Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

    Korting op 420shop
    Ben begonnen met mijn 1e kweek, heb eergisteren 2 zaadjes northern light autoflower geplant. 1tje tussen watten dat vandaag een worteltje heeft gekregen, dus deze kan hopelijk vanavond of morgen in potje aarde gezet worden.
    Het andere zaadje heb ik rechtstreeks in een turfpotje met zaai en stekgrond geplant, ben benieuwd of deze er gaat doorkomen.
    zaadjes.jpg

    Hier zijn alvast een paar fotos van mijn setup (alle tips zijn welkom), moet wel nog een extra ventilator voor de afzuiging voorzien want de temperatuur loopt met de lampen aan tot 30 graden.

    IMG_20130704_000213.jpg IMG_20130704_000204.jpg
    Heb voorlopig voor de 2 spaarlampen een houder/reflector gemaakt.
    IMG_20130704_011058.jpg


    Heb hier op het forum zoveel mogelijk info opgenomen voor ik aan de bouw van mijn kastje ben begonnen, maar alle tips zijn zeker welkom aangezien dit de allereerste keer is dat ik dit probeer.

    Tot binnenkort!
    Last edited by Jblaze; 16 July 2013, 16:15.

    #2
    Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen) onder spaarlampen

    Ondertussen zijn de 2 plantjes boven de aarde gekomen. Degene die ik eerst in watten heb laten ontkiemen is ongeveer 3 cm groot met geopende lobblaadjes en afgeworpen helmpje. De andere die rechtstreeks in zaai en stekgrond geplant is er deze morgen ook doorgekomen maar moet haar helmpje nog afwerpen. Beide methodes zijn dus voorlopig geslaagd , maar het plantje rechtstreeks in de grond geplant heeft een dag achterstand op de andere.
    Als ik even tijd vind post ik fotos.

    Ik heb alleen nog een vraagje in verband met de luchtvochtigheid. Hiervoor heb ik een doorgesneden colafles met wat gaatjes erboven geplaatst, maar is dit wel een goed idee? Ze staan op 18/6 licht, maar met de colafles erboven kan ik de spaarlamp niet meer op 5 cm hoogte hangen, deze hangt nu ongeveer op 8-10 cm hoogte.

    Gaat dit niet te warm worden voor de jonge plantjes met de fles erboven? En bestaat de kans dat ze gaan strekken doordat de lamp hoger hangt?
    Had ook ergens gelezen om natte doeken met het einde in een glas water omhoog te hangen in het voorgroeikastje, maar dit leek niet veel te helpen... (wacht nog steeds op de lv meter die ik online besteld heb, dus heb voorlopig geen flouw idee wat de werkelijke lv is)

    Ik hoor het wel

    Grtz!
    Last edited by Jblaze; 16 July 2013, 16:12.

    Comment


      #3
      Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen) onder spaarlampen

      Tot nu toe gaat het goed, de kleinste heeft wel maar 1 lobblaadje:
      IMG_20130714_092638.jpg

      Grtz
      Last edited by Jblaze; 16 July 2013, 16:14.

      Comment


        #4
        Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen) onder spaarlampen

        Toen ik gisteren thuiskwam was het grootste plantje omgevallen door het gewicht van de blaadjes. Had voldoende water en temp was stabiel op 28 graden...
        Ik merk wel op dat de turfpotjes snel uitdrogen en waarschijnlijk het water van de plant beginnen op te nemen, dus deze ga ik in de toekomst niet meer gebruiken.

        IMG_20130715_164524.jpg


        Heb het plantje dan maar overgepot in een 6l pot en het stengeltje ingegraven zodat het plantje weer stabiel stond (turfpotje heb ik verwijderd) :
        IMG_20130716_062924.jpg

        1 dag later heb ik de indruk dat het plantje gewoon verder groeit, hopelijk blijft dit zo: (plantje is ongeveer 8 dagen boven de grond)
        IMG_20130716_163906.jpg

        Heb gemerkt dat er hier niet al te veel reacties zijn op men kweekverslagje, als jullie advies of opmerkingen hebben zijn deze steeds welkom!

