Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jack herer x 3 + onbekend , 250w+125w plug 'n grow en 80w tl

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Jack herer x 3 + onbekend , 250w+125w plug 'n grow en 80w tl

Korting op 420shop
    Hier mijn 4e poging dit jaar , eindelijk succesvol!
    Automatisch watergeef-systeem overboord gezet , ik merk dat ze er tegen kunnen om 1 maal per 5 dagen een fikse waterbeurt te geven.
    Bij men eerste kweken waren er nog veel problemen ivm schimmels en thrips.
    Nu werk ik met een cfl 150w groei en 250w bloei , en natuurlijk ook met de zon!

Zodra er veel zon is buiten zet ik ze aan m'n raam en gaan de lampen uit , we blijven ecologisch verantwoord natuurlijk!

Ik zal ze wat vroeger in bloei zetten dan natuurlijk zou gebeuren , dus 's avonds gaan ze in de kast waar de lampen wat vroeger uitgaan dan het buiten donker wordt. 's Ochtends gaan de lampen aan als de zon opkomt.
    Attached Files

Re: Jack herer + onbekend combinatie daglicht kunstlicht

Voor het raam vangt de plant niet veel bruikbaar licht op. Je kan ze dan beter gewoon buiten zetten.

Je kan in je hok ook nog wel wat verbeteren. Ik bedoel dan geen dure spullen ofzo maar een deur is misschien wel handig, en reflectie folie aan de muren.

Verder vind ik je top actie wel mooi gelukt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
      Voor het raam vangt de plant niet veel bruikbaar licht op. Je kan ze dan beter gewoon buiten zetten.

Je kan in je hok ook nog wel wat verbeteren. Ik bedoel dan geen dure spullen ofzo maar een deur is misschien wel handig, en reflectie folie aan de muren.

Verder vind ik je top actie wel mooi gelukt
      Momenteel hangt er een vrij zware doek , laat geen licht door. Als de lampen aan staan kun je enkel 's nachts een vage schijn er door zien komen.
      In de ochtend vangen ze hier toch 3u direct zonlicht , en vanaf er weer te weinig licht is gaan ze terug in de kast.
      Het viel me op dat bij het toppen , het punt waar getopt is , een verdikking vertoont. Niks nieuws onder de zon , maar enkele onderste takken die 'k horizontaal gebogen heb , vertonen dit ook (verdikking van de knoop). Door verhindering sapstroom?
      Buiten zetten is helaas geen optie , aangezien er 2 straatlichten voor lichtvervuiling zorgen...(idem met voor het raam zetten , zelfde probleem)

Zou het kloppen dat de onbekende een Indica soort is , aan z'n bladeren te oordelen? (Grote plant is Jack herrer)
      Last edited by weibei; 22 July 2013, 20:32.

Comment

Die verdikkingen zijn volgens mij geen probleem. Ik heb ook een buitenplant die dat heeft aan de onderkant.
        Ik zou niet kunnen zeggen dat het een indica is maar het neigt er wel naar

Comment

Attached Files
          Last edited by weibei; 24 June 2013, 13:24.

Comment

De dosis is gekoppeld aan de hoeveelheid water. Kleinere planten drinken minder en dan gaan er op die manier toch ook minder voedingsstoffen bij.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Haha , klinkt nu wel logisch
              Nog een update:
              Attached Files

Comment

Hoppa nog een update! ze staan nu een goeie week in bloei , reflecterend warmtedeken in de kast gehangen. Zal waarschijnlijk nog een soort scrog toepassen om wat meer de oppervlakte te benutten.
                Op de kokos ligt nu wortelwerende doek , om toch wat de verdamping te beperken nu het zo warm is en de wortels wat meer te laten groeien minder licht dringt door in de kokos , ik heb al gemerkt dat kokos nogal vrij doorschijnend is en daarom de opwaartse wortelgroei beperkt.

Ik vrees voor meeldauw , buiten lijden de tomaten en aardbeien eronder, hopelijk komt er niks mee naar binnen. Anders wordt het weer neemolie sproeien naar genoegen.
                Nog wat fotootjes:
                Attached Files
                Last edited by weibei; 8 July 2013, 11:52.

Comment

Neemolie tegen meeldauw ?
                  Je leert elke dag bij ..
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bij de aardbeien lijkt het te werken , ik vermoed omdat de actieve stof in neem , azadirachtine , remmend werkt op de ontwikkeling van larven.

Comment

Ja, maar meeldauw is een schimmel.
                      Neemolie is tegen beestjes, zwavel is tegen schimmels.

Tja als het bij jou wel werkt, vooral doen natuurlijk.
                      Ik gebruik ook Neemolie in de tuin, maar hier doet het niets tegen meeldauw helaas.
                      Ik zag hier ook al wat wit uitgeslagen Dovenetels staan tussen de rozen.
                      Ik heb ze er snel uit getrokken, die dovenetels natuurlijk.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Neem-olie werkt wel degelijk tegen meeldauw en andere schimmels, zelfs botrytis.
                        Het wordt op veel gewassen als prefentief antischimmel, ziekte en insecten middel gespoten.

Comment

Fimmen is blijkbaar redelijk gelukt , alhoewel de top die uit het wondweefsel verdergroeit een redelijke achterstand heeft.
                          Attached Files

Comment

Bloeieuh maar!
                            Attached Files

Comment

Bezig...
                            X