Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Kweek - 2 x blue widow - 300W spaarlamp

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste Kweek - 2 x blue widow - 300W spaarlamp

    Korting op 420shop
    hello iedereen,

    mijn plantjes zijn nu 17 dagen oud en bij het stellen van een vraag hier op dit forum is me gevraagd als ik geen verslagje wou maken hier. Waarom niet? Meer kritiek kan ik als starter zeer goed gebruiken ! here we go !

    Setup

    - Secret Jardin DR II 60*60*160
    - Plug & Grow groei en bloeilamp, beiden 300Watt
    - Reflector gehamerd hoge kwaliteit spaarlamp & HPS
    - Afzuig ventilator buis met regelaar en thermostaat 355m3 S-vent
    - Luchtfilter koolstof Rhino 300m3
    - 2 potten van 11L (met gaten onderin voor overtollig water)
    - Top Grow Box 100% Terra Plagron
    - PH min (omlaag) 1 Liter Plagron
    - ADWA Ph - Ec meter
    - Plagron Grow Mix met perliet
    - Aveve aarde voor stekken
    - 5 zaadjes van Dinafem's Blue Widow
    - Mist-Pro 4 met interne hygrostaat en clipventilator

    Dinafem's Blue Widow

    Deze F1 hybride van Blueberry en White Widow is samengesteld om smaak, kleur en geur bij elkaar te brengen. De intense zoete en zure smaak van White Widow en het bosbessenaroma van Blueberry zorgen voor een unieke geur die doet denken aan kauwgom. De plant groeit met name in de hoogte en kan kan tijdens het overgaan naar de bloei verdubbelen in formaat, waardoor deze soort uiterst geschikt is voor een SCROG (Screen of Green).

    Dankzij de relatief vroege bloei van de blauwe moeder en de harsproductie en verdovende eigenschappen van de White Widow is een hoge opbrengst gegarandeerd. Blue Widow is relatief rotbestendig, al moet tijdens de laatste twee weken van de bloei wel worden opgelet, omdat de toppen dan zo in formaat toenemen dat deze gevoeliger zijn voor rot.

    De start

    Op 27/06/'13 tussen 2 blaadjes keukenrol gestoken. Op 28/06/13 was er al klein worteltje te zien en op 29/06/13 was het 1 cm en klaar om in de aarde te steken. Op 30/06/13 staken ze net boven de aarde uit...

    Vanaf dan is er niet veel gebeurd, alleen de plantjes die groeien :p Ik geef het om de 3 a 4 dagen beetje water... 15ml - 20ml. Zondag 14/07/13 heb ik ze de eerste keer water met voeding gegeven, dit was 1ml power roots en 1ml pure enzym op een liter water. Van die cocktail heb ik hen elk 25ml gegeven.

    De linkse foto zie je "Sonja". Voor mij de mooiste nu, iets minder groen dan haar zus maar veel breder en een stuk groter. Op de rechtse foto haar zus "Nadine". Kleiner, iets donkerder groen, compacter en haar blaadjes krullen wat omhoog. Dit heeft ze al haar hele "leven". Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ?
    IMG_3908.jpgIMG_3912.jpg

    Om een idee te krijgen hoe groot ze wel zijn (aansteker = 8 cm)
    IMG_3914.jpgIMG_3915.jpg

    het opkrullen van Nadine's blaadjes:
    IMG_3913.jpg

    Namen zijn al lachend door mijn vriendin gekozen toen ze me "meisjes" hoorde zeggen...


    Voila dit was het begin... Ik zal hier zoveel mogelijk en zo goed mogelijk proberen bij te houden. De bedoeling is btw om te gaan scroggen met deze 2 dames. Info, tips, kritiek (positief of negatief) is welkom, ik heb nog veel te ler(z)en...

