Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

Bedankt gizmo, al begrijp ik nog niet precies wat je bedoeld. Ik heb geen last van paarse stengels maar het nieuwe blad dat de plantjes maken is wel paars. Dat komt door de koude nachten.

De laatste zin van je stukje zegt wat over gekrulde bladeren, slaat die afwijking op een fosfor tekort?
    indien ja dan zal ik even kijken wat ik eraan kan doen

Comment

Calcium wordt in de plant met name vervoerd via de opwaartse sapstroom. In geval van calcium tekort zullen de oudere grotere bladeren het eerste gebreksverschijnselen vertonen. Het zijn vaak niet de alleronderste bladeren maar juist de bladeren daarboven (zoals bij een magnesium gebrek, zie cAnna’s infokoerier Magnesium tekort). Een calcium gebrek is herkenbaar aan het ontstaan van geel/ bruine vlekken met vaak daaromheen en scherp om schreven bruin randje. Verder ontstaat er een geremde groei en in ernstige gevallen kleinere, niet dichtgegroeide toppen. Het resultaat laat zich raden: een sterk verminderde opbrengst.
      Het verloop van calcium tekort in chronologische volgorde.
      Kenmerkend voor een calciumtekort zijn de scherpomrande geel/bruine vlekken met een bruin randje in het blad. De symptomen komen bij een calciumtekort vaak snel; binnen een tot twee weken zijn de eerste vlekken op de oudere bladeren zichtbaar. De vlekken beginnen meestal als kleine lichtbruine puntjes, die later groter worden.

Na 2 weken komen er steeds meer vlekken op de oudere bladeren, vaak verschijnen de vlekken ook aan de rand van het blad zoals bij een kalium tekort of bij verbrandingsverschijnselen. Toch zijn de verschillen met een kaliumtekort meestal goed te onderscheiden; de vlekken zijn bij een calciumgebrek scherp omschreven, en gaan niet alleen maar vanuit de rand uit. Vaak is er binnen een week al een achterstand in groei zichtbaar.
      In sommige gevallen beginnen de groeikelken te krullen en hebben de kelken magere dunne blaadjes, zonder vlekken.

Langzaam sterven oudere bladeren af, rondom de necrotische vlekken kunnen gelige wolkachtige vlekken ontstaan. Hoe ouder het blad hoe erger de verschijnselen (zie foto 1-3).

De bloei wordt ook geremd en vertraagd en het aantal bloeihaartjes blijft ver achter. De toppen groeien niet dicht en blijven klein.

Stampertjes worden sneller bruin.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

hier gaat het om

In sommige gevallen beginnen de groeikelken te krullen en hebben de kelken magere dunne blaadjes, zonder vlekken.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

het kan vanalles zijn laat de grond eens testen in een growshop

Comment

Hartstikke bedankt gizmo, je opzoek werk stel ik zeer op prijs!

Ik heb weer internet dus ik heb je eerste stukje kunnen lezen.
        Waarschijnlijk is punt 2 de oorzaak van DIT plantje. Ik noem hem even plant 1.

Ik kon het plantje zelf niet scherp krijgen, 100x geprobeerd! Ik denk dat dit plantje verbrand is door een overschot aan voeding.
        Tijdens het potten naar de huidige pot gebruikte ik zaai en stek grond met een beetje Gold Label Special mix. Per pot een klein handje.
        Waarschijnlijk is bij het mengen de gevoedde grond wat te hoog komen te zitten in in combinatie met een niet zo sterk plantje gaf dat wat verbranding.
        Ik laat het wel staan want de nieuwe blaadjes lijken mooi groen te zijn.
        Het plantje hierboven is plantje 2 deze is overigens dood gegaan helaas. Maar ik denk dat dit plantje hetzelfde probleem had als plant 1.
        Plant 2 is gewoon sterk en groeit daarom nog door.

Ik baseer dit uit:
        > 2 Te veel zouten in het medium d.m.v. overvoeding of de verkeerde pH.
        Het medium wil dan om het on-evenwicht aan zouten in de plant en buiten de plant (medium) compenseren door water vast te houden, of zelfs
        terug te trekken uit het blad (bladverbranding).
        Het blad krijgt dan geen of weinig nieuw vocht en om geen nieuw vocht te verliezen sluit het de huidmondjes.

Comment

overvoeding en ph bij kleine plantjes is dodelijk zelfs bij grotere planten kan het veel effect hebben tijdens de kweek.En graag gedaan als bij mij iets mis gaat vind ik het ook fijn als ik hulp krijg

Comment

High everyone,

Het toppen is begonnen. Ik heb voorheen nog nooit getopt dus ik ben aan het experimenteren of de 3de of 4de node het beste is om te toppen.
            Bij 2 Purps heb ik vanaf de 3de node getopt en 1 vanaf de 4de. De rest wil ik nog even laten doorgroeien totdat ik weet wat de beste top-node is.

18.jpg Dit rare plantje is gister getopt.

Vanochtend deze 2. Before 19.jpg After20.jpg

21.jpg De foto links is op de 4de node getopt en je kan de minuscule scheutjes zien. Ik denk dat je zo ook kan toppen.
            Ik kon namelijk niet hetzelfde geval vinden op internet dus dit is een testje.
            22.jpg Deze is vanaf de 3de node getopt. De groeischeutjes zijn ook groter. Dit plantje heeft echter wel minder blad over dus ik ben benieuwd welke van de 2 het snelste zal ontwikkelen.

