Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek white widows

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek white widows

    Korting op 420shop
    Hallo allen!

    Ik dacht ik ga een verslagje maken van mijn eerste kweek zodat mocht er iets fout gaan er misschien handige tips uit voortkomen waardoor ik de boel niet helemaal verknal mocht dit gebeuren.

    Mijn eerste kweekje bestaat uit 5 vrouwelijke (als het goed is) white widows, de kweek vind plaats in een tent.
    Ik kweek in een darkroom van 1.2 bij 1.2 bij 2m en maak gebruik van een 400 watt lamp(hps)

    Bij het ontkiemen heb ik 6 zaadjes gebruikt voor het geval er 1tje niet uit zou komen dit was ook het geval en hield ik er 5 plantjes aan over.
    Ook heb ik eerder een plantje gepland buiten de tent meer als soort van test model deze heb ik 2 weken eerder gepland dan de plantjes in de tent.

    De voeding die ik gebruik is HY-PRO TERRA dit scheen voor beginners en niet al te ingewikkelde opgave te zijn.
    De voeiding bestaat uit

    -spray mix
    -wortel stimulator
    -Terra
    -PH-

    De aarde die ik gebruik is een lightmix met perliet daarnaast heb ik zelf wat hydro korrels bijgevoegd en maak gebruik van 25l emmers.



    ik heb de plantje even laten groeien buiten de tent tot dat er 4 goed zichtbare blaadjes aanzaten. de lamp hangt nu nog erg hoog omdat ik bang ben de plantjes te beschadigen ik ga deze langzaam om laag brengen tot een +40cm.
    plantjes alleen nog water gegeven. water afgezuurd met een ph van +/-6 eerste week temperatuur rond de 25 graden en lv rond de 80%



    na ongeveer 9 dagen lv inmiddels terug gebracht naar 65-70% temperatuur 26 graden met lamp en 21,5 wanneer de lamp uit is.
    Ik heb de lamp snachts aan i.v.m te grote temperatuur verschillen. 9 juni ook begonnen met spraymix en wortel stimulator.




    vandaag worden de plantjes 2 weken oud ik ga daarom de dames ook een kwartiertje eerder wekken voor een fotoshoot met de lamp uit ook is het tijd voor de tweede keer spray mix en wortelstimulator

    De rest volgt een deze dagen opmerkingen, kritiek en dergelijke zijn natuurlijk van harte welkom, ben hier immers om te leren

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    IMG_1915.jpgIMG_1921.jpgIMG_1920.jpgIMG_1911.jpg
    2 weekjes 18/6 de plant in de kamer groeit heel anders lijkt het, is duidelijk een stuk groter en minder bedekt. Wel het zelfde merk zaad gebruikt het enige verschil is dat die in de kamer op universele pot aarde staat en de plantje in de tent in lightmix.

    een vraagje rechts in de hoek staat een plantje met een afwijkend bladerdek in verhouding met de rest. kan dit aanduiden op een geslachtsverschil? of is dat te vroeg om te kunnen zien?

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
    Last edited by Sneeuwwitjes; 14 June 2013, 20:07.

    #2
    Re: Eerste kweek white widows

    na 17 dagen groei iemand enig idee hoelang ik ze nog moet laten groeien voor ze de bloei ingaan???

    IMG_1940.jpgIMG_1941.jpg

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek white widows

      zou nog een weekje wachten en dan de klok omzetten...zien er goed uit btw... je kan ze ook nog toppen als je wil!

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek white widows

          nee man gewoon meteen 12/12 knallen met die zooi widows hier gaan ook erg goed
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek white widows

            Haha tnx zit nu op dag 19 wacht denk idd nog 2 dagen dan zet ik hem op 12/12 dan hopen op een mooie bloei

            post vrijdag een update dan staan ze 3 weken op 18/6

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek white widows

              Oorspronkelijk geplaatst door CannaVis View Post
              zou nog een weekje wachten en dan de klok omzetten...zien er goed uit btw... je kan ze ook nog toppen als je wil!
              ff vraagje over het toppen zijn mijn plantjes daar al groot genoeg voor? is het beter om te toppen of beter niet? en als ik ze heb getopt moet ik dan de lamp nog op 18/6 of kan ik hem gewoon om 12/12 zetten

              thx vast ff kleine update foto s
              IMG_1942.jpgIMG_1951.jpgIMG_1947.jpgIMG_1946.jpg
              heb ze ffies snel gedoucht voor het slapen gaan

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek white widows

                Zijn voornamelijk Indica zo te zien, dus die hoef je niet te toppen, die groeien niet zo veel door na omschakeling als Sativa's.
                Na het toppen gaan ze ook weer even 'stilstaan' en hou je de lamp nog een dag of 7 extra op 18/6.

                Als dit recente foto's zijn, zou ik ze sowieso nog minstens een week op 18/6 laten.
                Ze moeten nog wat meer groeien eigenlijk.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek white widows

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Zijn voornamelijk Indica zo te zien, dus die hoef je niet te toppen, die groeien niet zo veel door na omschakeling als Sativa's.
                  Na het toppen gaan ze ook weer even 'stilstaan' en hou je de lamp nog een dag of 7 extra op 18/6.

                  Als dit recente foto's zijn, zou ik ze sowieso nog minstens een week op 18/6 laten.
                  Ze moeten nog wat meer groeien eigenlijk.
                  yes tnx voor de info zijn idd 80 indica en 20 sativa. De foto's zijn up to date. Top dan ga ik de groei een weekje verlengen en ze een week later in de bloei zetten. Ik zal zo nu en dan nog wat foto's posten thx

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek white widows

                    IMG_1968.jpgIMG_1969.jpg
                    De dames na 21 dagen groei helaas nog heel even wachten met bloei fase

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek white widows

                      Het wachten gaat beloond worden !
                      Je hebt genoeg ruimte, het zou zonde zijn als je 5 ministruikjes overhoudt.
                      Kun je ook eens een foto vanaf de zijkant maken ?

                      Je geeft nu 2x per week roots en 2x per week sproeimix ?
                      Als je ziet dat ze iets lichter worden kun je alvast met 2ml/L Terra beginnen.
                      Even zien dat je die rechtsachter ietsje minder water geeft, het blad staat wat bol, da's meestal een teken van zuurstofgebrek bij de wortels.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek white widows

                        ja man hoopt het.. ja klopt ben sinds gister begonnen met terra volgens dosering op het voedingsschema ( ec0,8 ) aha ik heb de planter gister goed gewaterd even kijken of hij bijtrekt dan.

                        tnx voor je info again bijgevoegd fototje van de zijkant

                        IMG_1974.jpg

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek white widows

                          plantjes na 23 dagen groei worden mooie bosjes maar ze mogen nog iets hoger wat mij betreft
                          IMG_2021.jpgIMG_2016.jpgIMG_2020.jpgIMG_2014.jpg

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste kweek white widows

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Zijn voornamelijk Indica zo te zien, dus die hoef je niet te toppen, die groeien niet zo veel door na omschakeling als Sativa's.
                            Na het toppen gaan ze ook weer even 'stilstaan' en hou je de lamp nog een dag of 7 extra op 18/6.

                            Als dit recente foto's zijn, zou ik ze sowieso nog minstens een week op 18/6 laten.
                            Ze moeten nog wat meer groeien eigenlijk.
                            IMG_2027.jpg

                            plantjes op 25 dagen groei.. wat denk je nog even laten groeien??

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek white widows

                              ik persoonlijk zou het nu op 12/12 zetten...

                              Comment

                              Bezig...
                              X