Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps
Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps
Gellukig maar,
Maar heb je nog wel genoeg ruimte?
als je uitgaat van de vuistregel dat sativa's op 1/4e van hun lengte wanneer ze in de bloei worden gezet... *indica 1/3e)
Dan worden dit zeker monster planten
If life keeps putting you down, You better stay high
Ik hoop dat ik nog genoeg ruimte heb schimmige, daarom ben ik in de bloei gegaan. Die regel is volgens mij niet echt waterdicht. Dat zal misschien wel kloppen als je 4 weken voorgroeid.
Ik wilde net een update doen
Oei ik ben dom geweest en heb nu wat spintjes op mn planten. Ik ben er heel vroeg bij geweest merk ik wel want er zit eigenlijk geen spint boven in de plant, terwijl spint altijd naar boven loopt.
Ik snap nu ook eindelijk waarom je geen buitenplanten binnen mag zetten. Ik heb neem olie besteld op internet en zaterdag ben ik meteen naar de welkoop gereden voor een spint bestrijdingsmiddel.
Promanal-R heet dat, das tegen wolluis, dopluis en spint.
Zaterdag zijn de dames in bad gegaan en heb ik ze 3x die dag besproeid. Gister weer een keer. Het zwakste rechter vrouwtje kon er niet heel goed tegen maar ze herstellen na een dag weer.
Om de dag besproeien is dus goed. Ik ben elke dag wel een uur bezig met spint spotten maar er zit nog steeds niets op de bovenkant van de plant en onder heb ik flink bladeren gedieft die er zo uitzagen: 172.jpg Er zitten van die gele spikkeltjes op, dat komt ook door spint, hieraan had ik het dus nog eerder kunnen weten. 159.jpg
Dit is de eerste keer dat is spint heb vandaar dat ik het aan de beestjes zelf moest ontdekken.
Ik heb heel veel info al gekregen van mensen op de chat, vooral van Goudeerlijk. Bedankt daarvoor mannen.
Ik wil verder ook niet ingaan op welk bestrijdingsmiddel ik moet gaan gebruiken. Ik heb nu een chemische omdat ze nog geen toppen hebben en de organische word verscheept nu.
Dus dit was ff de spint mededeling.
Het is idd wel tijd dat het dominante vrouwtje gaat bloeien. Als er mooie toppen aan dr armen zitten dan geef ik haar een mooie diefsessie
Een ander woord voor deze planten kan ook wel octopusplantjes zijn, door die 8 armen
Verder ben ik heel erg blij met de nieuwe bloeilamp die ik heb gekocht. Het is een 400w Gavita I.R. (interne reflector). Deze lamp heeft dus geen reflector die vies kan worden en warme kan opvangen.
Dat warmte verschil merk ik zeker. Eerst kon mijn tent met de 400w hpi erin niet dicht zonder dat het boven de 30 graden werd.
Nu zit de IR erin en de ventilator stand staat weer op standje 1 ipv 3 en het blijft rond de 26 graden, wat een verbetering zeg! 173.jpg168.jpg
Je kan ook een oude wiet tak pakken, puntje nat maken, ong 10cm van je planten vandaan hangen met het natte punt boven. Iemand hier dat had dat gedaan en werkte perfect voor hem.
Wel jammer van die spint zeg :/ zou gelijk ff goed kijken voor andere beestjes
Last edited by SweetMango; 21 October 2013, 15:45.
Balen van de beestje, je bent er op tijd bij dus goed aanpakken voordat de toppen eraan komen.
Neem-olie is in mijn ogen de mooiste van alle biociden.
Deze dames worden iig nog een stuk groter.
Ik denk dat je ook kan gaan bijvoeden, ze worden wat lichter van kleur.
Dat kan ook van de spint komen, maar dat zou dan erg snel zijn gegaan en je zegt zelf niet veel spint gespot te hebben.
Neem-olie bevat naast de anti-insect ook natuurlijke bestandsdelen die je plant versterken en zelf licht voeden.
He Cook jammer van die beestjes. Maar je bent al op de goede weg met de bestrijding er van. Hoop dat je ze maar weer succesvol onder de duim weet te krijgen.
Comment