Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal kastje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Royal kastje

Welkom guerrilla !
    Ik zal morgen ns wat meer van de kast met tent erin laten zien voor jou !
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Ik zou door gaan met trekken/lst'en tot dat de plant een hoek maakt aan de rand van de pot. Nog mooier zou zijn als je die doortrekt langs de rand van de pot totdat de middelste even groot is

temp is idd echt een groot probleem. Ik kweek op zolder dus alle warmte gaat daarheen. Als ik er geen ventilator of iets bij zoi zetten is de temp sws hoger dan 35 graden. Op dit moment is de temp minimaal 30 graden.

mijn kleine plantjes moesten even naar boven ivm familie bezoek.

Comment

Goedemorgen cooaap,
        Ik heb al stevig wat trekwerk verricht & hier is het resultaat
        DSC01717.jpgDSC01716.jpgDSC01715.jpgDSC01714.jpgDSC01712.jpgDSC01711.jpgDSC01710.jpg

De "klein telg" is ondertussen er al mooi boven de an dammetjes geschoten maar ik blijf door trekken topt ze aan de rand zijn
        Bij mij is het ook op een zolder coo, en die is niks geisoleerd :-s
        Ik heb dit een klein beetje onder controle (minder schommelingen met mijn temp) door mijn kast goed te isoleren.

@ guerillia: als beloofd enkele foto's van mijn kast met tent in
        DSC01706.jpg De kast zelf is gemaakt van overschotten aan balkjes, hardboard & osb dan heb ik de hele buitenzijde uitbekleed met isimo & met pu de koudebruggen dichtgespoten.
        In mijn kast heb ik een tent gezet

DSC01707.jpg dit is de hoek waar mijn 350kuub inlaat inblaast, dit word dan mooi verdeeld door de krachtige zwenkventilator.
        De boxventilator blaast de warmte van de 600w lamp direct in de 950kuub afzuiging.
        Er staat ook een luchtbevochtiger die zijn nevel verspreid oor de zwenkventilator

DSC01708.jpgDaarboven zit dan mijn uitlaat en mijn lampkap is een adjust a wing.

Ik hoop dat je hier wat wijs uit gerkt anders vraag je het maar
        Greetz

Comment

Goedemorgen cooaap,
          Ik heb al stevig wat trekwerk verricht & hier is het resultaat
          Ik dacht nu komt de witte pot op tafel

Ontopic: Mooi dat je ze zo goed naar de zijkanten trekt. Het middelste plantje is al groot genoeg dus je kan zo dadelijk gewoon omhoog laten schieten.
          Als ze wat groter zijn kun je de onder kant mooi dieven (sommige zeggen lollypoppen) en dan een foto maken.
          Dan zie je heel goed hoe de takkenstructuur er uitziet

Goed werk Nik

Comment

Mooie en duidelijke foto's, bedankt! !! Ga dit weekend (zondag) weer klussen dus hou me bouwtopic maar in de gaten. ...Groeten
            Why drink & drive, if you can smoke and fly!!

Comment

haaijzz,

cooaap die pot zet ik pas op tafel als de oogst een succes is
              Het dieven (lollipoppen) heb ik in mijn vorige ronde geprobeerd en was echt geen succes kijk ...
              IMG_1943.jpgIMG_1919.jpgDSC01473.jpgDSC01472.jpgDSC01469.jpg

Daarom moet ik er wat meer info over inwinnen voor ik me er weer op toeleg.
              Op youtube heb ik maar enkel korte onduidelijke filmpjes over gezien en wel al wat over gelezen, maar zo dingen kan ik beter als ik het eerst eens duidelijk zie gebeuren :-p
              1 thx voor de aanmoediging

Guerillia ik kom zeker na het weekend eens kijken hoe je het er vanaf heb gebracht
              Veel plezier in het buitenland

laterzzz,

Comment

Je hoeft ook niet te dieven bij kleine plantjes. Zeker niet bij dat plantje

Comment

Kan jij me een goede link doorsturen voor te dieven?
                  Grtz

Comment

Thx Berry,
                    Dat word goed opletten in de les vanavond!
                    Morgen direct groot praktijk examen

Comment

Ik kan het ook wel even vertellen.

Dieven doe je vaak bij het scroggen. De planten hebben een hoogte bereikt en daar worden ze gebonden.
                      Op een gegeven moment heb je onder dat bladerdek weinig licht meer.
                      De topjes die daar aan het groeien zijn ontwikkelen dus helemaal niet meer goed. En de bladeren nemen geen licht op.
                      Je kan dit ook doen bij gewoon grote planten waarvan je het licht de onderste blaadjes niet meer zo goed bereikt.
                      De topjes worden daar ook fluffy en klein. Daarom haal je die groeischeutjes en blaadjes weg.
                      Tot op een gewenste hoogte. Dus bij een scrognet zal dat tot het net zelf zijn.

Extra info.

Ik heb het zelf nog nooit ergens gelezen maar als je en perfectionist bent kun je ook per plant een ander schoon

Comment

In dat 2de linkje zie je duidelijk hoe het moet.
                        Ookal is het met een tomatenplant.
                        Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                        Spliff Strawberry in scrogg, klaar

sigpic

Comment

Mijn tomaten planten zijn al allemaal gediefd,
                          Daar heb ik heel wat ervaring mee!
                          Volgende keer vraag ik het gelijk hier i.p.v. YouTube filmpjes te kijken van mensen die er niks van kennen

Thx

Comment

Cooaap,
                            Gwoon met pure alcohol je snoeigereedschap reinigen, doe ik op het werk ook zo

Comment

Thx jongens vanavond ga ik eens dieven...
                              Ik doe het ook gewoon als ik met tomaten doe
                              Maar dan laag in de stam, maar is er een manier
                              Waarbij je ziet tot hoever je 600 watt lamp reikt het is een Philips sunmaster en hoeveel bladeren max boven elkaar mogen groeien tot er te weinig licht opvalt?

Mischien zijn dit domme vragen, maar vind er niet teveel over, buiten hoever je lamp van je plant moet hangen

Grtz

Comment

Bezig...
                              X