaan blokkade is ( of dat dat de enige is betwijfel ik wel haha ). Ik had die potgrond is als testje geprobeerd om te zien wat het zou geven en ik zal het niet direct terug kiezen hoor, zelfs met toevoegingen ... die kleine extra moeite is
        de kleinste staat op een verhoogje en ik volg je logica..denk ik toch .. de mooiste heeft het beste plekje gekregen

Grtz
        Spliff Seeds Contest (indoor) ===> ...ThinKing Green...met Bubblegun van Spliffseeds ! (1st)

Comment

Hey hier ben ik weer!

De titel blijkt ondertussen al wel toepasselijk te zijn al zijn het spijtig genoeg de verkeerde kleuren. Het zijn de kleuren van verderf....
          Hier zijn de fotos van bloeiweek 3 en 4. Zoals je kan zien zijn de plantjes aan het afzien en hebben ze verschillende problemen. Ik heb ze sinds de vorige update geen voeding meer gegeven want ze leken er steeds meer op achteruit te gaan en verbrande bladpunten te vertonen. Hier de fotos van bloei week 3

week 3 LV.jpgweek 3 Midde.jpgweek 3 RA.jpgweek 3 RV.jpg

Zoals je kan zien is daar de grote damage gebeurd. groeiende zwarte vlekken groot en klein in de bovenste bladeren en droogden helemaal op, ook vergeling.
          Onderaan de plant vergeling en afsterven met ook vlekken. grote ellende dus. Ik heb ze toen ook alleen maar water gegeven sinds. ph 6.1

dan brak week 4 aan, geen verbetering, de plantjes hun ontwikkeling staat stil en ze verslechterde...

week 4 LV.jpgweek 4 midde.jpgweek 4 RA.jpgweek 4 RV.jpg

toen heb ik aan de alarmbel getrokken.. en heb ik besloten om ze is te flushen om ze een kans te geven om zich erbovenop te vechten..
          Ik heb geflusht met water ph 6.1 met cannzym en rhizotonic.
          Zo staan ze er 2 dagen na de flush bij.. ze lijken nog niet erger te zijn geworden ik laat de aarde nu een beetje terug opdrogen en zal dan een lage dosis voeding toedienen.

week 4 LV na flush.jpgweek 4 midden na flush.jpgweek 4 RA na flush.jpgweek 4 RV na flush.jpg

tips zijn altijd welkom...

Grtz

Comment

Yep, die noodgreep lijkt me het laatste wat je nu kunt doen.
            We mogen wel concluderen dat niet elke potgrond zo goed is als een growmix.

Heb me nog niet zo in de No Mercy lijn verdiept, maar is het niet zo dat je begin van de bloei SJ 1 geeft, en laatste deel van de bloei pas SJ2 ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Wortels kunnen wel wat hebben. Uitspoelen en probeer een zakje batmix tussen die normale potgrond te mengen. Potgrond is te compact growmixen zijn ook veem met een veel hogere luchtigheid potgrond is voor weedplanten niet geschikt. Hoe je het wel kan doen is je voorgroei in potgrond liefst zaai en stekgrond en dan gelijk opmixen met grow substraat. Iig succes met uitspoelen en je bladeren weghalen
              #lovelifesmokeoneaday

Comment

Comment

hey hashizall

hopen dat de dames weer bijtrekken want het is een heerlijk soortje om te roken(mijn voorraadje blue berry is helaas alweer op)
                  suc6 met de lady's

greets

Comment

thx psy, spijtig van die voorraad, maar das een goed excuus om er weer te zetten

We hebben de grond zoveel mogelijk vervangen door plagron light mix...hopen dat er niet teveel wortels zijn gesneuveld en dat ze nu terug in gang schieten...

Grtz

Comment

Op die manier kun je de meeste planten wel verpotten als je maar voorzichtig bent.
                      Zullen wel effe schrik hebben maar zal wel goed komen.

Comment

Heb zelf ook blueberry's en last van zwarte randen bij enkele blad, idee wat dit is?

Greetings

ps, looks good apart van die vergeling zou het weghalen

Comment

Wellicht heb je hier wat aan.

gallery_22583_12591_2483.jpg

Comment

Hey NWay, blue6erry en krasi thx vo de reacties

@ Nway: ze hebben idd ne schrik te pakken gehad ze moesten wat bekomen van het verpotten, maar het heeft ze wel deugd gedaan denk ik
                            @ blue6erry: hey is moeilijk te zeggen zo zonder foto, check the pic van krasi mss helpt die wat . thx vo de tip, maar ik laat alles meestal hangen tot het helemaal dor is, sinds het verpotten lijkt het geel ook wat groener te worden
                            @ krasi: thx vo de pic, ik denk dat ik al die kleuren in de pic wel gezien heb hier...nogal een rondje

Hey allemaal hier zijn we weer met een kleine update van de blueberry ladies in bloei week 5.

het verpotten heeft volgens mij het verslechteren gestopt. Ze hebben stilgestaan maar ze zullen hopelijk nu wel terug in gang schieten.
                            Er is niet zo veel verschil in de plantjes met vorige week!
                            Al lijken ze terug wat groener en iets gezonder uit te zien. Ik ben benieuwd naar wat ze in de komende weken nog gaan doen.
                            Ze hebben met het verpotten wat te nat gestaan ( kmoest heel wat aarde wegspoelen) en hebben niets van water gekregen.
                            sinds vandaag hebben ze een lichte dosis rhizotonic en SJ2 gekregen (wat vernevelt op de droge toplaag) en gisteren is het watervat met de blumats met dezelfde oplossing gevuld.

hier zijn ze dan:

week 5 LV.jpgweek 5 midde boven.jpgweek 5 midde.jpgweek 5 RA.jpgweek 5 RV.jpg

erg mooi zijn ze niet, maar het lijkt erop dat ze de goede richting terug uitgaan. Nu kijken of ze het waarmaken de komende weken.

Grtz
                            Last edited by HashiZall; 29 August 2013, 01:13.

Comment

#lovelifesmokeoneaday

Comment

Ik zou ze geen bladvoeding geven, blad dat er zo uitziet is meestal een overschot ipv een tekort.
                                Je aarde ziet er wat droog uit, hierdoor stijgt de bodem ec.
                                Bruine haartjes komt ook door een hoge lv.

Comment

Bezig...
                                X