Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

Update! Update!

Vandaag ben ik de vierde week ingegaan. Met de temperaturen van de afgelopen dagen, is er van koelen weinig sprake. Mijn temperatuur is zo rond de 30 graden met een LV van ongeveer 60%.

Ik heb de afgelopen week de wortelstimulator afgebouwd en nog een klein beetje HyPro terra meegegeven. Gister heb ik alleen afgezuurd water gegeven, 90mm per plant. Vanavond voelde de potten nog redelijk aan, vandaag geen watergift. Morgen krijgen ze weer. Afhankelijk van hoe ze erbij staan, voeg ik misschien wat voeding toe, ik verwacht het echter nog niet.

Net als vorige week heb ik weer bladvoeding gegeven. Woensdag zullen ze zit voor de laatste keer krijgen. Naast de voeding zit hier ook het eea in tegen ongedierte, altijd handig. Tot op heden heb ik overigens nog geen ongedierte kunnen spotten, laten we hopen dat het zo blijft!

Verder zien de plantjes er goed en gezond uit. Alleen de Royal Dwarf 1 blijft wat achter. Dit is mijn eigen stomme fout, ben allang blij dat tie nog staat. De Royal Dwarf 3 heeft volgens mij wat water schade aan het blad. Nadat ze bladvoeding hebben gehad, zag ik dit. Ik vermoed dat er nog water op het blad lag toen mijn lamp aan ging. Verder ziet tie er wel goed uit, veel zorgen maak ik me niet.

Hier weer wat foto'tjes:

Van links naar recht: Overzicht - RD1 - Critical 1 - RD2 - RD3 - RD 4 - RD%

22072013-Overview.jpg22072013-RD1.jpg22072013-RD2.jpg22072013-RD3.jpg22072013-RD4.jpg22072013-RD5.jpg

Ben benieuwd naar jullie reacties!
    Last edited by RollUp; 22 July 2013, 22:17.
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Zien er goed uit!
      Zij aanzicht?
      Grtz

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...t.php?p=379470.
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Zal morgen nog wat foto's maken als mijn lamp weer uit is

Comment

Yepz die gaan lekker, mooie kleur iig.

Comment

Zoals beloofd zou ik nog foto's posten. Ik was te laat, mijn lamp stond alweer aan. Voor nu twee foto's met zij aanzicht

23072013-C1 zijkant.jpg<-- Critical (ong. 14cm hoog)
            23072013-RD2.jpg--< Royal Dward 2 (ongeveer 18cm)

Dit viel mij nu ineens op bij het Critical plantje, ik vermoed iets met temperatuur en LV. Graag jullie mening:
            23072013-C1.jpg
            Last edited by RollUp; 23 July 2013, 19:59.

Comment

Mooie vorm
              Alleen zou ik voor je laatste plantje eens zoeken in monthy's bladprobleem oplosser
              Grtz

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...t.php?p=379470.
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Ik had daar al gekeken. Ik houd het op een te hoge temp en te lage Lv%.

Lamp heb ik inmiddels wat hoger gehangen, afzuiging iets harder gezet. Hopelijk zakt de temperatuur daardoor iets. Ik maak me nog geen zorgen in ieder geval

Comment

Hey rollup, was eigenlijk gelijk nieuwsgierig naar je kweekverslagje na je reply op mijn vraag.
                  Naar mijn menig ben je lekker bezig, maar ik wou ff inhaken in de discussie rondom de cooltube.
                  Ben zelf nu met mijn derde ronde bezig. Al de 3 rondes met een cooltube gewerkt en een 600watt vsa.
                  De eerste 2 rondes met goed gevolg afgerond en deze ronde loopt voorals nog voorspoedig.
                  Ook ik heb die cooltube aangeschaft om het hitte probleem in mijn kleine dr90 tentje op te lossen.
                  Het hitte probleem heb ik daardoor voor 90% onder controle gekregen. Ja met deze temperaturen wordt dat wat moeilijker.
                  Daarom geef ik nu ook snachts licht en overdags verduister ik. Ben helemaal nog niet bezig met co2 en of mijn luchtvochtigheidspeil te controleren.
                  Ben mijn eertste kweekies vooral bezig geweest met de voeding van de planten. Mijn planten te kunnen gaan lezen. Perfectionering van het klimaat en co2 staat
                  bij mij nu op een lag pitje omdat ik vind dat je eerst je planten moet leren verzorgen. Daarna wil ik me wel op rendements verbeteringen gaan richten met lucht bevochtigers en co2 tabletjes etc. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je gemakkelijk met de cooltube kan werken zonder co2.
                  En dan dat lumen verhaal. Het klopt dat je iets van je lichtsterkte inleverd, daarin tegen kan je de cooltube lager hangen en korter op je toppen zonder dat ze zullen gaan verbranden. Dus die twee kan je tegen elkaar wegstrepen.

