Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

    Wat een mooie plant makker die red escape.
    Dat lijkt me ook wel iets voor volgend jaar.
    Hou ze paars gehehe.
    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

    The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
    Spliff Strawberry in scrogg, klaar



    sigpic

    Comment


      Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

      Idd snap niet dat er iemand de hoofdtop uit zo een mooie plant kan knippen, wat een zonde maarja...

      Dat worden dan 38 mooie toppen voor in je snoeppot, ga je xxxl vloei moeten halen
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

      Comment


        Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

        Dus even kort samengevat is dat mainlingen dus niet meer dan de breedte bepalen van je plant. Maar krijgen de heads die je hiermee creeert geen zijtakken nu meer dan ? Of haal je die nu bewust vroegtijdig weg ? Ik zit nml ook met een DR80 dus op zich wordt dit steeds interessanter.. Ik ga extra goed opletten en als je klaar bent moet ik het allemaal nog eens goed gaan doorlezen denk dat dit ook wel een potentieel projectje voor mij voor volgend jaar kan worden..
        Baco's paarse ronde = done

        Baco's eerste keer binnen =
        done

        Comment


          Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

          Dat mainlining zorgt ervoor dat alle toppen op dezelfde afstand van de wortels zitten. Dan ontwikkelen alle toppen zich als hoofdtop en niet als een hoofdtop met zijtoppen. Daarom mag je ook niet FIMmen, maar moet je toppen. Je moet alles eronder ook wel weg snoeien inderdaad.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            sigpic

            Comment


              Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

              Berry, Mooi is ze zeker alleen voor mij tuin wel wat te hoog! Ik hoop dat ze lekker snel voor de bijl kan dan ben ik dr vanaf

              Nik, het was gelukkig niet de hoofdtop, dan zou ze een lelijk eendje zijn. Maar wel de grootste top.
              toevallig had ik de toppen ff geteld en ik kom op 33 uit je zat in de buurt. Raw heeft mega vloei zag ik in Amsterdam!

              Bacos, Mainlinen is niet bedoeld om de diameter van je plant te bepalen hoor, dat is een mooie bijwerking merk ik nu.
              Wat wietefras zegt over dezelfde afstand van de wortels begrijp ik niet echt. Ik heb het toegepast omdat ik van originaliteit hou en ik vond het een leuke en vooral mooie techniek om je plant te laten groeien.
              Gek genoeg groeien de zijtakken van die 8 heads minder ja.
              Ik denk dat je gewoon tot 8 heads moet toppen voordat je echt enkele hoofdbuds krijgt.
              Lees mn verslag nog maar eens goed door als je mainlining gaat toepassen, zeg het wel even want dan geef ik je tips!

              Wietefras, wat je zegt is helemaal correct alleen snap ik niet wat je bedoeld met de toppen op dezelfde afstand als je wortels zetten.
              althans wat het nut ervan is dan. Ik heb eigenlijk alleen de plaatjes van Nugbucket bekeken en niet veel gelezen want als je het gewoon doet en kijkt wat er mis gaat dan leer je daar deste meer van vind ik.
              Deze ronde is voor mij meer een soort techniek onderzoek om het de volgende keer perfect te doen

              SmokinDad, iets van 4 weken te vroeg ja, echt dom van m want er zaten nog meer clear trichomes op dan milky.
              Waarschijnlijk is dat iemand die nog net weet dat wiet aan een plant groeit maar voor de rest komt het uit de coffeeshop. Hehe mooi alarm ja, tot op heden nog ongebruikt gelukkig.


              Vandaag wel al wat rot tegengekomen in de Red, niet zo gek van de afgelopen week.

              Comment


                Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                Nugbucket legt het zelf zo uit in zijn tutorial:
                With main-lining, you create a plant where every cola is exactly the same number of "steps" away from the roots. All colas originate from the exact same part of the marijuana plant, which naturally causes each cola to receive an even amount of nutrients and energy.
                In het stukje hoe hij er achter kwam zegt hij ook:
                Yet no matter what I tried, I still noticed a huge difference in the energy output of the colas originating from the upper and lower node, even when they were separated by mere inches on the trunk. They grew similarly, but colas still varied quite a bit.


                Then it hit me, even a single inch on the trunk separating the two nodes was the key to these differences.
                Het hele principe achter mainlining is er dus op gericht dat alle toppen (cola's) alleen van die centrale "hub/manifold" mogen komen. Het voordeel is dan dat ze allen ook van nature dezelfde ontwikkeling krijgen.

