Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

hahaha, ik denk ff aan die vlieg en dan de gedachte dat mijn zaailingen gelijk onder een gerievelijke 600w staan. Echter nooit problemen gehad. Ik hang die tomahawk lanceerinstallatie gewoon een stuk hoger boven mijn zaailingen. Qua energieverbruik bespaard die neon je wel een hoop in je voorgroei periode, maar ik ben zo bang dat je omdat je met een zwakkere lichtbron gaat werken, weer zo'n led verhaal krijgt. langer voorgroeien om je gewenste afmetingen te krijgen. Dan is het weer de vraag hoeveel langer is dat dan etc. Heb zelf geen enkele kennis van neon of spaarlampen, nog niet in verdiept. Als dat niet het geval is moet je het zeker gaan proberen. 2 dagen lichtstress is dan incalculeerbaar. Zo trouwens mijn planten gaan ineens hard zeg, volledige bloei, zit technish gesproken nog in de schakel periode.
    Begrijp er echt helemaal niets van.

Comment

Tis tot nu toe ook niet echt een probleem geweest inderdaad. De investering is echter niet zo hoog, 60 euro. Dus wel de moeite waard om te proberen.
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Ja met dat sort prijsjes kan je, je vingers niet snel verbranden. Als je zover bent ga ik dat ook wel volgen, andere technieken leer je ook weer veel van.
        En Kennis is goud waard. Vooral qua smaak en kwaliteit. Leuke bijkomstigheid van deze hobby. Gaan je plantjes nog goed?

Comment

Kleine update:

Mijn EC meter is kapot Vandaag hadden ze voeding nodig, tekort wordt langzaam steeds zichtbaarder. Hopelijk ben ik nog op tijd. Ook heb ik greensensation toegevoegd, en daar was het probleem met de EC meter. Je gooit in je water eerst GreenSensation en vult dan aan tot een EC van 1,6 met de basis voeding. Dus heb ik het maar op gevoel gegeven

Elk plantje heeft vandaag ongeveer 60ml gekregen, sommige die iets lichter aanvoelde 90ml.

Warm!
          Sinds 2006 weer eens een hittegolf. Besluit ik eindelijk een zomerkweekje, krijgen we een hittegolf. Tuurlijk... Temp. is dus verre van ideaal en kan ik nauwelijks op 30 graden houden, soms naar 32 graden. Veel te heet, maar ik kan er nu weinig aan doen. Fingers crossed...

De Critical ziet er ook nog steeds vreemd uit. Ben nog steeds benieuwd wat dit nou is. Inmiddels heb ik de plant wel verplaatst zodat ze in een iets vochtiger lucht staat. Hopelijk helpt dat een beetje, maar tot op heden nog niet echt. De rest staat al in de bloei, maar de Critical blijft nu ook achter. Wellicht is het omdat het een ander soortje is, grote kans. De Critical moet 9 weken staan, de Royal 8-9 weken.

Verder gaat het wel prima geloof ik. Zal dinsdag weer wat foto's plaatsen.

Comment

Dat is minder, van je ec-meter. Die regulator waar ik het over had is nou precies voor dit soort situaties. Maar geen paniek ik heb nog nooit met een ec-meter gewerkt, en komt bij mij ook steeds goed. Op de site van je voedingsfabrikant is altijd een groeischema te vinden met de mengverhoudingen op 1 ltr water, ik moet bv 1 keer per week 5ml voeding per liter water gebruiken. Maatbekertje erbij en mengen. De enige meter die ik dan gebruik is mijn ph meter. Zuurgraad ken je moeilijk zelf bepalen.
            Kijk naar je planten vooral na 48 uur van je voedinggifte. Normaal gesprokken zijn de mengverhoudingen van de fabricant spot on maar zijn tegelijkertijd ook maar een richtlijn. Daarom kijk dus goed hoe ze reageren op een standaard voedselgifte. Daarna kan je je beter bepalen of je voedsel gift te veel, te weinig of precies goed is. Zo werk ik nou al de hele tijd. Geloof me die ec meter heb je pas nodig als je met hydrocultuur gaat werken. Op deze manier ga je je planten ook veel beter lezen. Is mijn bescheiden mening dan

Comment

Weer een update (met foto's!)

