Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

    Korting op 420shop
    High people,

    Na een ietwat mindere kweek met een zeer magere opbrengst begin ik nu weer met een nieuwe kweek. Ik hoop daarmee mijn voorraad weer aan te vullen.
    De zaden zijn The Purps van BC Bud Depot. Dit soort word ook wel Mendo Purps genoemd. Deze zaden worden gesponsord door het forumlid max390.
    Het zijn 10 reguliere zaden. We willen weten of deze soort tijdens de bloei paars gaat worden.

    Ongeveer 10 dagen geleden heb ik de zaden laten ontkiemen en gezaaid, nu staan ze al een bijna een week buiten.
    1.jpg2.jpg7.jpg 8.jpg9.jpg

    De plantjes laat ik buiten voorgroeien (misschien ook de voorbloei). Dit omdat buiten de beste plek is voor de groei en het bespaard ook weer een bak stroom.
    Het afbloeien gebeurt in een nieuwe Hortilab 80 die afgelopen dinsdag binnen is gekomen. De oude zelfbouw kast uit elkaar geschroefd en de nieuwe tent staat er nu voor in de plaats.
    Ze krijgen tegen die tijd een 400w hps zonnetje.
    image.jpgimage[2].jpg

    De techniek die ik deze kweek wil toepassen word Main Lining genoemd. Het word nog niet zo veel toegepast merk ik toen ik verder ging zoeken naar info.
    Het gaat erom dat je je planten gaat toppen, toppen en nog eens toppen. Je topt dus eerst de 3de node en die 2 groeischeutjes bind je een beetje af zodat ze naar beneden gericht worden.
    Die scheutjes top je weer en dat kan je nog 2x herhalen. Ik wil tot de 4 of 8 hoofdtoppen doorgaan omdat ik niet weet hoe dit soort op stress reageert.

    Wat hierboven staat lijkt misschien wat abstract maar een forumlid van Rollitup heeft dit in de praktijk toegepast en daar komt ook mijn inspiratie vandaan.
    Deze link bevat wat threads van hem: Klik

    Verder wil ik jullie ook op de hoogte houden van mijn buitenplantjes, dat zal eens in de week/2 weken zijn.
    Ze staan er nu een week of 6 en het gaat lekker, al merk ik wel dat ik ze te dicht op elkaar hebt geplaatst. Het zijn reguliere Red Escape 's dus misschien ontstaat er nog wat ruimte.
    Deze wil ik wel helemaal buiten laten afbloeien.
    4.jpg6.jpg10.jpg18.jpg

    Ik sluit het af met een lekkere raket
    5.jpg

    Greetz Cookaap
    Last edited by Cookaap; 30 October 2013, 21:14.

    #2
    Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

    Bam. Ik zit. Laat maar knallen deze ronde.
    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

    The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
    Spliff Strawberry in scrogg, klaar



    sigpic

    Comment


      #3
      Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

      hey aapie

      gaat wel intresant worden hier
      dus ik hou je in de gaten..

      sucses .. grtzz birdie

      Comment


        #4
        Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

        succes
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

          Succes en ze staan buiten wel kort op elkaar inderdaad dat wordt creatief bezig zijn straks !
          Baco's paarse ronde = done

          Baco's eerste keer binnen =
          done

          Comment


            #6
            Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

            Ben benieuwd hoe dit uitpakt, wel interessant

            Comment


              #7
              Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

              Vol knallen die stash en een plekje bezet.Succes

              Comment


                #8
                Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                Succes Cookaap, mooi soortje die Purps....laat ze maar knallen.

                Comment


                  #9
                  Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                  Bedankt voor de reacties! Vandaag ben ik hard in de tuin aan het werk, een vierkante meter vol wortels moeten eruit

                  Geniet van het mooi weer

                  Comment


                    #10
                    Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                    zeer interessant...

                    Comment


                      #11
                      Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                      Idd kielside.


                      De Purps hebben het vandaag lekker gehad, niet veel wind en een beetje zon. Ze groeien goed behalve 1 achterblijvertje vanaf het begin al.

