Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hok gebouwd ( fotos )

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Nieuw hok gebouwd ( fotos )

Korting op 420shop
    Beste hobbykwekers,

Ik ben mij zelf een hokje beginnen te bouwen, aangezien plaats gebrek is mijn afmeting van het hok, (l)1.20x(b)1.20x(h)1.45.
    Ik heb een frame gebouwd van 4,5 cm dikke balken en die opgevuld met piepschuim 3,5 cm dik, en toen de binnen en buitenkant afgewerkt met mdf platen 6mm.
    Om alles lucht dicht te maken heb ik elk gaatje en hoekje afgekit met cilliconenkit.
    Onder het hele hok heb ik zeil geplaatst als bodem en daarop een waterbed gebouwd met vijverzeil van 1,20x0.80m.

Ik heb net mijn bestelling gedaan met al mn apparatuur waaronder:

* 400 watt hps lampen set met VSA, Spiegelkap en 400 watt hps lamp
    * een buisventilator voor de afvoerlucht van 250 m3
    * Een phat/rino koolstoffilter van 255 m3
    * antidetectie folie
    * Brandblusser
    * Badkamer ventilator 150 m3 voor toevoer lucht
    * Een fan controle met thermostaat
    * Een hygro/thermo meter
    * Een losse ventilator op voet

Hieronder heb ik foto's van mijn hok tot nu toe, binnen 1/2 weken heb ik al mijn apparatuur, dan kan ik alles gaan installeren en desinfecteren en dan laat ik mijn dames komen.
    Ik heb 12 potten van 11 liter geplaatst in mijn waterbed, ik heb wel maar 1.45m in de hoogte een 250watt hps lamp moet ik minimaal 20cm ervanaf hangen dus dan heb ik ongeveer 1.20m over voor de hoogte van mij planten haal ik dat of moet ik toch gaan toppen? Ik heb al eerdere malen gekweekt, maar daar heb ik nooit een hoogte probleem gehad dus ben nog onervaren op dit onderdeel, dus alle commentaar en tips zijn welkom!

Zodra ik het apparatuur binnen heb zet ik weer nieuwe fotos erop van hoe alles geinstalleerd is en probeer jullie zo wekelijks op de hoogte houden van mijn hobby..

DSC04326.jpgDSC04325.jpgDSC04322.jpgDSC04320.jpg

Foto 1: linksboven gat afvoer en ervoor komt koolstoffilter
    Foto 2: waterbed met (vuile) potten. (moeten nog gedesinfecteerd worden en gewassen haha)
    Foto 3: gat toevoer lucht.
    Foto 4: Waterbed met ruimte ervoor voor de toevoer lucht, een watervat en werk ruimte.

Commentaar, reacties en tips zijn van harte welkom!
    Last edited by Pablo90; 20 June 2013, 01:03.

Re: Nieuw hok gebouwd ( fotos )

IK zou eerst de MDF platen goed in de grond verf zetten want dat is geperst karton en dus vocht gevoelig. Dat stat binnen de kortste keren bol. En ik zou ook folie op je wanden plakken voor reflectie van je licht.

Ben benieuwd naar de foto;s als het af is.

Comment

@ cannarebel: okee bedankt dat van die mdf platen dat wist ik niet, goede tip. En ik heb antidetectie besteld, dat komt helemaal aan de binnenkant dat reflecteert tevens het licht, en ik tape daarna alle naden nog eens goed dicht met tape zodat hij mooi luchtdicht is..

zodra ik de spullen binnen heb post ik nieuwe fotos..
      Denk je dat de hoogte een probleem word?

Comment

Comment

@ dj felix

Jaa ik zou hem graag hoger willen maken maar gaat niet ivm plaats gebrek.
          Ik hoop dat als ik de lamp er dicht op hou en de planten vroeg doe toppen dat ik uitkom met de hoogte, lukt het niet zou ik alsnog moeten gaan scroggen of knakken..
          Ik heb hier zelf ook geen ervaring mee, heb normaal de hoogte gehad, maar ben net verhuisd dus was beetje inleveren op mn hoogte..
          Mjaa hoop dat het uiteindelijk wel goed komt..