    Grtz Dope

    #2
    Re: Eerste Kweek - 2 x blue widow - 300W spaarlamp

    Een update:

    De plantjes staan er goed bij. Vorige week zondag getopt en zijn nu in de vierde week groei. Nadine (rechtse foto) haar blaadjes krullen niet meer zo omhoog. Ze is nog altijd stuk kleiner dan haar zus , maar dit is normaal als je met zaad kweekt, niet? Sonja doet het supergoed. Het toppen is goed gelukt, de nieuwe scheuten zien er goed uit.
    Ze krijgen nu al 2 weken Plagron power roots en enzym, om de 4 dagen een 75ml elk. Heb de lamp op ongeveer 45 cm gehangen want zou ze graag meer in de lengte laten groeien, ze zijn zeer compact.Volgende kweek de 300W spaarlamp iets hoger hangen, 40 a 50cm. Nog max een week of 2 groeien en dan beginnen scroggen. Als ze niet veel groter worden zal ik het netje iets lager moeten hangen, 20 cm van potrand ofzo.

    Foto's van beide dames net na het toppen (dag 21) links = Sonja, rechts = Nadine
    Sonja boven.jpgNadine boven.jpgNadine getopt.jpg


    Foto's van beide dames nu(dag29) links = Sonja, rechts = Nadine:
    IMG_3935.jpgIMG_3938.jpg


    laat ma weten als jullie ergens bedenkingen bij hebben,

    Grtz Dope

    Comment


      #3
      Re: Eerste Kweek - 2 x blue widow - 300W spaarlamp

      Ziet er goed uit tot nu toe. Zijn dit soms autoflowers?

      Msschn nog proberen om de luchtvochtigheid wat omhoog te krijgen, zie op de foto dat deze wat laag ligt.
      Ben ook met kweekje onder 300w spaarlamp bezig en men plantjes zijn ongeveer even oud en in hetzelfde stadium als de jouwe (dag 23). Ga dit proberen te volgen, zo heb ik wat vergelijkingsmateriaal

      Veel succes!
      Grtz
      Last edited by Jblaze; 1 August 2013, 14:40.

      Comment


        #4
        Re: Eerste Kweek - 2 x blue widow - 300W spaarlamp

        Opzet ziet er goed uit, plantjes ook.
        Maar kan je nog wat meer uitleg geven over je lamp? Is dat een combi ofzo of beide afzonderlijk? Ben je nu nog 18/6 bezig of al 12/12? Het is pas als je naar 12/12 overzet dat je de groeispurt krijgt...

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Eerste Kweek - 2 x blue widow - 300W spaarlamp

          Kan ik niet veel op aanmerken.
          Ziet er zeer keurig uit.
          Keep 'em green
          Leren = Experimenteren

          Comment


            #6
            Re: Eerste Kweek - 2 x blue widow - 300W spaarlamp

            Avond mensen,

            allereerst excuses voor de weinige updates en ten tweede bedankt voor de reacties !

            Goed een grote update en paar vragen beantwoorden dus , here we go!

            @Jblaze: nee dit zijn geen autoflowers maar gewone gefeminiseerde zaden. Hier een link naar de zaadbank van Dinafem https://www.dinafem.org/en/blue-widow-dinafem/ . De LV ligt nu ook beter hoor, 40 - 55%.
            @DJ Felix: De lamp is 1 stuk van 300W. Dit zijn Plug & Grow spaarlampen... http://www.dutch-headshop.com/nl/spa...row-p-881.html . Ik heb de groei en bloei , beiden 300Watt. De plantjes beginnen nu aan hun 6e week groei 18/6 ...ik denk komende zondag ze op 12/12 te zetten om de groeispurt te activeren.
            @HOMMEL: bedankt man, betekent veel voor me ! Zeker omdat dit mijn eerste kweek ever is ! Ik probeer mijn best te doen

            Nu paar fotokes met uitleg waar nodig...
            Beide dames groeiden dus lekker door , de nieuwe scheutjes van na het toppen zien er goed uit . De plantjes bleven wat compact en heb daardoor de lamp op 45cm boven de plantjes gehangen om te proberen wat meer lengte te krijgen, dit lukt een beetje. Als ik de nieuwe scheuten bekijk. Volgende kweek 300W groei op 50cm hangen!