Slecht nieuws over de Red Escapes. De grootste plant is hoogst waarschijnlijk een mannetje.
            Op zich niet zo gek natuurlijk omdat de mannelijke genen altijd het sterkste zijn
            Ik kijk het nog even aan omdat ik het gewoon niet kan geloven, misschien gebeurt er nog een wonder en ontstaan er 2 haren uit mn stekje.
            25.jpg Zie foto, de grootste plant is de meest rechtse en de 1 na grootste de meest linkse.
            Ik had dus 2 stekjes gemaakt van de grootste en de 1 na grootste plant. Vorige week was het stekje van de grootste plant aangeslagen. Ik merkte dus ook al dat het een sterke plant is. Vandaag is het andere stekje van de 1 na grootste plant aangeslagen. Het is nu wachten totdat deze geslacht toont.

image[1].jpg Vandaag aangeslagen. Vandaag geslacht getoond. image[7].jpg

Een voordeel is wel dat ik van het mannetjes stekje wat stuifmeel af kan halen dat sterke genen bevat. Dit wil ik later nog eens gaan kruisen met een andere paarse soort. Ik zat te denken aan killingfields. Ik wil misschien ook wel een klein zijtopje van The Purps bestuiven met Red escape stuifmeel dmv een kwastje.

Ik sluit weer af met een leuke creatie.
            image (2).jpg

Cookaap

Comment

Volgens mij zijn die hartstikke netjes getopt Ik denk beter dan mijn poging bij nalezen bleek dat ik veel te hoog zat dus het wordt of een fim of een mislukte poging en een hele rare top We gaan het meemaken straks..

Goed dat je idee werkt maar jammer dat ie ballen heeft... Je hebt er in ieder geval een succesvolle poging van gemaakt. Hopelijk leverd je bestuiving wat leuks op in de toekomst.

Mooi kunstwerk ook weer !
              Baco's paarse ronde = done

Baco's eerste keer binnen =
              done

Comment

Die zijn zeker netjes getopt cookaap en zekers weer een coole joint.Smoke ze
                Over het toppen heb de mijne bij de 5de internode getopt en gaat prima 1 heeft er zelfs 3 toppen.
                En hou ze groen Cookaap.

Comment

leuk verslag, ik volg je vanaf nu!

Teach me pls xD
                  Last edited by Makavelli007; 14 July 2013, 20:04. Reden: abonnement vergeten!

Comment

Tnx mannen, ik wist niet dat je mooi of lelijk kon toppen (al heb ik wel een idee hoe je het niet moet doen).
                    tsja jammer van het mannetje maar zo gaat dat met regulier. Het is nu wachten op het andere stekje.

Makavelli, tnx voor je abbo en als goed en veel het forum doorleest heb je de basis kennis, dan is het uitvoeren en ervaring op doen. Daarna perfectioneren

Over de topacties, ik denk dat de 3de node gaat winnen

Comment

High everyone,

Weer een update. Gister is de laatste Purp getopt. Er zat dus wel een week verschil tussen de eerste top-actie en de laatste.
                      Dat is ook duidelijk te zien.
                      image.jpgimage[1].jpgimage[2].jpgimage[3].jpg
                      Ze gaat lekker hun gang en nog geen problemen gespot.

Zonet toen ik mijn Red Escape's controleerde zag ik al geslachtsbepaling, kan dat nu al??
                      Zie foto, Nr 1 en 4 zijn hoogstwaarschijnlijk man. Van plant 1 had ik een stekje gemaakt en die werd idd ook man.
                      Het andere stekje van nr 3 werd herma, ik weet dus niet of het een genetische herma is of herma door stress van de stek.
                      image[4].jpg

Fotos van nr 1:
                      image[5].jpgimage[6].jpg

Foto van nr 4:
                      image[7].jpg

Na het nodige opzoekwerk kwam ik uit op:"de plant laat zijn geslacht zien als de dagen korter worden".
                      Wanneer dat is werd me niet echt duidelijk. In een topic stond eind juli (nu dus) en in een ander stond rond september.

Kan iemand bevestigen of dit juist is en ik ze uit de grond kan trekken?
                      zo ja, moeten mijn Purps dan ook naar binnen toe?

Alvast bedankt

Cookaap

Comment

Trek er maar uit ja, balls in the making.

Comment

Idd ballen
                          Ik ben zelf ook wel heel benieuwd naar deze soort dus ik kom zo af en toe ook s binnenwippen als dat oke is

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
                          sigpic

Comment

ballen zijn duidelijk maar denk niet dat je purps nou naar binnen hoeven zolang die nog niet in de voorbloei zijn is de kans op bestuiving 0% volgens mij in dit stadium

done

Comment

Tnx mannen, ik heb ze net uit de grond getrokken en er 2 stokken van gemaakt. Dat bladafval in een vuilniszak en in de container.
                              Weer wat plantjes minder dat scheelt in de boete als ik eventueel gepakt word
                              De allerkleinste Red krijgt ook weer goed licht nu.

Bacos, de Purps wil ik nog niet in de bloeifase hebben. Daarmee bedoelde ik of ze nog wel buiten konden staan om voor te groeien.
                              Ik heb de mogelijkheid om ze binnen te zetten als de dagen korter worden.
                              maar op DEZE site kun je uitrekenen hoeveel lichturen er nog in een dag zitten. Erg handig. Ik ga ze rond 7 augustus binnen zetten.

en uh Whitebud, dat kan altijd The Purps heeft al 2 prijzen gewonnen, dat moet wat beloven dus

Comment

Ach zo ja dan heb je nog een paar weekjes en goeie site is dat als ook als je ze wel wilt voor verduisteren, erg makkelijk !

done

Comment

Bezig...
                                X