Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kweekverslag 5x Royal Dwarf Autoflower + 1x Critical Autoflower (400W Hps)

Ja ik dacht dat ik mineraal voeden wel onder de knie had. Gaat je meter kapot en daar sta je dan. Mineraal is direct, je kan dus ook directer overvoeden.
    Heb ik bij de bio jongens eigenlijk nog nooit gezien. Misschien is de opbrengst iets minder maar de kwaliteit schijnt echt goed te wezen. Wat ik van die jongens begrijp kan je eigenlijk niet verkeerd gaan. Je voed je bodemleven, dat moet je de eerste 2 weken opgang brengen. In die 2 weken gebruikt je zaailing bijna ook geen voeding. Daarna moet je gewoon je schemaatje aanhouden voor je bodemleven. Als ze gaan bloeien kan je ze ook gewoon gaan boosten met organische PK of wat ik al heb 0rgano/minerale middelen die bv door Aptus worden geproduceerd. Dus je kan nog steeds met voeding spelen. Alleen zonder het echte risico op overvoeding. Geen onbalans meer in je medium over de gehele kweek. Altijd dezelfde zuur graad. Dus de basis is dan heel erg simpel en bovendien stabiel. Kan je je weer gaan richten op andere technieken om je opbrengst omhoog te brengen. Zonder dat je altijd maar op het strakke koord aan het balanceren ben qua voeding. Gezien het boven genoemde wil ik zelfs zo ver gaan dat biologisch over het geheel betere opbrengsten haalt. Je weet wat je ongeveer kan gaan verwachten. Bij mineraalkweken gaat er nog we eens wat fout waardoor je planten weer een opdoffer krijgen. Waarom moeilijk doen als het dus ook heel makkelijk kan? Ja ik begrijp je wel je wil eerst de voeding geven onder de knie krijgen. Heb ik ook al mijn pijlen op gericht. Heb daar ook heel veel van geleerd. Maar de meeste problemen waar ik tegen aan loop tijdens mijn kweekjes zijn 9 van de 10 keer gerelateerd aan voeding of zuurverschillen in mijn grond. Uitputting van je voorbemeste grond, die je moet leren gaan opvangen. Meterjes die afwijken die voor onbalans zorgen, Veelste agressieve minerale middelen zoals pk 13-14 die je eigenlijk nooit op volle sterkte kan meegeven zonder een deel van je bladeren te verliezen etc...etc.. Goed lange lap tekst weer maar ik hoe meer ik me in deze techniek verdiep des te meer ik gecharmeerd raak van zijn simplicity. Jammer van die dure minerale voeding. Mijn volgende kweek wordt biologisch. Zo he he ik heb gezegd Oef

Gaat lekker...

Comment

~Ronson, Waarom gebruik je dan geen SPA? dan heb je elke keer de zelfde PH
      sigpic

Comment

Hahaha Spa ...Schiet ff in de lach sorry. Bedoel daar echt nix mee verder. Spa en mineraalwater is wat zuurder dan kraan water. Dat klopt. Het wordt ook door veel mensen gebruikt en toegepast. Nou komt weer een lap tekst, wil je ff meenemen in mijn visie hierop. Spa is heel goed voor zaailingen en ontkiemen. Echter je wil niet je hele kweek spa gaan meegeven. Als je net als ik of roll 5 planten heb staan gaat dat behoorlijk in de papieren lopen. Vooral als je plantjes tegen een liter per dag gaan drinken. Om ff mijn post hierboven te verduidelijken. Mensen die Spa gebruiken stappen ook zo snel mogelijk weer terug naar kraanwater. Dat is dus theoretisch een onbalans in je medium weer, en je plantje is gewend aan spa geraakt. Moet dus weer ff aan kraanwater gaan wennen. Kan je in mijn optiek beter gelijk beginnen met kraanwater. Als je dus gaat afzuren doe je dat al gelijk vanaf het begin van je kweek en probeer je, je hele kweek dit niveau zo goed mogelijk in stand te houden. Te grote Ph verschillen en je krijgt wat ik nu heb. Goed visies verschillen hier ook heel erg over. Je moet doen wat voor jou het beste werkt.

Comment

Ja.. Als ze een 1L gaan drinken... Dan word het een duur grapje.
          sigpic

Comment

Tjonge, ben een partijtje onrustig hier. Hoop dat we vanavond een klein kadootje gaan krijgen. Nog 4 uur ik wordt helemaal gek hierro sorry.

