Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

Die PH meters zien er echt vaag uit :p
    en ik wist niet dat je bomen ging kweken, daarvoor zit je op het verkeerde forum hoor :O
    If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Die Cook...zie ik daar wat paars en smakelijke trichs Gun je t allerbeste Knalle dus... de hippie
      The seeds of today are the flowers of tomorrow

Comment

Mooi dat paarse!
        op naar dikke paarse buds!
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...s/31333-4x-AMS

Comment

prachtige shots cook
          En heerlijke bomen om naar te blijven staren.
          lagge die reageerbuis baby
          Im staying close goed bezig

greets

Comment

Heerlijke bloemvorming Cookaap op naar overvolle potten

Comment

Woop woop dat word een paars het nieuwe jaar in!
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Hartstikke bedankt voor jullie reacties!

Ik ben nu met Ganjalf aan het praten over mn plantjes, ze zijn namelijk nog steeds niet gestopt met vergelen terwijl ik al dik een week een volle dosis groeivoeding meegeef.
                Dus per waterbeurt 7ml plagron grow en 7ml canna flores per anderhalve liter.

Wel gaat de topbouw lekker, daar ben ik blij mee!
                Ze zitten nu in week 2 bloei.

image.jpg image[1].jpg image[2].jpg image[3].jpg

image[4].jpg image[5].jpg image[6].jpg

Kan iemand bevestigen wat voor tekort dit is en/of oplossing geven?
                Zelf denk ik een Kalium tekort, want ik ben al erg lang extra N aan het geven maar het lijkt niet te werken.
                Hier een foto (check de bruine bladpuntjes) null_zps3f97be5e.jpg

Alvast bedankt!

Cookaap
                Last edited by Cookaap; 14 November 2013, 19:53.

Comment

Hier al eens gekeken?

Oeps, er ging iets mis. Je bent helaas naar een pagina geleid die niet (meer) bestaat. Naar wat ben je op zoek? We helpen je graag verder.

Wat moet je doen als je gele bladeren aan je wietplant hebt?
                  Als de blaadjes van je wietplant geel kleuren kan er vanalles aan de hand zijn. Hier een aantal mogelijke oorzaken op een rij.

*Indien je groei en bloeivoeding gebruikt, controleer dan even of de groeivoeding gebruikt kan worden over de gehele levenscyclus van de plant. De groeivoeding kan stoffen bevatten die niet alleen goed zijn in de groei maar ook voor de bloei! Geel blad kan duiden op een voedingstekort, dit zou dus kunnen ontstaan doordat je in de bloei stopt met je groeivoeding.

Mogelijke oorzaken van geel blad aan je wietplant
                  - Geel blad een je wietplant kan betekenen dat ze een voedingstekort heeft.
                  - Als de plant te dicht op de lamp groeien.
                  - Als de plant aan het einde van haar bloeiperiode is dan heb je geel blad voornamelijk aan de onderkant van de wietplant, dit is heel normaal. Laat het blad zitten tot het er zelf af valt, hierna direct opruimen anders kun je last krijgen van insecten of schimmels. Je mag het blad er wel aftrekken als dit heel makkelijk gaat.
                  - Je wietplant kan ook geel blad krijgen van stress door veel verpotten of veel verplaatsen.
                  - Het kan zijn dat je wietplant juist teveel voeding krijgt.
                  - Het water dat je geeft heeft niet de goede PH waarde (zuurheid).
                  - Gele bladeren aan een wietplantje krijg je ook door teveel water geven.
                  - Een te lage luchtvochtigheid. Planten blijven dan achter in de groei, bladeren worden mat en steeltjes verkleuren naar paars doordat de bladeren zich afsluiten om verdamping te verminderen.
                  - Een te hoge temperatuur waardoor bladeren gaan kartelen en opkrullen en waardoor toppen een mindere dichtheid krijgen, ze voelen sponzig aan
                  - Te vochtige wortels waardoor zuurstofopname lastiger wordt en er een ijzertekort ontstaat. De wietplant wordt langzaam steeds geler, beginnende bij de verse bladeren.
                  - Te lage temperatuur in het hok waardoor het blad mat (niet glimmend) wordt, de stelen verstokken, de groei achterblijft en wietblad en steel naar paars verkleurt.
                  - CO2 vergiftiging door bijvoorbeeld een CV-ketel in dezelfde ruimte als de planten staan. De wietplant verkleurt dan naar steeds lichter geel.
                  - Vergiftiging van de planten door aanzuiging van vuile lucht uit een andere ruimte zoals bijvoorbeeld een naastgelegen garage of een slecht ventilerende kelder.
                  Meer op de site
                  Last edited by DenSchimmige; 14 November 2013, 17:22.
                  If life keeps putting you down, You better stay high

Comment

Lijkt mij een stikstof tekort aapie.
                    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                    Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Je geeft al N en K toch? Misschien dan een zwavel tekort?

Als je pH te laag is kun je ook tekorten aan van alles zien.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Zit ook aan stikstof te denken net als Berry ook zegt. Maar kijk hier ff voor de zekerheid. Ben niet zo'n heel erge bladeren dokter. Hier vind ik het meestal wel.

Comment

Het lijkt op een ph blokkade door overvoeding, zeer moeilijk op te lossen in dit stadium.
                          Zelf zou ik iig de bodem vochtig houden, en eens per week alleen enzymen erin.
                          Totdat je zied dat de opname weer beter wordt.

Comment

Allemaal erg nuttige links en informatie mannen! Bedankt daarvoor

Ik ga eerst de ph van mn medium op orde brengen en kijken of dat veranderingen met zich meebrengt.
                            Dus eerst een paar dagen spoelen en daarna bepaal ik of er nog voeding bijkomt.

Wat wietefras zegt: "

Comment

Hoop dat je de oorzaak snel achterhaald hebt Cookaap, zonde van die mooie planten...

Succes met de oplossing vinden! Helaas kan ik door onervarenheid je niet behulpzaam zijn...

Greetz
                              Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

Gewoon hier van het forum geplukt.

Dit deed me herinneren, door de opmerking van Nik "paars het nieuwe jaar in".

Lijkt op stikstof tekort

Sterk paarse steeltjes ( deze zag ik in jouw update van 6 dagen geleden)

Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post

Het verloop in chronologische volgorde:

II. Sterke paarsverkleuring in en bladstelen (door de productie anthocyaan pigment).
                                III. Meerdere bladeren verkleuren en de lichtgroene kleur veranderd op plaatsen in diep geel.
                                IV. Bij een extreem gebrek heeft de plant, meerdere diep gele bladeren, met paarse stengels en bladstelen, bovendien is de bloei en groei geremd.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
                                Bij hogere gehalten (hoge EC) zal extra doorspoelen nodig zijn.
                                bron canna.nl

Link naar Topic

Alles over de juiste voeding voor je planten, PH waarde, Meststoffen etc..
                                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Bezig...
                                X