Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hier met Shark Shock plantjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Nieuw hier met Shark Shock plantjes

God. Moet je eerlijk bekennen dat ik hier ff geen goed antwoord kan geven. Wat je op je eigen legenda ziet kunnen er idd meerdere oplossingen wezen.
    Maar je zegt dat de plant niet nog niet bloeit. In de bloei zal de plant meer P en K gaan gebruiken. Dus logisch gewijs gebruikt de plant hier nog heel weinig van.
    Misschien kunnen we die dan wegstrepen en naar de andere elementen gaan kijken zoals Mg/Ag en N. Hebben we al een paar elementen weten uit te sluiten. Goed als ik hier verkeert zit moet hier iemand maar ff op reageren. En dan wel inhoudelijk graag. Dat verwijs naar andere stukjes tekst zorg er alleen maar voor onduidelijkheid. Hoop dat we dit dan snel met zijn alle goed kunnen beantwoorden. Verder gaat het wel ok met de plantjes?

Comment

Ik heb dit uit een andere topic verwijzing staat onder de quote brtnswrd.

Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post

• Indien de EC in het substraat of in de grond hoog is, kun je deze goed doorspoelen met schoon water.
      • Je kunt zelf kalium toedienen, het makkelijkst gaat dat anorganisch, door 5-10 gram kalisalpeter op te lossen in 10 liter water, bij zure bodems kun je extra kaliumbicarbonaat of kaliloog toevoegen (5 ml op 10 liter water).
      • Je kunt kalium ook organisch toedienen via een waterige oplossing van houtas, kippenmest of drijfmest (pas op voor verbranding!). Extracten van druifachtigen bevatten ook veel kalium.

Te enthousiast kalium bijvoeden kan leiden tot zoutschade, een Calcium en Magnesium tekort en een verzuring van het wortelmilieu!

bron canna.nl

Grtz
      Lees dit topic even volledig door en eventueel de bron ook, veel succes.

Alles over de juiste voeding voor je planten, PH waarde, Meststoffen etc..
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Ik wil volgend jaar zelf wietolie voor medicinaal gebruik gaan maken van een soort met een hoog CBD-gehalte en kwam uit bij CBD Crew's Shark Shock. Ik hou deze post in de gaten, ben benieuwd naar je ervaring met deze plant.

CM
        Last edited by CannaMamma; 26 August 2013, 22:35.

Comment

Reggeaseeds uit Spanje deze hebben ook mooie soorten en met hoog cbdgehalte speiaal voor medicinaalgebruik.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

En van harte welkom.
          Hard gewerkt dan een dikke joint dan heb je dat wel is

Comment

@ Robson en Escargot:
            Bedankt voor het meedenken van jullie! Ik ga met foto's even naar een growshop en vraag daar wat het probleem kan zijn. Mits het een echt probleem is, aangezien het maar enkele bladeren betreft. De rest van de planten zien er, naar mijn inziens, gewoon erg gezond uit. Sorry, ze zijn wederom gedraaid, komt omdat ik me iphone rechtop houd, sorry daarvoor.

IMG_1952.jpgIMG_1953.jpgIMG_1954.jpgIMG_1955.jpg

@cannamamma:

Ik weet niet of dat ik hier mag vermelden, je kunt me het beste een PM sturen.

Comment

Wacht ik dat gesprek ff af ok. Ben ook wel benieuw wat de growshop hiervan zegt

Comment

Ey Ronson,

ik zag net je bericht bij een kweek verslag waar het over Biobizz ging, het voedsel daarvan. Dat gebruik ik ook, biogrow en bloom.
                Wat vind je van me planten als je er nu zo naar kijkt, naar de foto's?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brtnsnbwrd View Post
                  @cannamamma:
                  Ik weet niet of dat ik hier mag vermelden, je kunt me het beste een PM sturen.
                  Ga ik doen.
                  Ik heb de vraag uit mijn post verwijderd. Zou niet graag iets illegaals willen doen.

CM

Comment

Uhm sorry ik kweek huidig nog mineraal. Ik ga biologisch kweken met de Sannie manier. Die opmerking was naar Roll up. Hij gaat ne zoal ik van mineraal kweken af en naar een biologische kweek. Hij kiest voor biobizz. Dus we gaan nu gezamenlijk onze volgende kweek inzetten met dezelfde zaden, zodat we onderling kunnen vergelijken hoe de methodes werken. Welke de simpelste is etc etc..Dus wij kunnen dat beter aan jouw gaan vragen hoe je biobizz vind

Comment

Oke,
                      ik heb nu toch even serieus hulp nodig denk ik. Het wordt steeds erger en erger. Vandaag weer wat bladeren verwijderd.

IMG_1959.jpg

Ik heb gekeken op verschillende fora, ook op deze en ik kom er niet uit. Zou het overvoedig zijn(kalium overschot)? Over een Kalium tekort?

Graag de expertise van een expert die hier ook rondkijkt. Ik hoop zeer spoedig op een reactie.

mvg,

Comment

Kan je even heel snel vertellen en zo uitgebreid mogelijk.

Wat het je tot nu toe gedaan...

Vertel precies wanneer je bent begonnen met voeding geven.

Welke Voeding.
                        Wat voor grond
                        Hoe oud zijn de planten precies.
                        Bloeien ze en zo ja hoe lang al.
                        Hoeveel liter zijn de potten. (ik denk 14 liter)

Hoe ziet de plant over het geheel er uit??? groen of lichter als voorheen (eigen inschatting)
                        Hoe nat is de aarde?

Waar bevind het probleem zich onder bovenin of over de gehele plant?

Ik ga snel even rondkijken of ik het kan vinden en anderen op jouw topic wijzen.

Stel jij heel snel de vraag op de helpdesk bij bladproblemen maak daar even een topic aan met alle informatie.
                        Last edited by Escargot; 28 August 2013, 20:36.

Comment

Meet de ph van je grond eens.
                          En blijf van het blad af,laten zitten tot ze er van af vallen.

Comment

Hoi Escargot,

bedankt voor je snelle reply:

Ik gebruik van het begin af aan al Bio Grow en gooide er een periode ook al Bio Bloom doorheen, maar daar ben ik helemaal mee gestopt op aanraden van jullie. (wat achteraf gezien ook superlogisch is natuurlijk )
                            Bio Grow geef ik nog steeds. ongeveer 10 a 12 ml op 3,5 liter water.
                            Als grond gebruik ik universele potgrond, hier bij het tuincentrum vandaan.
                            De planten staan vanaf 1 juni in de grond, dus nu precies 13 weken en 4 dagen.
                            De planten vertonen nog geen enkele vorm van bloei.
                            De inhoud van de potten is 19 liter.

Ik dacht zelf eerst aan voeding overschot, aangezien ik met me stomme kop bio bloom heb gevoerd toen ze voluit in de groeifase zaten. Dus misschien is de grond verzadigd met Kalium en Fosfor. Of spoelt dat er vanzelf weer uit als je het niet meer bijvoegd? Want ik heb het nu minstens 4 weken al niet meer gegeven.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@Mway,

ik ga morgen meteen de ph waarde meten en van me bladeren blijf ik voortaan af.

Comment

Geef je de voeding iedere dag en anders hoeveel keer per week.

Comment

Ik neem ff 2 stappen achteruit, escar zit op de goede weg hier. Ik haak in als ik iets afwijkends hoor of zie. of te wel ik sta ff stand-by

Comment

Bezig...
                                X