Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen )Magnesium/Calcium tekort?

@RollUp, dat van de voeding kan wel kloppen, ik ben juist begonnen met de bloeistimulator toe te voegen. Zal ff geen voeding meer geven.
    @ Krasi, thanks man
    @ weibei, welkom!

Deze morgen zag ik het volgende op een aantal van de bladeren, het zijn de bladeren vanonder bij 1e en de 2e internode:
    ok.jpg OK1.jpg

Na wat onderzoek te doen bij 'bladproblemen' veronderstel ik dat dit veroorzaakt wordt door een magnesium en/of calciumtekort
    Deze link vond ik interessant, vooral post # 9
    Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!

Hierin wordt vermeld dat een magnesium tekort veroorzaakt kan worden door een teveel aan kalk in het water en dat dit zich voordoet in het begin van de bloeifase. Aangezien ik kraantjeswater gebruik en het water hier vrij hard is met veel kalk zou dit wel eens kunnen kloppen.

Ter info: Ik heb spijtig genoeg geen EC meter en heb niet de mogelijkheid de zuurtegraad van het water aan te passen.

De 2 onderste blaadjes (niet de lobblaadjes) zijn ook aan het vergelen en gaan afgeworpen worden, maar dat is denk ik wel normaal:
    IMG_20130807_215455.jpg

Iemand advies wat ik hieraan kan doen? Wil dit graag zo snel mogelijk verhelpen voordat het probleem erger wordt.
    Alvast bedankt!

Grtz

Comment

Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

De twee onderste bladeren (3 vingerig) zal waarschijnlijk ook wel afgestoten worden. Daar hoef je je niet al te druk om te maken.

Een EC meter is niet je eerste prioriteit. Als je de schema's volgt met ml. kom je al een heel eind. Je ph is wel belangrijk omdat dit mogelijk blokkades veroorzaken. Blokkades zorgen ervoor dat je voeding niet wordt opgenomen. Plant lijkt dan voedingstekort te hebben (wat klopt) en je geeft dan al snel te veel voeding die toch niet opgenomen gaat worden.

Ik zeg niet dat dit het geval is bij je
      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

@ rollup: is er misschien een eenvoudige manier om de ph van het water naar beneden te halen zonder een ph meter aan te schaffen? Het kraantjeswater heeft hier een ph van ongeveer 7.

Of zou het een goed idee zijn om enkele dagen met gedeminiraliseerd water te spoelen voor het teveel aan kalk in de aarde weg te krijgen? Maar waarschijnlijk geeft dit dan weer extra voedingstekorten...
        Ik zal uiteindelijk wel een ph meter enz aanschaffen maar zit momenteel met beperkt budget, ben er eigenlijk al over gegaan met alles wat ik aangekocht heb.

Thanks again voor de nuttige info

Grtz

Comment

Thnx JBlaze!

Je kan een aantal dingen doen; Een vriend met een ph meter vragen of je hem even mag lenen zodat je kan kijken hoeveel Ph- je moet gebruiken. Dat is niet zuiver voor de toekomst maar allicht beter.

Maar dan zal je alsnog Ph- moeten kopen. Andere goedkopere optie is regenwater gebruiken;

Misschien wat lastig aan te komen nu. Dan is er volgens mij nog een mogelijkheid met groene thee, ofzoiets. Voordat je nou een zakje in je water stopt, zoek ff op het forum. Is denk ik wel wat over te vinden.

Pakje thee kan er misschien wel van af?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.

Check deze even

Comment

Thanks voor al de nuttige info. De thee kan er wel nog af maar voel me niet meteen geroepen om dit uit te proberen.
            Ga binnenkort eens rondkijken voor een ph meter, kan hier uiteindelijk toch niet onderuit als ik een zo goed mogelijke kweek wil neerzetten.

Wat wel raar is dat de ene plant er last van heeft en de andere niet, dus hopelijk blijft het bij die ene plant.

Het probleem is wel verergerd de voorbije dagen en weet nog steeds niet zeker of het een calcium of magnesium tekort is, heb daarom even deze thread aangemaakt:

Kromme, verkleurde, hangende of gele bladeren? teveel of te weinig voeding? Lees hier alles over hoe je cannabis planten weer gezond maakt en houdt!