        Grtz!
        Last edited by Jblaze; 16 July 2013, 16:13.

        Comment


          #5
          Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

          Misschien komt het door de vakantieperiode

          Heb hier al veel gelezen en heb idd niet veel goeds gelezen over turfpotjes..
          Je zou die naar het schijnt mee kunnen verpotten maar dan raken de wortels er blijkbaar niet goed door.

          Ingraven tot aan de lob-blaadjes heb ik ook al vaak gezien, maar zo nauw steekt dat niet. Ik heb er eentje op
          mijn vensterbank staan die toch 2 cm onder de lobblaadjes stengel heeft en die is ondertussen al aardig gegroeid!

          Veel succes ermee en mss volgen er wel reacties als je echt met een probleem zit en je hulp nodig hebt!

          Comment


            #6
            Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

            Turfpotten heb ik zelf ook afgeschaft voor mn eigen. Wortelen groeien gewoon in da potje maar niet helemaal er door... Zo beschadigt je de plant te snel.
            Ziet er wel goed uit trouwens
            Grtsssss
            -

            Comment


              #7
              Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

              Thanks, Heb ondertussen het andere turfpotje ook verwijderd en het plantje overgepot, kwam al een plekje schimmel op het turfpotje.
              Ben benieuwd hoe het ze het gaan doen in de grotere potten, er was nog maar erg weinig wortelvorming om ze al over te potten

              Time will tell

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen) onder spaarlampen

                Plantje 1: 9 dagen na ontkieming
                IMG_20130718_170405b.jpg

                Plantje 2: 8 dagen na ontkieming
                IMG_20130718_170405.jpg
                Last edited by Jblaze; 21 July 2013, 22:14.

                Comment


                  #9
                  Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

                  dan kan je ze beter buite zette... spaarlampen :s

                  Comment


                    #10
                    Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

                    Spaarlampen gaat, maar je moet het juist aanpakken. Weet ook dat nog altijd "licht = gewicht" blijft gelden. 1gram opbrengst per Watt aan licht (1gr/W) is een heel erg goede kweek, dus als je 2x 25W aan spaarlamp plaatst, dan moet je niet rekenen op meer dan 50gr opbrengst, als alles 100% perfect loopt.
                    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                    Comment


                      #11
                      Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen) onder spaarlampen

                      Buiten kan ik ze spijtig genoeg niet zetten, woon in een appartement zonder terras.

                      Tot nu toe gaat het goed onder de 2 x spaarlampen van 23 watt, maar er zijn veel betere manieren om dit te doen natuurlijk.

                      Heb me vorige week daarom een plug and grow spaarlamp van 300w met reflector besteld, deze zou deze week geleverd moeten worden. Een hps lampenset was iets goedkoper en heeft een veel hogere lumen output, maar heb dit niet gekocht door de hitte die deze aanmaken (en het hogere verbruik). Heb het met het warme weer al moeilijk genoeg om de temp onder de 30 graden te houden en heb geen zin om in dure afzuiginstallaties te investeren.

                      Aangezien de 300w spaarlampen ook meer warmte aanmaken zal ik waarschijnlijk een paar aanpassingen moeten doen aan het kastje.

                      Hier is alvast een kleine foto update:

                      Plantje 1: 13 dagen na ontkieming
                      ok.jpg

                      Plantje 2: 12 dagen na ontkieming
                      Ok 1.jpg

                      Plantje 1 is wel een stuk groter dan plantje 2 voor maar een dag verschil, denk dat ze wat achterstand heeft opgelopen na het (veel te vroeg) overpotten uit het turfpotje.
                      Plantje 1 geeft zelf al een beetje geur af, is dit niet wat vroeg? of is dat normaal bij een autoflower? Vrijdagavond was ik niet thuis en hebben ze ongeveer 10 uur in het donker gestaan...

                      Hopelijk komt men lampje snel binnen en gaan ze knallen.