                      11.jpg Ik kon het plantje zelf niet scherp krijgen, 100x geprobeerd! Ik denk dat dit plantje verbrand is door een overschot aan voeding.
                      Tijdens het potten naar de huidige pot gebruikte ik zaai en stek grond met een beetje Gold Label Special mix. Per pot een klein handje.
                      Waarschijnlijk is bij het mengen de gevoedde grond wat te hoog komen te zitten in in combinatie met een niet zo sterk plantje gaf dat wat verbranding.
                      Ik laat het wel staan want de nieuwe blaadjes lijken mooi groen te zijn.

                      12.jpg Links is het plantje dat het grootst is. Veel plantjes gaan mooi gelijk op, namelijk 6 plantjes zien er net zo uit als de foto links. 13.jpg
                      Dat zag je ook al tijdens het ontkiemen. Er was een gedeelde 1ste plaatst van 6 zaadjes in de ontkiemwedstrijd. Die 6 zijn allemaal ongeveer even groot als de foto hierboven.

                      10.jpg

                      De Red Escapes daarentegen hebben wat te verduren gehad. Ze hadden last van bladluizen dus ik snel naar de winkel voor wat bestrijdingsmiddel, dit gebruikt volgens de beschrijving en er was resultaat.
                      De luizen waren dood maar de bladeren zijn ook wat verbrand en misvormd. Ik verwacht dat die bij de volgende (10de) internode wel weer goed groeit.

                      19.jpg

                      Gister ook ductape om de stam van de plantjes gedaan met de plakrand naar buiten. Ik heb al wat mieren gevangen. Ik weet niet precies of de mieren zelf . schadelijk zijn maar ik had gelezen dat ze wel een bladluizen groepje kunnen begeleiden. Dat doen ze omdat de bladluizen stoffen uitscheiden die ze niet . meer nodig hebben maar de mieren juist wel. Ik denk dat dit bij mij wel het geval was omdat ik ook mieren bij de bladluizen vond.

                      20.jpg21.jpg

                      Ik heb even gespeeld met de aanpassingen die je kan doen als je dubbelklikt op de foto's, Tnx to qnq!
                      Ik sluit af met een zebra aka spekkoek joint
                      image.jpg
                      Last edited by Cookaap; 2 July 2013, 20:30. Reden: spelfoudje

                      Comment


                        #12
                        Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                        Goeie truuk dat met dat plakbandje En die joint vakwerk .. kost mij veel te veel tijd ik wil altijd snel roken Je red escapes komen vast wel weer goed als die verrekte luizen maar weg zijn ! Succes..
                        Baco's paarse ronde = done

                        Baco's eerste keer binnen =
                        done

                        Comment


                          #13
                          Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                          Gaaf en vernieuwend ziet er goed uit.
                          Heb nog nooit gehoord van Main Lining, is wel interessant om te zien wat de planten doen en of het wat meer eindproduct oplevert.

                          Heb zelf ook 2 the Purps gezaaid, kliko kweekje om te zien wat ze doen(gezaaid op 25-05) weet niet of ik ze houd.

                          IMG_0808b.jpg

                          Je buitenplanten zien er ook goed uit(wel jammer van de bladluis/spuitmiddel).


                          Nog veel succes gewenst met je kweek.

                          Comment


                            #14
                            Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                            Leuke interesante kweek, veel succes!
                            http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/36203-

                            Comment


                              #15
                              Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                              @baco Tnx voor je reply, ik vind het altijd leuk om creatieve joint in elkaar te draaien
                              @max390 bedankt en mooi dat jij ook 2 purps hebt dan hebben we wat meer vergelijkingsmateriaal ze zien er goed uit, weet nu al het een indica is
                              @system, bedankt ik hoop dat t leerzaam voor je is

                              Het regent vandaag een beetje dat is goed tegen de bladluizen als die er nog zitten.

                              Comment

                              Bezig...
                              X