Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

    Hier ga ik van dromen, ik weet het zeker.

    Mooie foto's @@p
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment


      Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

      Mooi die paarse pheno!! Hopelijk geeft ze een lekker wietje!
      Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

      Comment


        Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

        kijk die cookaap eens gaan damens en heren

        ziet er erg nice uit cookaap
        de verklaring dat ze hard blijven gaan, zit in je fles

        gr stafford

        Comment


          Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

          Mooi cookie, erg mooi.

          Comment


            Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

            Tnx krasi, ik vind t best jammer van die bladeren. Bijna elke fanleaf is al weg.
            Gelukkig doen de toppen het nog wel.

            Ik ruik wel een beetje verschil tussen de pheno's maar ik kan het niet plaatsen. K ben sws geen held in geur herkennen maar misschien komt dat aan het einde van de run nog.

            Mooizo escar, ik wil wel weer eens een update van je verslag!

            Tnx plantos! Ze ruikt best lekker opzich, al weet ik nog niet helemaal wat voor geurtje ze heeft

            Haha staff, zou het?
            De fertometer heeft trouwens gezecht dat ik bij moet voeden, zoals ik verwacht had gelukkig.

            Tnx Ronson, het gaat jou ook lekker af. Nog geen enkel geel blaadje gespot

            Comment


              Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

              Dat gaat opleveren aapje, bij mij geeft dat fertoding in de coco's altij weer dat ik moet bijvoeden :-p
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment


                Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                tnx nik!
                Ik denk dat die fertometer speciaal voor aarde is gemaakt waar mineraal op wordt gekweekt.
                Als je bio kweekt heb je er ook niets meer aan.

                Comment


                  Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                  Als je bio kweekt heb je er net toch zo goed wat aan? Dan zie je hoeveel oplosbare meststoffen er in het substraat zijn vrijgekomen. Ik gebruik in de tuin ook "bio" voeding (schijt, gemalen bot en gedroogd bloed enzo) en daar werkt het ding ook gewoon op.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                    Ik dacht omdat het ding dus EC meet, das Electric Conductivity.
                    Dat meet het apparaat door een stroompje door de aarde te voeren en door de opgeloste ionen die in minerale voeding zitten is dat zo te meten.
                    Bij bio voeding zijn er ook voedingstoffen die uit moleculaire stoffen bestaan. Die geleiden niet dus.

                    Een ec meter kan die niet waarnemen.

                    Comment


                      Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                      NO3, NH4, P2O5 etc zijn ook moleculaire stoffen. Geleidbaarheid van een vloeistof meet je op basis van ionen. Daar heb je geen metalen voor nodig.

                      Wat je niet meet met een EC meting zijn de (onoplosbare) organische stoffen die nog niet afgebroken zijn en dus (nog) niet bruikbaar zijn voor de plant. Klopt dan dus inderdaad wel dat die niet gemeten worden, maar op moment dat die door het bodemleven zijn omgezet in opgeloste mineralen die bruikbaar zijn voor de plant kun je het zien in de geleidbaarheid ook.

                      Het punt is meer dat je dus niet kunt zien wat er nog voor buffer (aan nog beschikbaar te maken voeding) in de grond zit. Organische voeding reageert ook traag. Het heeft dus om allerlei redenen geen zin om de EC daar op te gaan meten. Aan de andere kant, je kunt wel zien of er op een bepaald moment teveel of te weinig voeding beschikbaar is voor de plant. Bijvoorbeeld om een probleem te diagnostiseren of om te kijken of je een volgende keer meer of minder schijt, bloed en botten in de grond moet stoppen

                      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                      Comment


                        Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                        Ah tnx wietefras! weer wat geleerd.
                        Zoals je zegt, de stoffen die niet meetbaar zijn zijn ook nog niet in gebruik.

                        Kan ik mn fertometer gelukkig nog wel gebruiken de volgende run.

                        Comment


                          Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                          Nou, ja, hopelijk heb je hem niet nodig dan, want het lijkt me dat je de Fertometer op organisch alleen trekt als er echt iets mis gaat

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                            Dat zijn lekkere toppen kerel en mooi van kleur ook!! Laat het uw smaken en op naar de volgende ronde???

                            Comment


                              Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                              Idd wietefras, zo is het.

                              Tnx rebel , gaan best lekker toch.


                              Nog ff voor krasi en de mensen die willen weten hoe de wiet ruikt:

                              Ik had mn pa en ma ff laten ruiken, ze konden de groene pheno wat moeilijke plaatsen maar deze is over het algemeen wat kruidig. Binnenkort nog een geurupdate van de groene pheno

                              In de paarse pheno herkende we nog steeds het kruidige erin maar ook een lavendel geurtje. Eenmaal op het woord gekomen konden we het geurtje wel bevestigen.

                              Leuk zo'n apart geurtje.

                              Comment


                                Re: Cookie's Main Lining avontuur met The (Mendo) Purps

                                Ha, ik was gisteren toevallig ook bezig om woorden te zoeken voor de geurtjes van mijn planten. Dat viel me nog helemaal niet mee inderdaad. Totdat je dan bedenkt waar het naar ruikt en dan is het meteen ook heel duidelijk

                                Ook zo met de effecten. Probeer nog steeds een rookverslag te maken van de soortjes die ik vorige keer gekweekt had, maar ik vergeet steeds hoe het voelde als ik het later probeer op te schrijven. Je voelt ook elke zoveel minuten weer wat anders. Als ik hetzelfde nog een keer gebruik dan voel ik wel dat het hetzelfde is. Of familie van elkaar, want de gekochte Chocolope voelde toch vrijwel hetzelfde als mijn Cannalope. Alleen om nou onder woorden te brengen wat het is wil niet echt lukken.

                                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                                Comment

                                Bezig...
                                X