                      Grtz!

                      Comment


                        #12
                        Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

                        Ziet er goed uit en tja.. niet iedereen is even snel in het leven! ^^

                        Dat ze zo vroeg beginnen ruiken verbaasde mij ook: een leuke verrassing vond ik het!

                        Comment


                          #13
                          Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen) onder spaarlampen

                          De geur die ze al afgeven was inderdaad een verassing, had nooit gedacht dat dit zo snel zou gaan.

                          De plantjes hebben momenteel wat last van blaadjes die naar boven krullen (het kleine plantje meer als de grotere), maar ik veronderstel dat dit door de warmte komt. Max temp was vandaag 30.8 graden in het kastje, maar was grotendeels stabiel rond de 28-29 graden. Hopelijk koelt het de komende dagen een paar graden af zodat het wat gemakkelijker wordt om de temp onder controle te houden.

                          Heb wel wat vreemds opgemerkt aan 1 van de plantjes, het onderste blad heeft een stuk dat er lijkt uitgebeten of zo...
                          Zie foto:
                          Blad.jpg

                          Voor de rest lijkt het wel te vlotten
                          Plantje 1:
                          IMG_20130723_223542.jpg IMG_20130723_223530.jpg

                          Plantje 2:
                          IMG_20130723_234808.jpg
                          Last edited by Jblaze; 26 July 2013, 15:55.

                          Comment


                            #14
                            Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen) onder 300W spaarlamp

                            update: mijn setup is ondertussen toch wel wat veranderd

                            De 23w spaarlampen zijn vervangen door een 300w plug & grow bloeilamp (wat een grote lamp man! past maar juist in mijn kastje)
                            Staat nu ook een clipfan bij voor de warmte van de lamp weg te blazen

                            De afzuiging heb ik vervangen door een ventilator die draait op 220v ipv 2 x 12v. Heb geen idee wat de specs zijn van deze fan, maar hij gaat allessinds hard.
                            De temp loopt tussen de 29 en 31 graden met de lamp op ongeveer 40cm afstand en de kastdeur staat half open met een extra zwenkventilator erop voor wat extra koelte. De lv ligt rond de 60%
                            Buitentemperatuur is nu ongeveer 30 graden, dus ik hoop dat de temp in het kastje goed wordt als het buiten een paar graden afkoelt. Dan kan de lamp eventueel op 30cm gehangen worden.

                            Ga vanavond nog extra inblaas gaten voorzien aangezien het afzuig gat vergroot is, met eventueel 2 x 5w ventilators voor extra inblaas.

                            Heb zo een fluo strip voor vliegende insecten opgehangen want ik vrees dat ik opgescheept zit me de bekende varenvrouwmug. Had sinds gisteren last van de kleine vliegjes/mugjes. Het zijn er niet al te veel (heb er een stuk of 5 opgemerkt) maar dit kan natuurlijk snel erger worden.

                            Heb ook 2 x een klein wit beestje opgemerkt dat op de aarde kruipt. Deze springen weg als je ze probeert te pakken en na wat opzoekwerk blijkt dat dit springstaartjes zijn. Kunnen blijkbaar schadelijk zijn voor de plantjes afhangende van de soort... niet al te goed dus.
                            Ga even geen water meer geven zodat de bovenste laag van de aarde opdroogt en hopelijk lost dit mijn probleem op.
                            Ik had speciaal duurdere grond aangekocht in mijn lokale tuincentrum om dit te vermijden, maar in de toekomst ga ik aarde van plagron of biobizz aanschaffen.

                            Voor de rest staan de plantjes er goed bij en zijn weer een stukje gegroeid:
                            IMG_20130726_165014.jpg IMG_20130726_165100.jpg

                            Hopelijk gaat het verder goed en ben ik snel van al het ongedierte af.
                            Grtz!

                            Comment


                              #15
                              Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

                              plantjes zien er goed uit man zet men stoeltje
                              HOBBY GROWER

                              Comment

                              Bezig...
                              X