Afgelopen woensdag is het niet meer gelukt om op tijd de laatste bladvoeding te geven. Dit heb ik vandaag alsnog gedaan toen de lamp een half uurtje uit was. Ik gebruik hiervoor overigens BioWulf Energize Plant Health. Schijnt wel goed te werken

De Dames eerst

De plantjes zelf staan er nog wel oke bij. Beoordeel dat zelf maar. Ik ben weer begonnen met voeding. Hopelijk slaat dit goed aan.

27072013-Overzicht.jpg

Van links naar rechts: Critical, Royal Dward #1 t/m #5.
              27072013-C1.jpg27072013-RD1.jpg27072013-RD2.jpg27072013-RD3.jpg27072013-RD4.jpg27072013-RD5.jpg

BladProblemen!

Ik heb dus wat last van bladproblemen. Volgens mij is het met voeding opgelost. Jullie mening graag ook nog!

27072013-RD2 Bladproblemen 2.jpg27072013-RD2 Bladproblemen.jpg27072013-RD4 Bladproblemen.jpg

De Critical vertoont ook nog rare mankementen... Graag jullie mening daarover:

27072013-C1 Probleem.jpg

Graag jullie commentaar!
              Attached Files
              Last edited by RollUp; 26 July 2013, 12:56.

Comment

Wat ik zie zijn 2 verschilende tekorten. 1 plant heeft een ander tekort dan de andere. Ben nog niet ervaren genoeg om precies te zeggen welke bij welke plant.
                Ik weet dat er onlinegrow guides zijn waarin deze bladproblemen worden opgesomd met foto's en met de juiste methode om het tekort op te lossen. Me geheugen schiet me weer eventjes te kort om te weten wat het http address is. Maar deze sites zijn ook gewoon in het hollands. Biowolf zelf nog nooit van gehoord kan ik ook niets zinnigs over zeggen. Zal wel ok wezen gewoon proberen. Ik neem aan dat die witte stippen de reflectie van de camera is op de waterdruppels of niet? Verder vind ik ze er wel ok uitzien. Bladeren grootste deel mooi diep groen. Dus heel veel voedings tekort hebben ze niet. Het zijn volgens mij wat specefike stofjes meer niet.

Comment

Hermafrodiet, of niet
                  Tis dat je echt nie ziet
                  dat tie toppen schiet...

Mijn Critical, met die gekke bladeren, is nog steeds niet in de bloei. De rest staat al ruimschoots in de bloei, behalve de Critical. Het kan zijn dan door de warmte er een achterstand is ontstaan. Andere optie is dat het een hermafrodiet is. Ik heb tot nu toe alleen met stekjes gewerkt, ik vind het dan ook lastig om te bepalen of en wat er in dit geval aan de hand is.

Graag jullie mening hierover. Voor de zekerheid staat ze/hij niet bij de andere dames...

28072013-C1 001.jpg28072013-C1 002.jpg28072013-C1 003.jpg28072013-C1 004.jpg

Comment

Zo das moeilijk te bepalen. Foto's zijn eigenlijk net niet scherp genoeg. IK was ook aan het klootzakken met een camera, meeste foto's mislukt. Ziet er wel verdacht uit.
                    Hoefd natuurlijk niets aan de hand te zijn. Je werkt met 2 soortjes. De ene soort zal meestal wat sneller zijn dan de andere. Daarom werk ik zelf altijd maar met 1 soort per run. Bij het afbloeien is de kans ook groot dat de ene soort sneller afbloeid dan de andere. Dat zal nu heel waarschijnlijk wel het geval worden. Aangezien ik mijn tentje ook als drooghok gebruik zal ik dan ook gelijk een groot probleem hebben. IK neem aan dat jij een apart drooghok heb.