Zie fotos:
            1.jpg 2.jpg

Heb ook wat magnesiumsulfaat aangeschaft, maar moet eerst zeker weten wat juist het probleem is voordat ik het plantje ga behandelen.
            Grtz!

Comment

Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen) - update

Hallo Iedereen,

het is ondertussen meer dan een week geleden, dus hoog tijd voor een update.

De 2 planten staan in bloei, de kleinere plant met het calcium/magnesium probleem is nu de grootste van de 2. Was wel verrast hoe de plantjes nog een groeischeut hebben gekregen in de bloei, ze zijn ondertussen 92 en 98cm groot, dus bijna dubbel zo groot.
              Fotos zeggen meer dan woorden, dus hierbij:

Plant 1:

1.jpg 1a.jpg 1b.jpg

Plant 2:
              2.jpg 2a.jpg

En tesamen:
              3.jpg3a.jpg

Plant 2 met het bladprobleem heeft wel duidelijk minder volle topjes, eerder fluffig.
              Beide planten kampen wat met bladproblemen onderaan, iemand een idee of dit soms met overvoeding te maken heeft? Ik geef momenteel 1ml biogrow per l en 2 ml biobloom per l om de 2 dagen (zoals het kweekschema van biobizz aangeeft). tussenin geef ik gewoon water.

Plant 1:
              Plant 1.jpg Plant 1a.jpg

Plant 2:
              Plant 2.jpg

Grtz

Comment

Ik zou met niet al te veel zorgen maken, ze zien er zo op het eerste hoog best goed uit. Wellicht dat je ph wel wat te hoog is, waardoor je wat tekorten heb. Dat los je alleen op met een goede ph balans, dus een meter.

Keep Calm & keep growing!

Comment

RollUp: Bij biologisch kweken zou normaal gezien geen rekening gehouden moeten worden met PH en EC: http://www.biobizz.com/tips-tricks-2...-en-ec-waarden
                  Het microbacterieel leven trekt dit wel recht.
                  "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

Comment

Had even niet in de gaten dat het een biokweek was. Je hebt gelijk!

Geen ph meter kopen, heb je geen zak aan

Comment

mooi begin

Comment

Hallo Iedereen,

Bedankt voor jullie reacties! Maar heb ik nu een PH meter nodig of niet? Moet ik onder biologisch kweken verstaan dat er op aarde gekweekt wordt of heeft dit meer met de voeding te maken? In de growshop hebben ze me verteld dat ik geen ph meter nodig had in aarde aangezien de aarde als buffer dient voor de ph en dat het bodemleven dit corrigeert zoals Bombadil al vermeld had.

Ondertussen weer tijd voor een update. toch weer wat veranderd: de kast dat ik had omgebouwd was veel te klein voor de 2 planten, dus heb ik me een growtentje aangeschaft om ze wat meer ruimte te bieden. Al was het maar om het mezelf wat gemakelijker te maken, kon de kast zelfs niet meer sluiten zonder blaadjes te klemmen... Lamp en afzuiging (badkamerventilator) zijn voorlopig hetzelfde gebleven.

De toppen dikken rustig aan, maar de toppen van plant 2 zijn wel niet zo compact.

Plant 1:
                        Hoofdtop:
                        1.jpg 1c.jpg 1d.jpg
                        Zijtoppen:
                        1b.jpg

Plant 2:
                        2a.jpg 2d.jpg 2e.jpg

Dit is nu week 8 na ontkieming, hopelijk kan ik oogsten binnen 2-3 weken. Ik vroeg me wel af of de toppen nog goed aandikken in de laatste 2 weken. Als ik sommige kweekverslagjes bestudeer op het forum ben ik toch wel onder de indruk van joekels van toppen dat je soms tegenkomt. Ik hoop alvast dat mijn topjes nog goed gaan aandikken

Had ook nog ergens gelezen dat het goed is om de laatste 3 dagen de plant in het donker te laten staan en geen water meer te geven, dit zou voor een laatste boost in de toppen moeten zorgen, heeft iemand hier ervaring mee?

Tot de volgende!
                        Grtz!

