Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

    Ga dan nog een weekje voeding geven en dan overschakelen op water.

    @ Gamm: microscoopje ligt klaar en trichomen worden dagelijks nagekeken, begin nu echt wel ongeduldig te worden.
    @ krasi: de geur is zoet en fruitig (is de beste manier hoe ik het kan beschrijven). Ik vind het alvast een heel aangenaam en veelbelovend geurtje

    Grtz!

    Comment


      #62
      Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

      Voorlopig niet veel nieuws, ben ongeduldig aan het wachten op de verkleuring van de trichomen.

      Bij 1 van de plantjes zie ik hier en daar al een verkleuring van een enkele trichoom (is niet echt goed te zien, zie fotos hieronder), maar dan vooral op de blaadjes van de toppen.
      Heb gisteren voor de laatse keer voeding gegeven en hopelijk zijn ze binnen een 10-tal dagen klaar voor de oogst.

      Plant 1/plant2

      IMG_20130927_105115.jpg IMG_20130927_105143.jpg

      Tot later
      Grtz!

      Comment


        #63
        Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

        Kleverige topjes
        sigpic
        100% BIO Indoor autoflower enthusiast

        Comment


          #64
          Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

          Ziet er verdomd goed uit! Dat gaat niet heel lang meer duren
          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

          Comment


            #65
            Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)

            Hierbij nog een kleine update, al iets meer bruine trichoompjes dan 2 dagen geleden maar nog lang niet genoeg om te gaan oogsten. We wachten (on)geduldig af:

            Plant 1 (dag 79):
            IMG_20130929_200000.jpgIMG_20130929_200000 - kopie.jpg

            Plant 2 (dag 77):
            IMG_20130929_200021.jpgIMG_20130929_200021 - kopie.jpg

            Was deze week nog eens langsgegaan bij een kennis waar ik een misbaksel van een white widow plant op het terras heb geplaatst. Door al de regen van de voorbije weken zat er heel wat toprot in, had vorige week zo goed als mogelijk de rot verwijderd incusief een hele zijtak (ongeveer 1/4e van de plant) die ook al aan de stam was beginnen rotten.

            Waar ik de zijtak had weggeknipt is de stam verder beginnen rotten dus kon ik enkel nog de rot wegsnijden uit de stam en de wonde afdekken met kaarsvet. Is me niet zo goed gelukt, maar we zien wel hoe het verder gaat. Ik verwacht allessinds niets van dit plantje, dus als er al iets afkomt is dit mooi meegenomen:


            1.jpg2.jpg
            3.jpgIMG_20130929_183242.jpg4.jpg

            Zo zag dit plantje eruit 3 maand geleden:
            IMG_20130625_183553.jpgIMG_20130728_123811.jpg

            En nu nog hopen op een klein mirakel...

            Grtz!

            Comment


              #66
              Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

              Die twee binnen zien er goed uit hoor! Die gaan echt wel lekker smaken

              Mooi die buitenplant van je! haha Soms kan je je plant zo mishandelen en toch nog een oogstje eraf halen. Je zal verbaast zijn over het herstelvermogen van je plantjes. En soms ook niet natuurlijk....
              Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

              Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

              Comment


                #67
                Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

                De planten zijn ondertussen helemaal geel geworden en de meeste bladeren zijn aan het verschrompelen.
                Misschien iets te vroeg gestopt met voeding geven, het duurt uiteindelijk wat langer dan gepland. We zijn ondertussen bijna 90 dagen ver, ik hoop dat het niet te lang meer duurt.

                Plant 1 (dag 87)
                1.jpg1a.jpg1b.jpg

                Plant 2 (dag 85)
                2.jpg2a.jpg2b.jpg

                Grtz

                Comment


                  #68
                  Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

                  Die zijn wel bijna goed hoor

                  Je moet nog even de trichomen voor de zekerheid controleren. Maar denk dat ze nu wel om kunnen
                  Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                  Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                  Comment


                    #69
                    Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

                    @ RollUp: 95% van de trichomen zijn nog steeds milky, met slechts enkele bruine trichoompjes ertussenin.
                    Ga nog enkele dagen afwachten en de trichomen goed in het oog houden.

                    Grtz

                    Comment


                      #70
                      Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

                      Je kan er voor kiezen om ze nog 3 dagen in het donker te zetten zonder water meer te geven. Dan krijg je een wat meer bodystoned effect aan je wiet, vind ik persoonlijk lekkerder. Ze schieten dan in de stress en maken meer THC aan om zich voort te kunnen gaan planten.