Comment

Ik heb geen apart drooghok. Inmiddels heb ik de Critical buiten gezet en laat hem daar lekker staan. Ik blijf hem of haar gewoon voeding meegeven en zie wel wat er uit gaat komen.

Comment

Arrg..Goed plan. Heb zelf helemaal geen tuin, balkon niet zelfs een opberghok. Die optie heb ik ook niet dus. In de tuin zal ze nou ook niet meer zo'n monster worden, gezien de tijd van het jaar. Anders lopen je buren weer mee te gluren en stiekem je topjes te gappen. Althans ze zouden er hier niet met hun tengeltjes van af kunnen blijven. Kan je meer aandacht aan de dames in de tent geven en ook weer wat meer ruimte. Die critical is iig niet stervende dus nog volop hoop. Keep on growing

Comment

Update! Update!

De dames gaan inmiddels de 5de week in. Alle 5 staan netjes in de bloei. Ik heb wel een voedingstekort, ik geef voeding (EC 1,7). Heeft tot nu toe weinig effect, lijkt wel. Misschien toch iets gaan verhogen. De critical staat inmiddels buiten, nog steeds geen bloei verschijnselen.

30072013-RD1.jpg30072013-RD2.jpg30072013-RD3.jpg30072013-RD4.jpg30072013-RD5.jpg

Dit zijn de 5 Royal Dwarfjes.

Comment

Roll:Je voeding verhogen? misschien voor plant 5. Die andere vier vind ik er niet ondervoed uitzien. Bij plant 5 zelfs het idee dat ze die bladeren aan het afwerpen is. Das normaal dat je onderste bladeren worden afgestoten. Vooral dat 3 vingerrige gespuis. Bij voedsel tekort zal idd de voeding worden weg getrokken uit je onderste bladeren maar zal ook de kleur in je hele plant lichter worden. Dat zie ik niet, alle planten zijn nog mooi groen. Ik zal nog ff afwachten. Ze zijn ook nog aan de kleine kant dan zijn ze gelijk ook veel gevoeliger voor overvoeding. Voor de rest gaat ie toch goed, Die critical zal over een paar dagen wel in de bloei schieten. Lekker bezig

Comment

Ik zit nu met een EC van 1,7 ongeveer. Al begin ik nu wel te twijfelen of ik dit nou elke dag moet geven, of om de dag afwisselen met alleen water. Wat denken jullie (of jij, Ronson mijn trouwe volger )

Ze staan er in ieder geval nog netjes bij nu, nog geen tekenen van overvoeding in ieder geval. Dat is in ieder geval positief. Temperatuur is nu niet meer te controleren. Ik kan hooguit een airco neer gaan zetten, maar dat weiger ik met deze plantjes. Het is niet anders dat soms even de 32 graden wordt bereikt.

Comment

Wat zegd de fabrikant hierover?. Staat meestal op het product zelf vermeld. Zelf kijk ik wat de fabrikant voorschrijft. Daar ga ik mee spelen. Als je net als ik 5ml/p liter p.w. moet gebruiken. geef ik die hoeveelheid, kijk ik of er geen verbrande bladpuntjes komen, en wacht af. Tussendoor gewoon water te geven en kijken wanneer je planten lichter van kleur worden. Dan pas geef ik weer voeding. Hoe verder je in je kweekje komt gaat deze frequentie omhoog. Dan kan je of steeds eerder gaan voeden of je ec gaan verhogen. tis wat je zelf het beste vind werken, doe zelf het eerste. Temp. zal ik me niet zo zorgen over maken. Mijn eerste kweekje was ook rond deze tijd mijn gem temp. lag toen ook rond de 32 graden. Werd uit eindelijk een prima wietje. Goede les voor de volgende keer zeg ik maar zo

Je trouwe volgerd

Comment

Bezig...
                                X