            Gisteren zag ik dit :
            IMG_3945.jpg
            Vergeling in de onderste bladen van Sonja (dit op 2 bladeren maar) ... O M G , kleine paniekaanval... Na 30seconden nam het brein over en begon te denken waarom?? Ik kwam met het volgende, verbeter me indien fout mensen. Ik werk met Plagron Growmix, die aarde heeft voeding voor 3 weken en aangezien we in de 6e week groei zitten hebben de plantjes waarschijnlijk alles al op ! Overvoeding water is het zeker niet want ik zie geen verbrande puntjes bovenin de plant. Teveel water is het denk ik ook niet want voor ik water geef check ik met een tensiometer en de laatste tijd staat hij meestal "DRY".
            Dus heb ik gisteren wat voeding bijgegeven. Voor de eerste keer kregen beide dames 150ml water met Terra grow (2,5ml / 1l), enzyms (1ml) en power roots (1ml).
            Vandaag keek ik om 22u weer hoe nat/droog ze stonden en terug stond die meter op "DRY". Elk nog eens 100ml gegeven van dezelfde cocktail. Volgende keer dus een dosis van 200ml of 250ml aangezien de dames zo dorstig zijn en de grond alweer droog is de dag erna... Wat denken jullie?

            Het netje hangt er ondertussen in op 20cm van de potrand (aangezien mijn plantjes zo compact zijn) en de plantjes zien er vandaag de dag zo uit:
            IMG_3947.jpg
            Sonja
            IMG_3948.jpg
            Nadine

            Nu nog een paar fotokes van hoe het er nu bij staat. Boven en voor aanzicht en probeerde nog eens de gele plek op de bladeren te trekken , maar is niet zo goed gelukt.
            IMG_3949.jpgIMG_3950.jpgIMG_3951.jpg

            Plan voor volgende dagen: morgen 6/8/2013 geen water + voeding geven en dan woensdag 200-250ml. Zondag zou ik ze op 12/12 zetten met de groeilamp er nog op tot de eerste tekenen van bloei er zijn. Dan gaat de bloeilamp erin. We zullen zien hoeveel ze schieten, ik ben benieuwd !

            Dit was het voor nu, als de vergeling verergert zal je zeker meer horen lol.


            Goeie avond,

            Dope

            Comment


              #7
              Re: Eerste Kweek - 2 x blue widow - 300W spaarlamp

              UPDATE: Dag 38 (18/6)

              Heb ze vanavond 200ml gegeven elk de minimum toevoeging van 2,5ml terra grow. Zag dat er een beetje water onderuit de pot kwam dus hopelijk is dit genoeg water voor ze. De vergeling zit op 4 blaadjes. Nu ze er nog uit kunnen (niet gescrogt) kan ik makkelijk foto's maken van alle blaadjes. Hopelijk kunnen jullie me meer zeggen over de gezondheid van de plant. Ik hou het op voedingstekort... Komende zondag zet ik ze op 12/12 !

              Foto's:
              IMG_3952.jpgIMG_3953.jpgIMG_3955.jpgIMG_3956.jpgIMG_3958.jpgIMG_3959.jpg


              Alvast bedankt !

              Dope

              Comment


                #8
                Re: Eerste Kweek - 2 x blue widow - 300W spaarlamp

                UPDATE: Dag 42 (18/6)

                Het gaat goed met de 2 dames. De terra grow doet zijn werk uitstekend! Plantjes groeien weer goed door en zijn nu al boven het net uitgekomen. De vergeling is gestopt , maar waar gele plekken zaten worden die nu bruin. Ze krijgen nu dagelijks 300ml met 2,5ml terra grow / liter en natuurlijk nog Pure Enzym en power roots.

                Enkele foto's van de situatie nu:
                IMG_3960.jpgIMG_3961.jpg


                Was van plan ze zondag op 12/12 te zetten.

                Mvg Dope

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste Kweek - 2 x blue widow - 300W spaarlamp

                  UPDATE: Dag 46 (4e dag 12/12 - groei 42 dagen 18/6)

                  Hello iedereen, nog eens tijd voor een update met een paar fotokes !