                      Denk dat je dan nog max 2 dagen kan wachten voordat je ze in het donker zet.
                      Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                      Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                      Comment


                        #71
                        Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

                        Gisterenavond heb ik 1 van de 2 plantjes omgehakt, plantje was ondertussen 101 dagen oud.
                        De meeste trichomen waren nog steeds milky, met hier en daar beginnende amber trichomen. Ik heb uiteindelijk de gok genomen om te oogsten met de redenering dat de plant nog amper bruikbaar blad had (waarschijnlijk deels een gevolg van veel te vroeg te stoppen met voeding) en dus ook niet veel energie meer kon omzetten via fotosynthese.

                        Bovendien kregen de toppen een bruine/paarse schijn en had ik wat schrik voor toprot, misschien is dit eigen aan de soort maar de toppen van het andere plantje zijn nog steeds mooi groen. Zie foto's beneden...

                        Laatste keer volledig op de foto:
                        1.jpg2.jpg

                        Het plan was om de plant in zijn geheel te laten drogen, maar als onervaren kweker had ik last met het snoeien van de plant in zijn geheel. Uiteindelijk heb ik per zijtak gesnoeid om me het wat makkelijker te maken, dat snoeien valt niet te onderschatten als beginneling.
                        Het was wel een leuke ervaring om te knippen met een jointje erbij en wat reggaemuziek op de achtergrond, geeft toch een uniek sfeertje.

                        Na het knippen:

                        De hoofdtop
                        3.jpg 4.jpg
                        5.jpg


                        De bruine/paarse plekken in de toppen, is dit ok of moet ik me hierover zorgen maken?
                        IMG_20131019_205459.jpgIMG_20131019_205621.jpgIMG_20131019_205814.jpg

                        Nu nog 2 weken geduldig wachten voordat ik eens kan proeven van het eindresultaat...rookverslagje volgt nog

                        Grtz!

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Was nog vergeten te vermelden dat er een nieuwkomertje bijgekomen is. Heb uit verveling een zaadje white widow geplant om eens te experimenteren met het toppen van de plant:

                        IMG_20131020_120303.jpg

                        Ze staat voorlopig mee onder de bloeilamp, maar ze doet het goed. Is nu ongeveer 7 dagen oud en vandaag overgepot naar een 6l pot. Ga wachten tot de 4e internode om ze te toppen...

                        De andere white widow plant heb ik moeten omkappen, deze was vorige week helemaal doorgeknakt met het slechte weer. Heb uiteindelijk 3/4e van de plant moeten weggooien, ze zat vol met rot. Ga met de rest waarschijnlijk een cake bakken maar heb geen idee of dit effect zal hebben aangezien het plantje helemaal nog niet klaar was.

                        Het is niet veel en helemaal geen goede kwaliteit, maar iets is altijd beter als niets

                        IMG_20131013_165905.jpgIMG_20131013_182753.jpg

                        Comment


                          #72
                          Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

                          Ziet er al met al best lekker uit!

                          Kan mijn eerste keer knippen ook nog herinneren. Bizar lang over gedaan! Verschrikkelijk haha

                          Al doende leert men. Je krijgt steeds meer snelheid in het het knippen

                          Enjoy!
                          Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

                          Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

                          Comment


                            #73
                            Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

                            Die paarse vlekken zijn geen probleem.

                            Heb in het verleden ook nog soortjes gehad die naar het einde toe paarse calixen begonnen aan te maken.
                            Had zelfs de indruk dat die planten beter van smaak waren. Kan ook placebo effect geweest zijn hoor...
                            sigpic
                            100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                            Comment


                              #74
                              Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen)+ 1 x white widow onder spaarlampen

                              @ RollUp: dat knippen ging inderdaad heel traag voor de 1e keer, maar vond het wel een leuk werkje

                              @ Gamm, thanks voor de feedback, dan moet ik me geen zorgen meer maken

                              De opbrengst is wel wat mager, ik schat op een 15 gram na het drogen van deze plant. Volgende ronde geen autoflowers meer.

                              Tot later!
                              Grtz

                              Comment


                                #75
                                Re: Indoor kweek, 2x northern light auto (royal queen) onder spaarlampen

                                Mooie oogst! Ik heb ook dikwijls eens paarse calixen en paarse blaadjes in mijn af's.
                                En geen zorgen maken over de amber trich's, je hebt dikwijls bij auto's dat ze bijna geen of geen amber aanmaken.

                                Succes met het toppen
                                Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                                Comment

                                Bezig...
                                X