Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

    Ik zou bij die gen 200 ook nog je normale voedingsdosis pakken.
    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

    The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
    Spliff Strawberry in scrogg, klaar



    sigpic

    Comment


      Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

      Oke berry, maar waarom eigenlijk?

      Ik dacht, ik kan ook een fertometer kopen, is dat een goed idee?

      Comment


        Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

        Aah dat word een nieuwjaars wietje

        en ik met me stomme kop zat gewoon niet goed te lezen
        dat spoelen was voor de voeding.. niet vanwege einde kweek

        En als jij je er prettiger bij voelt waarom niet?
        Ik weet niet of je een EC meter hebt. daarmee zou je het ook moeten kunnen doen.
        kost alleen wat meer tijd.

        Maar al zit je met voedingsproblemen te knooien kan het zeker waard zijn.
        If life keeps putting you down, You better stay high

        Comment


          Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

          Wat wil je nou dat ik zeg cookie.
          Ik ben low budget en gebruik zeker geen meters.
          Ik kan alleen maar zeggen dat je dames om voeding vragen.
          En alleen gen 200 is zeker niet de complete voeding die ze willen.
          Als je een meter wil aanschaffen moet je dat zeker doen.
          Ik ben daar (nog) niet voor. Als ik een beetje rijker ben misschien gehehe.
          Ik ben er al wel achter dat als je een complete voedingslijn gebruikt en
          goed naar je plantjes kijkt dat er weinig fout gaat.
          En als er weinig fout gaat, heb je ook geen meters nodig.
          Shit aapie dit heeft me 20 minuten gekost zo stoned.
          Misschien dat ik morgen mun antwoord nog wijzig hahaha.
          Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

          The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
          Spliff Strawberry in scrogg, klaar



          sigpic

          Comment


            Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

            Met die Fertometer zou je wel snel kunnen uitsluiten of het overbemesting of onderbemesting betreft.

            Heb je een EC meter? Dan zou je ook de EC waarde van je grond daarmee kunnen meten op een monster van de gronf. Ook de pH als je dan toch bezig bent.

            Of je gaat met je monstertje naar een tuinhandel om het te laten testen

            Ben wel met Berry eens dat je beter kunt voorkomen dat het mis gaat, maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker als je wat aan het experimenteren bent.

            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

            Comment


              Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

              Werk al enige jaren met verto meter , goedkoop , snel , heel fijn ding ! is de investering wel waard COOK ! ( zijn 23 euro)

              Comment


                Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                Oorspronkelijk geplaatst door budha54 View Post
                verto meter
                Fertometer*

                Met een vertometer controleer je het optisch vermogen van een lens.
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment


                  Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                  Ja Bolle,

                  Het is Fertometer

                  Maar het klopt, ik kan ook wel een monster van de grond maken. Maar wat een gedoe.
                  Die Fertometer steek je in elke pot en je weet direct of je voeding moet geven of alleen water.
                  Ik geef nooit voeding zonder eerst te meten of het wel nodig is.

                  En ze zijn goedkoop, da's ook mooi.
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    Comment


                      Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                      Een fertometer is zeker wel aan te raden, het is min of meer een kunstmatige wortel.
                      Je kunt er echt makkelijk mee meten, heb hem zelf ook, tot grote tevredenheid

                      Comment


                        Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                        Met die fertometer weet je overigens, net als met een EC meter, ook niet precies wat het probleem is. Alleen of er heel veel zouten, een aanvaardbare hoeveelheid zout of te weinig zout in je medium zit. Niet of de verhouding klopt.

                        Ik kan me voorstellen dat als je zaaigrond neemt en er alleen beendermeel bij doet dat die fertometer dan op een gegeven moment ook groen aangeeft. Nooit geprobeerd overigens en wellicht ook wat theoretisch.

                        Hoe dan ook, ik ben er zelf wel een fan van. Als dat ding groen aangeeft heb ik eigenlijk ook wel gewoon gezonde planten. Het geeft ook wat rust

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                          Hahaha op coco's werkt zon ding voor geen meter of je moet prikken waar de coco's nog vochtig is van de voeding...
                          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                          Comment


                            Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                            cookaap die ferto meter heb je niet nodig,

                            daarbij is gen 200 geen voeding, maar een versterker en verbeteraar.
                            je basis voeding moet je gewoon blijven meegeven.

                            gr staff

                            Comment


                              Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                              Tnx mannen Ik zag dat hjm toevallig fertometers aanbied, dus daar heb ik op gereageerd.
                              Een fertometer kan ook nog wel bij de growgear

                              Nu even wat foto'tjes. Ze hebben vrijwel geen compleet groene bladeren meer. Ik ben dr al een beetje achter wat de oorzaak is.
                              Door het veel voeren in de groei periode kwam de bodem ec te hoog te liggen in de bloei periode. Vandaar die blokkade. Dat lijkt me de meest voor de hand liggende reden.


                              The Purps
                              214.jpg 215.jpg 216.jpg 217.jpg

                              218.jpg 219.jpg 220.jpg 221.jpg

                              222.jpg 223.jpg 225.jpg

                              226.jpg

                              Toen ik deze laatste foto maakte en hem bekeek was eigenlijk toch wel trots op mn plantjes


                              Dat was m weer,

                              Cookaap

                              Comment


                                Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                                Dat mag ook wel, ze zien er ondanks je problemen toch al goed uit.
                                Ze zullen nog wel wat aandikken, hopelijk, aangezien ze niet veel groen blad meer hebben.
                                Maar je moet het maar als weer een leermoment zien, ben ook nog volop aan het leren

                                Comment

                                Bezig...
                                X