Comment

Pablo90,

Het wordt een beetje zoeken in 't begin maar ik denk ook niet dat die hoogte van je hok onoverkomelijk is hoor. Het zal wat moeilijker worden maar met toppen en knakken kom je inderdaad al een heel eind...

Comment

jaa ben vollop aan het lezen.. en denk dat ik eens wil proberen te scroggen, maar dan moet ik denk ik niet voor 12 x 11 liter potten gaan maar mischien 4/5 potten van 25L denk ik..
              leuke nieuwe uitdaging, kan niet wachten op mn apparatuur.. duurt denk ik nog een weekje, direct installeren en mn stekkenboer ff een belletje geven.. Maar voor nu ff mn huiswerk maken over het onderwerp scroggen

Comment

eerlijk begin er niet aan

Comment

en dat alles met 1 x 250 wattert?
                  __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door shapie View Post
                    eerlijk begin er niet aan
                    Je mag je mening best een beetje onderbouwen eh ..

@Pablo, met een scrog heb je inderdaad niet zoveel planten nodig, dus grotere potten.
                    Uit nieuwsgierigheid : Waarmee behandel jij nieuwe stekken voor je ze in je hok zet ?

Zo te zien kom je er zelf wel uit met lezen
                    Succes !
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

@ shapie, hoezo begin er niet aan?
                      @ HR83, jaaa 250watt ik durf niet meer te pakken want ik zit met een slimme meter, wil niet te erg gaan opvallen, of zou ik een 400 watt ook ongezien kunnen gebruiken?
                      @ QnQ, meestal met wat detol en ecolizer bugs-away.. en ik wou eens 6x 11 liter potten proberen, en daarin te scrogger, lijkt je dat verstandig?

Comment

welja, hup vol gas

ik heb ook een slimme meter

vin hem aardig dom, want ik moet 100000 dingen doen voordat ik me eigen gebruik wil zien bij oxxio.nl
                        en de optie om van alle en nog wat te doen, geeft ook toestemming dat hun daar op in kunnen springen met handige tips

die tips mogen ze in de grond steken , naast de zaden
                        en die toestemming, ... in een ander donker bruin gat

nu kunnen ze enkel de gegevens gebruiken om de half jaarlijkse meterstanden op te nemen , zonder aan de deur te komen,.. das dan wel weer slim

voor de rest,.. hoop propaganda, want zo verplicht is het nog niet, in tegenstelling wat oxxio mij bij afsluiting van het abonnement vertelde

zal me verder een rotzorg zijn nu, enige voordeel dat ik nu heb is dat ze niet meer aan de deur komen
                        voor de rest mogen ze de oude meter installeren , want ik heb alle knoppen geprobeerd op het apparaat maar kan geen huidig verbruik zien

sterf, slimme electronica
                        __________________________________________________ ______________

When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.

sigpic

Comment

okee dus met 400watt zou ik geen probleem moeten krijgen.. Dan is de keus makkelijk ..
                          Jaa ik wist ook niet veel over die slimme meter, heb een hoop erover gelezen, en iedereen suggereerde maar wat, dus wou het zekere voor het onzekere nemen.
                          Maar goed dat je me van gedachten weet te veranderen, ik bel gelijk naar mn growshop, om de 250 watt set om te wisselen voor een 400 watt!
                          Hartelijk bedankt voor je raad maat..

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

zooo heb net mn 400 watt besteld, mag hem morgen om 3 uur ophalen, zou dan meteen wat fotos maken en poste!

Comment

ligt eraan als je in een 1 kamer studio zit valt het mss wel op heb je een gehele woning dan valt een 600 watter nog niet op als je het een beetje slim aanpakt

ik kan het niet goed zien maar is jouw luchtinlaat wel helemaal lichtdicht ?
                            evenals naden bij de deuren etc ?
                            Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

Comment

@ AudioSystemRolla : Ik heb een ruime bovenwoning met 3 slaapkamers. En de deur heb ik afgeplakt met tochtstrips die zijn tevens lucht/lichtdicht. En de luchtinlaat die maak ik lichtdicht bij het monteren, bedankt voor de hint, zal er extra aandacht aan even.

Comment

Bezig...
                              X