Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

Hergebruik gerust je 12V-fans als inlaat. Je kan hierover nog wat stoffilters (zoals die in de dampkap of kattenbak) heen trekken. Veel insecten (en licht) kan je ook buitenhouden hiermee, want de meeste komen toch binnen via de verluchtingsgaten (nog een reden te meer om je afvoer continu te laten blazen, hier geraken ze sowieso niet door )

Ik denk dat je je lamp gerust nog wat dichter op de planten kun zetten, spaarlamp geeft heel diffuus licht af, en tegen dat al het licht bij je plant is, is het al een heel sterk verzwakt omdat het eerst tegen alle kanten is opgebotst. Misschien vraag je dit best eens na bij de winkel waar je deze gekocht hebt. Als ze je direct willen helpen, dan weet je tevens of je met een goede winkel te maken hebt

Ga je scroggen of ga je de plant zijn vrije gang laten gaan? Als je ze laat vrij groeien, dan kan je misschien nog je 23W lampjes aan een draad naast de plant hangen. Een 23W lampje dat vlak naast een bosje aan toppen hangt (die anders wat minder licht zouden krijgen) kan wonderen doen Je kan er ook je onderste toppen mee belichten. Een voordeel van spaarlampen is net dat je ze heel dichtop kunt hangen, wat een betere verspreiding aan licht mogelijk maakt.

Voor de rest ziet het er mooi uit
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen) onder spaarlampen

@ weedfrog: thanks man, ik probeer men best te doen

@bombadil:
      heb ondertussen extra inblaas gaten voorzien en heb 2x 5w fans gebruikt als actieve inblaas. De 5w fans blazen een stuk harder als de 12v pc fans die ik eerst gebruikte en is weeral een klein beetje minder verbruik op lange termijn. Om het licht buiten te houden heb ik de roosters van een oude pc kast gebruikt. Had hiertussen ook wat dampkapfilter geplaatst maar dit hield samen met het rooster de luchtstroom iets te veel tegen dus heb ik deze er terug van tussen gehaald.

De plug & grow spaarlamp mag normaal op 20-30 cm boven de plantjes geplaatst worden, maar dan loopt de temp bij de plantjes op tot 32 graden. Door het warme weer is de kamertemperatuur buiten de kast 28 graden en koelt de inblaas dus minder af. Van zodra het wat afkoelt kan de lamp terug lager. Voorlopig staan de plantjes in het voorgroeikastje onder groeilicht spaarlampen van 23w (kleurcode 840) omdat ik opmerkte dat ze veel harder groeien onder deze lampjes dan onder de 300w bloeilamp. Binnen een ongeveer een week kan ik ze misschien onder de bloeilamp plaatsen.

Je tip om de tornado spaarlampjes naast de plantjes te hangen ga ik zeker opvolgen!

Het bouwen van de kast is al een hobby op zich, tot nu toe veranderd mijn setup wekelijks dankzij de info die ik hier op het forum terugvind. Kruipt veel tijd in maar ik vind het wel leuk om te zien hoe kleine aanpassingen een wereld van verschil maken voor de dames. Heb trouwens je kweekverslagje bekeken en zie dat je zelf creatief bezig bent met het bouwen van een kast, propz voor je leuke setup.

Ga voor mijn eerste kweek de plantjes gewoon hun ding laten doen, had ook al gedacht aan scroggen maar wil eerst wat ervaring opdoen voor ik dit uitprobeer. Is de kast ook niet wat te klein voor scrog? Afmetingen zijn 60 diep, 50 breed en 180 hoog

Heb gisteren voor de fun nog zelf een koolstoffiltertje gemaakt. Had nog filters liggen voor een verfmasker en heb hiervan de actieve kool gebruikt om deze te maken.
      Ziet er wel goed uit vind ik, of het gaat werken moet ik nog uitproberen. Afmetingen zijn wel wat klein, misschien dat ik later een grotere maak.
      IMG_20130728_110716.jpg IMG_20130728_110658.jpg

Ik blijf hier maar doorratelen , ga nog snel afsluiten met een fotootje van de dames:

IMG_20130728_094357.jpg IMG_20130728_094518.jpg

Tot later!
      Grtz

Comment

Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen) onder spaarlampen

Dit is trouwens de white widow plant die vermeld staat in de originele titel van dit topic.

Had dit hopeloos geval gered van een vriend die deze in een doos onder een lamp voor reptielen wou opkweken. Werkte niet echt en heb het plantje onder mijn hoede genomen en zo is het uiteindelijk allemaal begonnen.

Heb dan toch besloten deze bij familie op het terras te zetten en gewoon zijn gang te laten gaan. (wordt s'avonds wel verduisterd met een doek aangezien ze nu in bloei staat)

Zo zag de plant eruit toen ik hem kreeg, was toen al 2 maanden oud:
        MJ.jpg

En 4-5 weken later:
        IMG_20130728_123753.jpg IMG_20130728_123806.jpg IMG_20130728_123811.jpg

Hopelijk komt het nog goed met haar, maar vind toch dat ze al een enorme vooruitgang gemaakt heeft.