                Je mag bij main-lining dus ook niet FIMmen, want dan komen de toppen niet meer van dezelfde internode. Alle extra zijtaken moeten er dus ook af. De bedoeling is dat je alleen 8 (of 4, 16 etc) gelijke hooftoppen over houdt.

                Hoop dat ik het zo wat beter omschrijf.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                  Hmm, tnx dat je het even opgezocht hebt Wietefras.

                  Ik heb idd ook wat gespeeld met een mainlinen/toppen. Op het begin had ik 10 Purps en de helft heb ik vanaf de 3de node getopt, de andere helft op de 4de. Ik merkte vrij snel dat de getopte op de 3de node beter waren.
                  En ik heb onlangs ook gemerkt dat mainlinen tot een 4-head echt 100% niks is. Aan die 4 hoofdstengels komen namelijk weer te veel zijtakken en dat wil je niet met mainlining.
                  Volgend jaar ga ik wel een buitenplant mainlinen tot minimaal 16 heads!

                  Comment


                    Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                    Nou ik houd het voor m'n eerste keer maar op Scroggen, vind ik al heel wat.

                    Maar later, treed ik in uw voetsporen, mijn "kweekgoeroe"

                    Nou ik blijf er bij, wel heel erg mooi van vorm, dacht dat dit alleen met buxus kon
                    Tsja en die rooie vlucht, ha,lekker ding,komt helemaal in orde daar
                    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                    Comment


                      Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                      Dat je veel zijtakken krijgt kan ook aan de soort liggen. Het zou het beste werken met planten die van nature al 1 top vormen. Ik had laatst inderdaad ook een Grapefruit Krush en Ketama die eigenlijk uit zichzelf al 1 top maken. Daarnaast wat Cannalope Hazes die echt als sativa's vertakten als gekken.

                      :edit: heb het maar weer even opgezocht:
                      Disclaimer!!! Some strains are better suited than others for the main-lining method. The best strains for main-lining display "single cola dominance," which means that it tends to grow in the class "Christmas tree" shape of Indicas, Afghani strains, Kushes, etc.

                      Sativa dominant strains often do not grow in this shape, and tend to have lots of secondary branches naturally spring up. Clones also tend not display the same level of single cola dominance as plants grown directly from seeds. With that being said, main-lining can be used with all strains and even clones to optimize the nutrient distribution from the roots and create more balanced plants.
                      Last edited by Wietefras; 23 September 2013, 16:46. Reden: Quote erbij van de Nugbucket himself

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                        Escargot, tnx voor het compliment. Scroggen gaan wel lukken met spaarlampen, dan moet je gewoon een lekker groot veld nemen en heeel lang groeien.

                        Wietefras, hopelijk is de Purps ook zo. Ze is in ieder geval geen sativa heb ik wel gemerkt



                        !!!
                        Maaru mensen, ik had dus een test topje van de Red Escape gedroogd en nu bekeek ik het even. Er zitten zaden in
                        Ik hoop niet dat er ergens in mijn buurt een mannetjesplant word gegrowd.
                        Ik heb wel 2x een mannetjebloem van mn takken geplukt kan het daar misschien van komen?

                        Nog belangrijker, moet ik nu oogsten? of is de Red Escape voor niets geweest
                        Ik weet wel dat je in shopwiet wel eens een zaadje meekrijgt maar bij hoeveel is je wiet afgekeurd?

                        68.jpg69.jpg
                        de rechter lijkt wel rijp al.

                        Comment


                          Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                          Das weer mooi k#t cook.
                          Ik heb ook al eens een plant gehad met veel zaad erin.
                          De toppen zelf waren goed te roken, wel een beetje fluffy-er
                          dan normaal. Mijn ervaring is wel hoe langer dat tie nu staat
                          hoe meer zaad dat erin komt.
                          Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                          The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                          Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                          sigpic

                          Comment


                            Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                            Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap View Post
                            Yoo mannen,

                            @Escargot, nou ik heb m wel op net-iets-onder-de-heup lengte gehangen voor katten en honden. Er heeft hier wel eens een onbekende hond in de tuin lopen banjeren.
                            Cookaap
                            Nou, dan ken je mijn chiuahua nog niet

                            En maak je maar geen zorgen Aappie,ik rook die rooie wel helemaal alleen op
                            Last edited by Escargot; 24 September 2013, 16:47.
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment


                              Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                              Damn! Zaden is nie zo leuk

                              Heb je de rest al bekeken?
                              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                              Comment


                                Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                                Ik was wat baldadig, ik zelf kan zo'n tegenslag heel goed aan...

                                Sorry
                                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                                Comment

                                Bezig...
                                X