Ik ga je volgen Rollup, groet Ronson

Comment

Leuk dat je zo uitgebreid reageert

Ben het helemaal met je eens wat betreft de cooltube. Het het werkt voor ons, dus echt niks mis mee toch!?

Ik heb het eigenlijk net omgedraaid. Mijn eerste kweek gebruikte ik een all mix medium waardoor voeding wat minder toegevoegd hoeft te worden. Ik heb me juist geconcentreerd op het klimaat omdat het bij mij echt een probleem was. Ik begon met een Lv% van 15 tot 20% en een temperatuur van 37 graden. Ik moest me dus wel hierop focussen. Ondertussen heb ik het redelijk onder controle, maar met dit weer doe ik ook weinig meer. Ik ben nog wel van plan om een 750m3 afzuiger te plaatsen met 160mm slang overal, ook een groter filter. Hopelijk heb ik het dan voldoende onder controle. Inmiddels is voeding, watergift en dan soort dingen ook mijn focus geworden. Ik moet toegeven dat ik het nog best lastig vind soms om te bepalen wat nu een tekort of overschot aan voeding is.

Het leuke aan kweken is niet alleen het rokertje op het einde, maar de weg ernaar toe is voor mij net zo leuk! Prachtig hoe je kan blijven finetunen of gewoon het plantje per dag kan zien groeien. Hobby he!

Comment

Je hebt helemaal gelijk . Had het zelfde problem qua klimaat als jij had, heb het toen opgelost tot op een acceptabel niveau en ben weer overgegaan op plan a.
                      Wat ik doe in de groei is klets natte handdoeken om mijn potten heen liggen. Verhoogd je lv tot 40 - 50%. In de bloei haal ik ze weg. Dan wil je juist een lage lv.
                      Is het mischien mogelijk om je lichtcyclus om te draaien. Om zo snachts te belichten en overdags te verduisteren?. scheeld enorm in warmte en het verschil tussen nacht en dag wordt dan ook kleiner(in warmte). Als je nog problemen met je temp. heb kan je ook nog Aptus regulator (prijzig goedje) meegeven met je voeding. Hier worden je planten meer hitte bestendig van, meer geregulierd kwa internode afstanden en meer hermaproof. Maar is wel weer ong. 60 euro voor de regulator.
                      Denk ff met je mee hier, iK denk dat je weer problemen met je lv gaat krijgen als je met een grotere afzuigunit gaat werken. Temp komt dan wel in orde maar omdat je veel meer lucht transporteerd door je hokje zal de lv nog verder dalen. Dan zou je ook aan een luchtbevochter moeten gaan denken. Ach leuke hobby maar je loopt zo van de ene sloot in de andere .
                      Zelf wil ik met led gaan kweken in de toekomst juist vanwege de warmte. Veel warmte is meer werk voor de fan dus meer luchtverplaatsing door de koolstoffilter die op zijn beurt ook weer korter meegaat vanwege het grotere volume aan lucht wat er door getrokken wordt etc etc. Dus ik zou daar echt nog ff over nadenken. Nou weer een lap stof...

Comment

Dat met die handdoeken ga ik de volgende ronde proberen. Dit keer had ik rondom sponsjes gelegd om zo wat meer vocht in de lucht te krijgen. Daarnaast staat er ook een luchtbevochtiger, om de minuut produceert dat ding waterdamp.

De grotere capaciteit van de afzuiger doe ik ook voornamelijk om het minder hard te laten draaien. Je hebt gelijk dat dit mijn LV% weer negatief zal beinvloeden. Inderdaad, van de ene sloot naar de andere Mijn koolstof filter is inmiddels bijna aan vervanging toe, dus vandaar dat ik er nu ook over nadenk wat ik ermee wil.