                  De plantjes staan sinds vorige week zondag op 12/12, krijgen nu Terra Bloom ipv Terra Grow, 5ml per 1l water. Ze groeien snel en ik heb de uiteindes van de takken al een paar hokjes verder mogen steken in mijn net. Ongelooflijk hoe snel ze zich weer naar het licht richten... anyway here are some pictures ! Om het verschil te zien heb ik van een paar dagen de fotos erop gezet ... Enjoy !

                  Dag 42:
                  IMG_3960.jpgIMG_3961.jpg

                  Dag 44:
                  IMG_3963.jpgIMG_3964.jpgIMG_3965.jpgIMG_3966.jpg

                  Dag 46:
                  IMG_3967.jpgIMG_3968.jpgIMG_3971.jpg


                  tot later voor meer !

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste Kweek - 2 x blue widow - 300W spaarlamp

                    Moet je normaal niet bij een scrog de plantjes in de groeifase langs het net laten groeien? Het enige wat je nu doet is je toppen ondersteunen, terwijl je anders veel meer oppervlakte van het net zou kunnen benutten.
                    (Bron)

                    Voor de rest zien ze er goed uit, hoe ver staat je lamp van je plant?
                    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste Kweek - 2 x blue widow - 300W spaarlamp

                      Ja normaal in de groeiperiode beginnen scroggen... Doordat ik mijn P&G 300W in de eerste weken op 30cm van de plantjes hangde werden ze niet hoog, ze bleven heel compact... normaal moesten ze veel eerder al door het net gezeten hebben zodat ik makkelijker kon scroggen. Er zijn ook anderen die zoiezo 12/12 gaan als de plantjes er al paar cm doorzitten en gebruik maken van die groeischeut van de eerste weken bloei. Volgende keer gaat het zeker beter als ik die lamp wat hoger hang, dan gaan ze meer in de lengte groeien... Nu zouden ze nog 2 a 3 weken moeten doorgroeien en moet zeggen als ze zo blijven doorgroeien dat het net snel vol zal zijn... Was ook bang dat ik wat te weinig plaats ging hebben. Ze vertelden me dat mijn planten tot 3x groter zouden worden als ik 12/12 ging gaan...

                      Het is nu ook mijn allereerste keer, ik ben al blij dat de planten er supergoed bij staan...we zullen zien wat het me geeft op het einde... tot nu toe ben ik heel tevreden !

                      Mvg Dope

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste Kweek - 2 x blue widow - 300W spaarlamp

                        Hello,

                        weeral tijdje geleden. Plantjes staan nu precies 3 weken 12/12 en dit is hoe het er nu uitziet.
                        IMG_4007.jpg

                        Foto van een topje:
                        IMG_9624.jpg


                        Grtz Dope

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste Kweek - 2 x blue widow - 300W spaarlamp

                          Altijd mooi zo'n "veldje".

                          Hoe zit het met die vergeling / verbruining van de bladrand???
                          De planten zelf hebben er zichtbaar geen last van....
                          Ik zie alleen en mooi gevuld hok vol groen....

                          keep goin' like that...
                          blue berry x white widow , dat MOET wel een goed soortje zijn.

                          greetz
                          HOMMEL
                          Leren = Experimenteren

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste Kweek - 2 x blue widow - 300W spaarlamp

                            gaat goed zo te zien
                            Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                            Comment


                              #15
                              IMG_4034.jpgIMG_4035.jpg

                              De linkse foto is een overzicht en de rechtse foto zijn allemaal toppen van Nadine. En das raar, Nadine was altijd kleiner, maar sinds we 12/12 zijn gegaan heeft die meer toppen aangemaakt dan Sonja. Sonja maakt wel wat meer schaduw met haar grote bladeren, zie bv rechtsonder op linkse foto. Zou dat daardoor komen? Ik knip niets af deze eerste kweek, laat ze gewoon hun gangetje gaan nu.

                              Dit was het tot de volgende en mocht je iets zien of heb je tips voor mij... let me know !

                              Grtz Dope

                              Comment

                              Bezig...
                              X