Comment

Weet niet waar je het over hebt sorry
              sigpic

Comment

Rotterdam Feyenoord Smoking Tis nu rust... even tijd voor een update!

Ze staan er bij zoals ze erbij staan. Ik geef nog steeds geen voeding, zo nu en dan geef ik wat Green Sensation, alleen ben ik hier ook erg voorzichtig mee. Uiteraard heb ik mijn Ph gedoe ook gehad. Blijkbaar voordat mijn ph meter aangeeft dat de batterijen bijna op zijn, gaat tie eerst raar doen. Goed om te weten, ik heb in ieder geval weer ijkvloeistof staan. Wel ben ik een beetje het vertrouwen kwijt in mijn meter

Ik heb gister iets te veel water gegeven ben ik bang. Ik wilde even zorgen dat de ph in mn aarde weer op orde is en er liep verder geen water uit mijn potten. Ik dacht, prima zo... nu lijkt er wel wat waterschade te zien, al valt het nog wel mee. Voorlopig even geen water meer vandaag en misschien morgen ook nog wel.

Zoals altijd de plantjes op de foto. Dit keer een paar zonder flitser, met flitser lijken alle toppen sneeuwwit, gevalletje overbelichting

22082013-RD2.jpg22082013-RD3.jpg22082013-RD4.jpg22082013-RD5.jpg22082013-RD1.jpg

Snel weer terug naar de tweede helft

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Hmm jammer, maar terug naar de kweek...

De hoogte van mijn plantjes is nu: 24cm, 24cm, 22cm, 18cm en 34 cm. Dit is dag 50 vanaf het moment van ontkiemen (7 weken).

Zo aan de plantjes nu te zien, mogen ze nog wel twee weken minimaal. Hoop wel dat ik ze de eerste week van september kan gaan snoeien. Kan haast niet wachten om met de volgende ronde te beginnen!
                Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Ja mooi man ik zie al wat rijping ook. Hier en daar bruine haartjes. Dat gaat niet lang meer duren.
                  Verder ben ik leeg, verslagen en emotieloos. Ik ben bang dat het weer zo'n seizoen gaat worden. Grmbl...

Comment

Zien er leuke bonsai'tjes uit
                    Lekkere toppen!
                    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Thnx!

Hoe lang denken jullie dat ik nog moet?

Comment

Niet zo lang meer, zeker nog wel een weekje. Kijk naar je bloeiharen. als je toppen voor 2/3 3/4 amberkleurig zijn ze meestal klaar voor de slacht.
                        Beste is om naar de trichomen te kijken met een loepje. Goed daar zijn verschillende meningen over qua oogst. Je heb mensen die oogsten bij 50% amber- 50% milky
                        ik ga meer naar 60%-40%...maar krasi zit op iets als 40-40-20 (milky-amber-clear) dat is eerder. Maar schijnt een highere weed te geven. boven de 50% amber wordt het meer een stoner. Ach daar moet je misschien ff in gaan verdiepen. Ik neem meestal gewoon een gemiddeld van al mijn planten. Slacht ze allemaal tegelijk dan heb je altijd wat verschil in kwaliteit. Dat lekker door mekaar husselen en je hebt een goed rookbaar wietje die ook steeds beter zal worden. Beetje rond vragen wat anderen doen kom je voor jezelf op een goede methode uit.

Comment

Ik wil ze altijd iets langer laten staan, ik wil echt die stoned hebben. Ik zet ze straks ook nog 3 dagen in het donker om nog meer dat stoned effect te krijgen

Comment

Dan moet je meer amber hebben in je trichs. Laat ze zelf ok meestal langer afrijpen. Van me laatste oogst moet je geen 2 pipo's achter elkaar roken. Anders leg je weer op je bank te ronken. Laat ze meestal 48 uur donker staan, ga jij ook nog de stam splitsen. Of gaat dat je net zoals ik veelste ver?

Comment

Splitsen ga ik niet doen. Ik heb hier toen bij mijn tweede kweek ofzo over getwijfeld om het te doen. Werkt volgens mij wel prima, wat ik er over gelezen heb. Ik vond het nogal een gedoe allemaal. En die 3 dagen donker werkt ook prima

Comment

Ja vind ik ook...Dat splitsen is weer veel ste veel werk.. moet wel een beetje leuk blijven allemaal.

Comment

Bezig...
                                X