Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal kastje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Royal kastje

Lekker vol met lekkers.
    Ben ook met een scrogopstelling bezig te bedenken.
    Word wel iets anders maar wel met elke plant zijn eigen net zodat je er ook vanachter nog bij kunt.
    Succes

Comment

Royal kastje

Thx guerrilla en Mway ,

Bij mij word het ook een opstelling met elk eigen net, dit is mijn prototype :

Zo kan ik ook pot met net en alles verzetten
      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

Comment

Hoeveel ga je er zetten op deze manier?

Comment

Ik ga eerst proberen met 1tje en als dat succes is kan met deze afmetingen er max 9 zetten
          Het net is 40 op 40 en mijn afmetingen 120 op 120 maar ik denk aan een iets groter net en er 6 inzetten
          Maar eerst met 1ntje proberen en kijken wat meest op brengt scrogg of lst ...

Comment

Ga voor 4 in dezelfde afmeting.

Comment

Dan telkens met scrogg van 50 op 50 ?
              Ik ga het wel met af'jes doen...

Comment

B28xL100xH40

Comment

Bij mij is hoogte 25 ivm dat het af'jes zijn en ik ze op 3 weken al door het scrogg wil krijgen
                  En 100 is me te moeilijk om ze dan te verplaatsen en krijg ik nooit vol met die af'jes
                  K'zeg het dit is mijn prototype, na een run ga ik toch weer verbeteringen op toepassen.
                  Sowieso ik moet ze kunnen verplaatsen met pot en net tegelijk

Comment

Wieltjes al heel lang geleden uitgevonden bij de bouwmarkt voor net geen 2 euro per stuk.
                    En mijn scrog word hoogte rond de 50 cm gaasbreedte 28 cm lengte 100cm en aan het eind 40 cm omhoog op een stelling met wieltjes zodat je het hele geheel eruit kunt rijden.Het geleiden van de wieltjes zodat ze recht bijven doormiddel van een profiel op het grondframe.
                    Potten worden rechthoekige bakken met bak eronder om van onderaf water te geven.
                    Ga hierbij de gehele plant gebruiken zonder te toppen.
                    Die wil ik aan het eind op het recht opstaande gaas hebben en takken gaan knakken om de onderste takken te stimuleren.
                    Een combo horizontaal en verticaal tuinieren in een jasje van scrog en supercroppen met hoofdtop
                    Heb hier ook al een ideaal soortje voor in mijn ogen.

Comment

Klinkt heel mooi Mway wil ik zeker volgen
                      Het uitrij systeem gaat niet bij mij omdat ik aan de ingang van mijn kast maar 50 cm heb en dan tegen mijn zolderdeur zit.
                      Ook is mijn kast deur maar 80 breed
                      De plantjes zijn bij mij wel juist gefimmed, zodat mijn netje sneller vol is.
                      Bij mij word het een sweet mango & pineapple express waar ik mijn scrogg avontuur mee start
                      Valt dit goed mee zoek ik een af soortje om te scroggen

Bij jou word het een heus project, bij mij een klein avontuur :-p
                      Hoever sta je al met je scrogg net?

Comment

Vind je 50 cm als scrogg hoogte niet wat hoog? Da's al een dikke maand voorgroeien...

Comment

Nee,dit is de hoogte van het net.De plant gaat al snel om.
                          Scrognet begint in de pot en de plant word hier opgetrokken om plat te groeien.

Comment

Ok, niet bang dat de bladeren die de potgrond dan raken gaan rotten? :-s

Comment

Nette pica's hoor Nik je dames doen het goed. Ik lees zo tussen de regels door dat je het virus goed te pakken hebt Lekker gehobbyd hoor! Ik ga na de volgende ronde daar eens over denken of dat scroggen wat voor mij is...
                              Baco's paarse ronde = done

Baco's eerste keer binnen =
                              done

Comment

Thx Bacos,
                                Wij doen ons best en de dames de rest
                                Ik heb al altijd groenevingers gehad en ik ben opgegroeid in een familie die zeer zelfvoorzienend is.
                                Dan vooral in groenten en vlees, ik zet dit met de groenten al enkele jaren verder.
                                Voor beesten te houden voor vlees heb ik jammer genoeg geen plaats :-s
                                Dusja dan was de stap naar mijn eigen rookwaar maar klein (volgend jaar komen er 4 tabaksplanten bij in de tuin, goed voor 2,5 kg tabak)
                                En idd ik moet zeggen de dames zijn een super leuke hobby, die voor uitdaging zorgt.
                                Ik maak zeker een verslagje van mijn scrogg avontuur.

Comment

Bezig...
                                X