Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Budha, wellicht in een volgend topic zal ik vanaf het begin laten zien hoe ik supercroppend te werk ga.
Cookaap, thanks, idd, het is ook een mooie lamp, hij is te dimmen naar 600 en te boosten naar 1150watt, de greenpower double ended el bulb die erin zit geeft ook een wat meer blauw spectrum dan reguliere hps bulpen, dit is in de groei voordelig.
Krasi ik blijf je volgen , mijn vrouw maakt van de gekste planten bonsai volgens mij gaat dat goed van pas komen , word vast een hit op't forum dat supercroppen !!
Haha tis bijna net bonsai idd, op Amerikaanse fora veel gezien, geprobeerd, verfijnt en onmisbaar geworden.
Ik heb gisteravond nog wat bladeren verwijderd, de zichtbare bloei kwam tegelijk met wat groei strek, het gewas is nu meer open, maar nog steeds vol.
In totaal heb ik in anderhalve week al 250 bladeren verwijderd, morgen zal ik weer wat foto`s droppen.
Wanneer je deze ziet zal je haast niet geloven dat er zoveel blad is verwijderd.
Mijn oog is laatst gevallen op de gavita lamp met interne reflector (gavita ir lamp) helaas heb je daar een elektronische vsa voor nodig alleen dat vind ik op dit moment nog wat te duur.
Op amerikaanse fora hebben ze de meest vreemde bonsai plantjes. Aankomende kweek wil ik zelf ook de plant op zijn kant laten groeien om de zijtakken meer licht te geven zodat ze evenlang worden als de normale stam.
Op WF forum heeft iemand dat ook al gedaan, dat is mijn inspiratie. Wellicht ga ik er nog een eigen draai aan geven.
Voordeel van je evsa is weer dat je en lumenboost hebt. Ik ben benieuwd naar je fotos
Cookaap, ik heb een tijd met de ir lampen van Gavita gewerkt, idd icm de digistar evsa, het mooie van die combinatie is dat de reflector in de bulb zit, en dus dichter op je gewas kan doordat er geen warmte onder de reflector blijft hangen.
Vertical growing dat is ook een mooie manier, die Yankees dien idd de meest mooie dingen met planten.
Bleeken, dank je, het gaat tot dusver wonderbaarlijk goed op het poederdieet.
Anjin, thanks.
Vapoman, jawel i`m back, kom d'r gezellig bij.
Update:
12/12 dag 13, zichtbare bloei dag 2.
Er was even sprake van wat strek, ik heb met wat knakwerk en een dagje geen water dit weten te stoppen.
Vandaag nog even wat overtollig blad verwijderd, na de fotosessie btw, vanavond krijgen ze weer gewoon lekker kraanwater.
Ik denk dat we allemaal wel een wat hoge lv hebben deze dagen, hopelijk wordt dat naarmate de bloei vordert beter, anders heb ik nog een ontvochtiger liggen ergens.
Comment