Dacht dat jullie het wel leuk zouden vinden om te zien hoe een hopeloos geval soms toch nog de moeite loont .
        Grtz!
        Last edited by Jblaze; 28 July 2013, 21:22.

Comment

Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen) - SPINTmijt??!

Met de plantjes gaat het tot nu toe redelijk, ze zijn weer een stukje gegroeid en de grootste heeft een 3-tal bloeihaartjes laten zien. Fotos volgen binnen enkele dagen.

Heb ondertussen zo een klein wit beestje te pakken gekregen dat over de aarde kroop. Heb zo goed als mogelijk foto gemaakt door microscoop, weet iemand wat dit exact is? Is volgens mij een spintmijt...

IMG_20130801_181144.jpg IMG_20130801_181304.jpg IMG_20130801_181306.jpg

Ik lees hier veel over de bestrijding van spint en zie het even niet meer al te duidelijk . Wat is de beste manier om deze op een natuurlijke manier te bestrijden?

Grtz!

Comment

Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

Spint

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ik gebruik zelf Bayer Masai voor de bestrijding van spint. Ik gebruik dit alleen in de groei van de plant. Soms nog als de eerste kleine topjes net zichtbaar worden.

Voor de bloei is eigenlijk geen enkel bestrijdingsmiddel te gebruiken. Eventueel kan je roofmijt uitzetten, alhoewel hier wel wat twijfel over is. Ik heb er zelf geen ervaring mee in ieder geval. In de bloei periode ben ik voornamelijk aan de slag met mijn stofzuiger. Panty voor de zuigmond en voorzichtig die kleine rot beestjes opzuigen met alles wat ze achterlaten. Hiermee lost je het niet op, maar kan je het wel redelijk onder controle houden.

Verder is spint gewoon k*t.
            Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Thanks voor de tips.
              En zoals je zegt, spint is gewoon kut. Probeer je de dames met liefde groot te brengen en dan komen deze monstertjes opduiken uit het niets...

Comment

Ik gebruikte een biologische insectenspray die dus geen verdere schade bracht en nadien zo goed als geen last meer gehad van beestjes ...
                Maar ik heb is een vraagje. Welk materiaal gebruik je om je lampen op 30,40 cm boven je plant te hangen en hoe doe je dit?

Comment

Rope rachet en gavita lighthanger zijn mooie producten hiervoor.
                  Easyrollers kan ook, maar dat vind ik ondingen.

Comment

Ik gebruik de easyrollers, deze zaten gratis bij de plug & grow reflector die ik besteld had. Ben er wel tevreden over
                    @420dude: heb je soms de naam van de biologische spray die je gebruikt?

Thanks!

Comment

Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)

en hierbij een foto-update van de dames:

De witte plekken op sommige bladeren is een restant van bladvoeding: plagron vita race
                      De dag na het benevelen van de planten vertoonden ze deze plekken waar waterdruppels op het blad achtergebleven waren. OP de verpakking staat duidelijk de plant druipnat besproeien. Ze lijken hier verder geen last van te hebben...

Dit is toch wel een onpraktisch neveneffect, sommige plekken lijken verdacht op meeldauw maar nu weet ik niet zeker of het de bladvoeding is of niet.

Plantje 1: (dag 28 - 36cm)
                      Plantje1a.jpg Plantje 2b.jpg

Plantje 2: (dag 27 - 30 cm)
                      Plantje 2a.jpgPlantje2b.jpg

Samen:
                      Plantjes.jpg
                      Last edited by Jblaze; 5 August 2013, 02:35.

Comment

Plantjes zien er best goed uit. Kan goed dat de bladvoeding een witte waas achterlaat. Ik hoorde laatst dat bladvoeding beter alleen aan de onderkant van het blad gegeven kan worden. Daar zitten ook de mondjes die het kunnen opnemen. Op het blad laat resten achter waardoor ook het licht minder effect heeft.

Comment

Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen) - Bloei!

Ga dan de volgende keer zoveel mogelijk de onderkant van de bladeren proberen te besproeien, thanks voor de tip RollUp, het zit em soms in de details

Ondertussen zijn de plantjes in bloei geschoten, morgen zijn ze exact 1 maand oud. Heb vandaag de voorgroei spaarlampen verwijderd en de 300w bloeilamp laten branden.

Hierbij nog enkele fotos:

Plantje 1: (dag 30, 40 cm)
                          IMG_20130807_125934.jpg
                          Plantje 2: (dag 29, 36 cm)
                          IMG_20130807_130019.jpg

IMG_20130807_130143.jpgIMG_20130807_130233.jpg
                          Last edited by Jblaze; 7 August 2013, 13:45.

Comment

Die zitten mooi in de lak, perfect kleurtje.

Comment

Deze volg ik! Werk zelf met een 250w Plug 'n Grow CFL, ik ben benieuwd naar het verdere vervolg van je kweek.

Comment

Ik kan het niet heel goed zien, maar de punten van je blad lijken iets krom te trekken. Dat betekent dat je voedingsaabod aan zn top zit en je geen voeding hoef te geven.

Comment

Bezig...
                                X