Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps
Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps
Ha jack, ik dacht al waar blijf je!
hehe je rookt lekker door dan Ik zie je kweekverslag wel online gaan binnenkort
Lemon skunk gaat volgens mij een mooie plant worden. In de groei bedoel ik dan, een mooie kleur heeft ie. En zeker met je hpi!
Even een update'je,
Ik heb een week geleden 2 stekjes (voor het eerst ) gemaakt van de 2 grootste Red Escape's. Vandaag is 1 goed aangeslagen.
Deze stekjes ga ik in de bloeitijd zetten zodat ze geslacht gaan tonen. Hierdoor weet ik alvast of ik een plant moet omhakken
De 2 kleinste Red's heb ik nog niet kunnen stekken, maar dat gebeurt volgende week denk ik. foto 1 (1).jpgfoto 2 (2).jpg
Rechts is de aangeslagen en die hoort ook bij de meeste rechtse plant als je de foto's in mijn beginpost bekijkt.
De linker hoort bij de meeste linkse plant.
Tnx smoke187,
Vandaag al 5 dagen geleden na de laatste update en ze zijn lekker gegroeid. Een vriend van mij heeft een wietplantje van bijna 2 weken ouder maar deze is nu gelijk aan het aantal internodes dat mijn plantjes hebben.
Hij heeft niet zulke goede grond gebruikt (ik weet niet welke). Maar het zag er wat vreemd uit en ik merk wel dat het daardoor niet opschiet!
17.jpgDeze heeft een probleem. De nieuwe bladeren zijn telkens een beetje verschrompeld. Dit plantje zou wel de grootste zijn zonder zijn/haar handicap.
Het groeit nog goed dus blijft staan. Het andere plantje dat al vanaf de eerste bladeren verbrand was is nog steeds levend in dezelfde staat.
De Red Escape's gaan ook lekker alhoewel de grootste nu wat vreemds vertoond met de nieuwe blaadjes.
De nieuwe bladeren worden een beetje krullig. Iemand een idee wat dit veroorzaakt heeft?
Ik had last van bladluizen, zwarte ik dacht dat ze zwarte bonenluizen heetten, daar zaten ook mieren bij.
Vanaf 2 dagen niet meer op mn plant gezien.
Ik heb geen idee maar had ook een vage er tussen zitten met krullende blaadjes maar dat begint me toch een mooi plantje te worden inmiddels. Heb je die luizen verwijder of zijn ze vanzelf weer weggegaan ? Zien er verder toch goed uit Cookaap.
Tnx vis en baco,
Bij de volgende node gaat het toppen beginnen.
Vis, zonder stekpoeder is de kans natuurlijk nog kleiner op aanslaan. 1 stek is bij mij goed gelukt de ander heeft helaas nog geen wortels getoond. Ik hoop dat die t nog overleeft tot de geslachtsbepaling.
Baco, mooi zo we hopen maar dat mijn plantje ook nog een knappert word!
Ziet er goed uit Cookaap, kzou niet direct weten waardoor ze verkruld zijn, ben gn kenner op gebied van beestjes maar staan ze misschien op een tochtige plaats in de tuin?
Krullende bladeren.
Veel kwekers die zien vaak dat de zijkanten van hun bladeren meestal bovenin op gaan krullen.
Huidmondjes waar de planten mee ademen zitten aan de onderkant van het blad.
Voor de opname van
Is er echter een storing waardoor een plant minder water wil verdampen dan sluit de plant een aantal van deze huidmondjes aan de buitenkant van het blad.
Je ziet dan het bladrandje iets opkrullen. Hoe groter de storing, hoe meer huidmondjes zich sluiten en hoe verder het blad opkrult.
De oorzaken van de storingen kunnen zijn: > 1 Te grote verdamping onder het blad. Als d.m.v. warmte, lage luchtvochtigheid of een waaier die te hard op de plant staat kan de plant meer verdampen dan hij weer kan opnemen.
> 2 Te veel zouten in het medium d.m.v. overvoeding of de verkeerde pH. Het medium wil dan om het on-evenwicht aan zouten in de plant en buiten de plant (medium) compenseren door water vast te houden, of zelfs terug te trekken uit het blad (bladverbranding). Het blad krijgt dan geen of weinig nieuw vocht en om geen nieuw vocht te verliezen sluit het de huidmondjes.
> 3 Een lucht tekort in het medium bemoeilijkt de verplaatsing van elementen.
Krullende bladeren zijn altijd een indicatie voor de kweker om actie te ondernemen.
ja plantjes zijn hard gegaan als ik de foto's vergelijk met die van een week geleden! Goed bezig!
Mag ik je vragen hoeveel water geef jij ze per keer?? Geef je alles in een keer of verspreid over de dag??? Vind dit namelijk nog het meest lastige.... Ben bang om te veel of te weinig te geven, omdat ik weet dat dit de groei belemmerd en wortelrot kan veroorzaken (bij te veel water dan).... Hoop dat je me hiermee wilt/ kunt helpen!?? Alvast bedankt!
DJ Felix, ze stonden idd op een tochige plek, toevallig gister verplaatst naar een rustige wind plek. Ik weet niet of dat het verschil maakt want ze hebben altijd al bij elkaar gestaan. Het lijkt mij een teveel aan water op het begin. Want dit vertoonde die vorige week maar de internode erna ook weer.
Gizmo, door een (ik hoop tijdelijke) storing van ziggo in mn wijk heb ik nu sinds gisterochtend geen internet en tv.
Ik heb gelukkig nog een telefoon met 3G maar op een iphone kun je gekleurde tekst niet selecteren zodat het leesbaar is.
Zou je je bericht kunnen editten en de lettertjes zwart maken?
Guerillaboy, tnx man . Ik geef ze geen water, dat doen de wolken. Ik laat ze gewoon altijd buiten staan. Vannacht hebben ze ook weer water gekregen na iets van 4-5 dagen. Wat is de natuur toch goed in orde, ze let op onze plantjes
Wat je zeker niet moet doen is te veel water geven. Als je te weinig water geeft kunnen de wortels zich namelijk nog beter ontwikkelen. Door ze een beetje te laten uitdrogen haal je het uiterste uit je plant
boh ja zie het nu zal ff kijken zo
Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
Als bij de plant de dudere bladeren krullen op en worden donker of paarsachtig van kleur ook in de stengels en bladstelen kunnen paarsachtig worden,. Plant heeft Fosfor te kort (kijk voor meer informatie in voedingstoffen algemeen bij fosfor)
Als de bladpunten van het jonge blad een krijgen grijze randen en worden daarna roesbruin, steven af en krullen verdord op. Het blad vergeelt van de rand richting nerf en er verschijnen bruine afstervende vlekken. Bladeren in de top krullen/draaien radiaal, hele bladdelen sterven af en oude bladeren vallen uit. (kijk voor meer informatie in voedingstoffen algemeen bij Kalium)
Comment