Overigens is de donker periode nu van 12 uur 's middags tot 6 uur 's avonds. Die regulator ken ik niet, zal me er eens in verdiepen. Zoals je het nu zegt, lijkt het wel wat voor mij. Prijs is wel een nadeeltje ja

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Een kleine update:

Een paar dagen geleden zag ik de eerste haartjes verschijnen, inmiddels is dit duidelijk zichtbaar. Helemaal blij!

24072013-RD2.jpg

Dit is de Royal Dwarf 2, 22 dagen nadat het zaadje de grond is ingegaan (week 4).

Ik heb gister voor het eerst een klein beetje Plagron Greensensation meegegeven. Normaal doe je dat 6 tot 4 weken voor het einde, maar dit zijn natuurlijk autoflowers. Ik dacht dat het dus wel goed zou zijn om hier gelijk maar mee te starten. Vanaf volgende week zullen ze de normale dosis Greensensation krijgen.

Ook zie ik wat eerste tekenen van voedingstekort. Vanaf morgen ga ik dan ook terra toevoegen met een EC waarde rond de 1.6.

Comment

Tis een meisje, gefeliciteerd man....beschuit met rose muisjes aub..... en ja mijn filter is er ook bijna aan en mijn lampie ook. Daarom zit ik weer met de led gedachte te spartelen. minder warmte, minder energie, stiller en minder belasting van mijn fan en filter. Maar ook mindere opbrengst wegens veel mindere lichtdruk en penetratie vermogen, langere voorgroeiperiode en langere afbloeiperiode. Dus langer voor minder. Begin nu zo gewend te raken aan de opbrengst van mijn hps. Ik weet niet of ik dat compromis nog weet te sluiten in dat koppie van me...arrrggg.... Maar goed heb jij enig idee waarmee ik nu te doen heb mischien? dat luxeprobleempje van mij

Comment

Ik heb ook even getwijfeld om over te stappen op LED. Maar ik vind de aanschaf eigenlijk gewoon te hoog met daarbij een veel mindere opbrengst. Toppen schijnen ook minder compact te worden enzo. Nee, ik wil geen LED verlichting.

Ik heb nu het plan opgevat op met TNeon te gaan werken voor de groei periode. Eigenlijk een soort TL. Ik heb me hier een beetje in verdiept en met name voor de groei periode worden hier wel leuke resultaten mee gehaald. Aanschaf is erg aantrekkelijk; 60 euro incl. de lamp en vitting met reflectiepanelen. Warmte is ook veel minder. Ik denk dat ik dan de groeiperiode wel onder controle heb wat betreft het klimaat.

Voor de bloei stap ik niet af van mijn Cooltube met 400 Watt. Wel de update naar een grotere flensmaat mat 155. Daarbij de andere afzuiger en koolstoffilter. De volgende ronde zal het weer een stuk kouder zijn tegen de tijd ze weer in de bloei staan, waardoor ik weer mijn kachel aan moet gaan zetten tijdens de donker periodes. Dan heb ik volgende zomer nog steeds dit probleem, maar dat zien we dan wel weer

Comment

Ach ja zal bij mij ook wel weer een nieuwe hps worden. Maar krijg je met 2 verschillende lichtbronnen dan niet een periode waarin de plantjes weer aan het nieuwe licht moeten gaan wennen? Is het niet beter om dan ook met hps voor te groeien?. Ja ben ook maar een jaartje bezig, dus weet eigenlijk vrij weinig nog. Maar heb wel eens wat gelezen in fora dat mensen die voorgroeien onder bv led en dan onder hps afbloeien vaak met een extra tussenperiode te kampen krijgen. Die planten vallen dan een paar dagen stil. Een soort van lichtstress. Of overdrijf ik mischien een beetje hier?

Comment

Dat is inderdaad wel een probleem. Ik hoop dit op te lossen door de laatste week met Tneon ook alvast de 400 watt bij de schakelen gedurende een aantal korte periodes. Hopelijk wennen ze dan langzaam aan het nieuwe klimaat.

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ik vind 400 watt op net boven gekomen plantjes als een kanon op een vlieg. Normaal gesproken in het wild, zouden deze kleine plantjes bescherming hebben van bomen en planten om hem heen. Nou ja... ik heb nog even om te besluiten wat ik ga doen

Comment

Bezig...
                                X