Comment

Ik zou toch voor de zekerheid een keer een Ph meter in je water stoppen. Gewoon om er zeker van te zijn dat het oke is. Wellicht dat je bij je growshop er 1 kan lenen. Biologisch kweken heeft inderdaad met de voeding te maken. Verschil tussen minerale voeding is het volgende; Minerale voeding wordt door de plant direct opgenomen. Biologische voeding zorgt voor een goed bodemleven. Dit bodemleven zorgt voor de voedingstoffen die opneembaar zijn voor de plant. Dat je bij bio voeding geen ph hoef te meten is onzin. De meeste voedingsstoffen zijn al iets zuurder waardoor kraanwater met ongeveer een ph van 7 heeft met voeding nu ongeveer een ph van 6,5. Als je kraanwater niet gemiddeld is, maar hoger. Dan zal je toch iets moeten afzuren.

Het lijkt erop dat ze nog wel even mogen. Altijd lastig te zeggen hoe lang precies, 3 weken nog zeker (denk ik)...

Ik zet ze zelf ook 3 dagen in het donker en geef ze geen water meer. Dit zorgt voor een iets meer body stoned effect. Je toppen worden er niet groter door. Overigens zijn de meningen verdeelt of dit nu echt werkt. De theorie is dat je de planten laat stressen. Hierdoor gaan ze van nature meer THC aanmaken om snel te kunnen gaan voortplanten. Zelf proberen en experimenteren. Het kan dus in ieder geval wel

Comment

Thanks voor de nuttige info RollUp, we leren weer bij.

Spijtig genoeg is men growshop niet meteen bij de deur, ik kan er dus niet zomaar binnenspringen om een ph meter te lenen.
                            Voorlopig gaat het redelijk goed en de bladproblemen worden niet erger, dus ga mijn kweekje verder doen zoals ik al bezig was, maar zal me dan toch maar voor de 2e kweek een ph meter aanschaffen.
                            Wat heb je eigenlijk allemaal nodig bij een ph meter? Dacht dat je daar ook ijkvloeistof voor nodig had voor onderhoud. En met welk product kan je dan de ph naar beneden halen?

Heb ook een volledig voedingssetje van APTUS aangeschaft (momenteel gebruik ik biobizz), is dit nu biologische of minerale voeding?

Bij de beschrijving op de site staat bv bij APTUS topbooster het volgende:
                            Aptus Top Booster is een volledig biologisch en uiterst geconcentreerd product dat er zorg voor draagt dat uw gewas op de juiste manier een natuurlijke boost krijgt.
                            Maar dan staat er bij APTUS CaMg en APTUS K-boost boost weer het volgende:
                            Organo-mineral calcium & magnesium fertilizer
                            Organo-mineral maturation stimulator

Deze 3 voedingssupplementen zitten allen in dezelfde set.
                            En wat zijn nu juist de voor-en nadelen van bio vs minerale voeding?

Sorry voor men vele noob vragen , probeer me wat te verdiepen in de voedingssupplementen (ik geef toe dat ik hierover nog niet al te veel heb opgezocht op het forum, dus maak ik het me gemakkelijk door even wat vragen te stellen. Is tenslotte al laat en het is weer een werkdag morgen, eens ik hier op het forum begin te lezen vliegt de tijd voorbij)

Grtz!

Comment

JBlaze!

1. Naast de Ph meter heb je ook Ph- vloeistof nodig. Dit kan eigenlijk van elk willekeurig merk (Canna, Hy-Pro, BioNova enz). Voor onderhoud heb je ijkvloeistof nodig (7,1) en bewaarvloeistof.

2. De topbooster is een volledig organisch product, dus biologisch. Die andere twee lijken inderdaad gewoon minerale voeding. Ik heb zelf geen ervaring met Aptus, dus wellicht dat iemand anders hier nog wat zinnigs over zeggen.

3. Biologisch kweken levert iets minder gram op, maar een veel betere smaak. Al is dat subjectief natuurlijk, minerale voeding levert ook prima resultaten. Tis vooral zelf ervaren en besluiten wat bij je past.

Nog meer vagen zijn altijd welkom hoor

Succes!

Comment

Rollup, biologisch levert net zoveel in grammen op, maar dan eerlijk, puur en smaakvol.

Comment

Bezig...
                                X