Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste plant ooit AK autoflower feminised

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste plant ooit AK autoflower feminised

Korting op 420shop
    hallo iedereen

Aangezien ik nu toch wel redelijk veel wiet rook, heb ik besloten mijn eigen plantje te kweken.
    Veel goedkoper dan steeds weer wiet te moeten kopen, en aangezien ik in belgie woon moet ik het op straat halen..

Nu, ik heb al redelijk war onderzoek gedaan, veel gelezen en ook enkele kweekverslagen gelezen van andere gebruikers.
    Dus ik heb nu wel al ongeveer een idee van hoe het moet.

Voor de lampen dacht ik te beginnen met een spaarlampje, en als de plant wat groter wordt weet ik nog niet zeker eigelijk.
    Ik had gedacht aan zoiets als dit:

Maar als er betere alternatieven zijn hoor ik het graag!

Heb dus zonet mijn zaadjes aangekregen, en ik ga beginnen met de AK auto
    http://www.wietzaadjes.nl/shop/ak-au...rk-p-3661.html (weet niet of ik deze link mag plaatsen, zoniet sorry)

Ik kan nu dus beginnen met ontkiemen, maar ik zou toch nog even wat raad van jullie willen. Welke manier van ontkiemen zou je een beginner aanraden?

Alvast bedankt
    Last edited by Dee91; 18 June 2013, 16:23.

Re: Eerste plant ooit AK autoflower feminised

Tja... gewoon in de grond ermee en hopsakidee Ik zelf kiem ze altijd voor in een vochtig watje voordat ik ze in de grond pleur!
    En zo heeft ieder zijn ding Komt meestal wel goed, want achter de wolken schijnt altijd de zon

Comment

Haha, ik ga ze ook tussen 2 watjes steken. Moeten ze echt heel nat zijn, of meer aan de vochtige kant?
      En met dit weer kan ik ze wel op kamertemp houden, denk ik? En lauw water gebruiken?

Comment

ik leg ze altijd een uurtje in de citroenzuur, daarna paar uurtjes in een glas water

daarna is het zaadje meestal wel open

en dan met het worteltje omhoog een centimeter onder de aarde , en wegzetten op een donkere plek rond de 20 graden

na een dag een tl lamp een centimer of 5 boven de aarde voor een dag of 4 op 24 uur

daarna naar buiten met het grut
        __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

heb er nu 1 tussen 2 natte papieren zakdoekjes gelegd. Dat met citroenzuur wil ik de volgende keer ook wel eens proberen, ben benieuwd.

Comment

komt goed !

Comment

Ik dacht er toevallig aan dat ik hier gewoon nog TL lampen heb liggen van de aquarium die niet meer gebruikt word!

De lamp heeft 30watt en er staat op de verpakking voor het groeien van planten. Dus zou voldoende moeten zijn voor het begin?

Iedereen bedankt trouwens voor de hulp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dee91 View Post
                Ik dacht er toevallig aan dat ik hier gewoon nog TL lampen heb liggen van de aquarium die niet meer gebruikt word!

De lamp heeft 30watt en er staat op de verpakking voor het groeien van planten. Dus zou voldoende moeten zijn voor het begin?

Iedereen bedankt trouwens voor de hulp.
                ja hoor daar lukt het wel al mee die 30w of de kleurcode voor aquariums dezelfde is weet ik niet. ik groei ook voor onder 4x18w tl maar voor 2 plantjes.

Comment

Even opgezocht

Dit is mijn lamp:

en ik was vanplan de zaadjes na het ontkiemen in zaai en stekgrond te steken. Maar ik kan nergens vinden wanneer je ze moet overplanten en welke soort grond dan aangeraden is? (Zal wel ergens te vinden zijn, maar ik vind het niet haha)
                  Last edited by Dee91; 10 June 2013, 21:02.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dee91 View Post
                    dat ziet er ok uit kerel !

Comment

hehe, ok leuk thanks

schakel jij nog over naar een sterkere lamp, of hou je het met die tl lampen?

Comment

DSC_0792.jpgDSC_0793.jpg

even een fototje van het ontkiemen. 2 bordjes op elkaar gelegd met wat natte papieren zakdoekjes tussen.

Comment

ik stop ze meestal een dag of 5/7 in zaai en stek grond daarna pot ik ze over naar universele potgrond

Comment

Wou ik ook eerst doen, maar was aan het twijfelen. Maar ja, nu liggen ze ertussen, zal zo ook wel lukken zeker.
                            Bedankt voor de tips.

Ook daarnet even een 11.8 liter pot gaan kopen en alvast wat universele potgrond ingedaan.

pot.jpg

Comment

Zo! Het zaadje is ontkiemt!

Ik ga deze nu met de wortel naar boven zo een 1 cm of mss wat dieper in de grond plaatsen. Na veel te zoeken blijkt dit het beste tezijn ivm het "helmpje" van het zaadje.

Ik steek hem gewoon onmiddelijk in een pot van 11.8 litter gevuld met potgrond. Ik wou haar eerst in stek en zaaigrond steken en dan overpotten naar potgrond. Maar aangezien ik gelezen heb dat een autoflower problem kan geven met het overpotten heb ik toch maar besloten het niet te doen, en gewoon onmiddlijk in potgrond te steken.

kan zijn dat ik bij het volgende zaadje gewoon vanboven wat stek grond leg?

naja hier een foto van het ontkiemde zaadje:

DSC_0794.jpg

Misschien nog iemand een tip met hoeveel ml water ik kan gebruiken voor een net ontkiemt zaadje met een pot van 11.8 liter

Comment

Bezig...
                              X