Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps
Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps
Aah dat word een nieuwjaars wietje
en ik met me stomme kop zat gewoon niet goed te lezen
dat spoelen was voor de voeding.. niet vanwege einde kweek
En als jij je er prettiger bij voelt waarom niet?
Ik weet niet of je een EC meter hebt. daarmee zou je het ook moeten kunnen doen.
kost alleen wat meer tijd.
Maar al zit je met voedingsproblemen te knooien kan het zeker waard zijn.
If life keeps putting you down, You better stay high
Wat wil je nou dat ik zeg cookie.
Ik ben low budget en gebruik zeker geen meters.
Ik kan alleen maar zeggen dat je dames om voeding vragen.
En alleen gen 200 is zeker niet de complete voeding die ze willen.
Als je een meter wil aanschaffen moet je dat zeker doen.
Ik ben daar (nog) niet voor. Als ik een beetje rijker ben misschien gehehe.
Ik ben er al wel achter dat als je een complete voedingslijn gebruikt en
goed naar je plantjes kijkt dat er weinig fout gaat.
En als er weinig fout gaat, heb je ook geen meters nodig.
Shit aapie dit heeft me 20 minuten gekost zo stoned.
Misschien dat ik morgen mun antwoord nog wijzig hahaha.
Met die Fertometer zou je wel snel kunnen uitsluiten of het overbemesting of onderbemesting betreft.
Heb je een EC meter? Dan zou je ook de EC waarde van je grond daarmee kunnen meten op een monster van de gronf. Ook de pH als je dan toch bezig bent.
Of je gaat met je monstertje naar een tuinhandel om het te laten testen
Ben wel met Berry eens dat je beter kunt voorkomen dat het mis gaat, maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker als je wat aan het experimenteren bent.
Ja Bolle,
Het is Fertometer
Maar het klopt, ik kan ook wel een monster van de grond maken. Maar wat een gedoe.
Die Fertometer steek je in elke pot en je weet direct of je voeding moet geven of alleen water.
Ik geef nooit voeding zonder eerst te meten of het wel nodig is.
Een fertometer is zeker wel aan te raden, het is min of meer een kunstmatige wortel.
Je kunt er echt makkelijk mee meten, heb hem zelf ook, tot grote tevredenheid
Met die fertometer weet je overigens, net als met een EC meter, ook niet precies wat het probleem is. Alleen of er heel veel zouten, een aanvaardbare hoeveelheid zout of te weinig zout in je medium zit. Niet of de verhouding klopt.
Ik kan me voorstellen dat als je zaaigrond neemt en er alleen beendermeel bij doet dat die fertometer dan op een gegeven moment ook groen aangeeft. Nooit geprobeerd overigens en wellicht ook wat theoretisch.
Hoe dan ook, ik ben er zelf wel een fan van. Als dat ding groen aangeeft heb ik eigenlijk ook wel gewoon gezonde planten. Het geeft ook wat rust
Tnx mannen Ik zag dat hjm toevallig fertometers aanbied, dus daar heb ik op gereageerd.
Een fertometer kan ook nog wel bij de growgear
Nu even wat foto'tjes. Ze hebben vrijwel geen compleet groene bladeren meer. Ik ben dr al een beetje achter wat de oorzaak is.
Door het veel voeren in de groei periode kwam de bodem ec te hoog te liggen in de bloei periode. Vandaar die blokkade. Dat lijkt me de meest voor de hand liggende reden.
Dat mag ook wel, ze zien er ondanks je problemen toch al goed uit.
Ze zullen nog wel wat aandikken, hopelijk, aangezien ze niet veel groen blad meer hebben.
Maar je moet het maar als weer een leermoment zien, ben ook nog volop aan het leren
Comment