Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hier met Shark Shock plantjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Nieuw hier met Shark Shock plantjes

Zo das goed nieuws in ieder geval brtn. Dan kunnen we met afbloeien gaan beginnen. Heb je vanaf de dag dat je ze heb gespot ook gelijk de teler laten lopen? ik bedoel die bloeiharen dan. Gefeliciteerd iig.

Comment

Nee, ik heb geen teller laten lopen. En om eerlijk te zijn, heb ik ze vanaf vandaag pas gespot..
      Maar hoezo een teller? Want je moet toch oogsten wanneer de haartjes voor 80% bruin zijn? Of mis ik iets essentieels met die teller?

Comment

Moet je vandaag gaan tellen. Volgende week woensdag heb je 1 week bloei gehad etc..als het goed is heb je een periode van bloei die door de breeder wordt gegeven en wanneer je ongeveer moet oogsten. Voor je voedingsschema is het ook belangrijk, qua hoeveelheden die je moet gaan geven op een bepaald punt in je kweek. Daarom is je eerste bloeidag spotten zo belangrijk.

Comment

Aiaiai!
          Besloot vanmorgen me planten binnen te halen, omdat het de laatste dagen zulk rukweer was en al verscheidene slechte berichten had gehoord kwa toprot etc.
          Sleep ik me 2e plant naar binnen valt de deur dicht, precies met me hoofdtop tussen de deur!!!
          Hij is flink ingescheurd, het steeltje, maar net niet helemaal door. Ik heb het maar geprobeerd te fixen met een stukkie plakband, aangezien er mensen zijn die hun planten te groot vinden worden en deze expres knakken zodat ze ff een bocht om groeien, dacht ik dat hij dat wel vol moest houden. Vanavond weer even gekeken, en het lijkt alsof hij het houdt.

Comment

Je kan een geknakte top makkelijk spalken.

Ik hoop dat de schade niet al te kwalijk is, echter zonder foto kunnen we zo weinig doen.

Bij een gescheurde steel zeggen veel mensen er stekpoeder op gooien.

Zo zijn er nog wel meer technieken, ze zullen zo direct vanzelf wel opgenoemd worden.

Je kan ook ff de zoek functie gebruiken op splitsen tak of top etc.

Ik heb er in ieder geval een hoop topic's over gelezen.
            Last edited by Escargot; 11 September 2013, 19:53.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Hier de foto's en ja, zoals jullie zien, heb ik mezelf getrakteerd op een binnenlampje. Omdat ik graag wil dat mijn kweekje tot een succes wordt, en niet dat me plant omwaait, wegregent etc. heb ik ervoor gekozen het laatste stukje binnen af te maken
              Op de foto zie je duidelijk (denk ik) het geknakte topje. Maar na een dag zien de bladeren er nog supergoed uit.

IMG_2043.jpgIMG_2044.jpg

Comment

Die top komt wel weer goed. Ik zie dat je hem al heb afgetapt. Klasse. Leuk dat je een lampje erbij heb gekocht. Led lampje? als ik dat rooie licht zo zie. Verder is ze lekker aan het bloeien.

Comment

Dank je Ronson!
                  Het is inderdaad een led van 700 Watt. Was van plan om het verder in een Mamoth grow tent van 1.2x1.2x2 verder te laten bloeien maar dan hing de lamp veel te dichtbij de toppen, als ik de lamp helemaal bovenin had gehangen. Nu staan ze in de garage, waar de lamp evengoed nog even iets te dichtbij hangt. Maargoed, ze hebben hun eerste dag prima overleefd, ze staan er goed bij en ik ben gerustgesteld dat me plantjes niet meer omwaaien en verdrinken.
                  Ik denk ook wel dat me toppie het overleefd, hij ziet er goed uit.

Comment

Wat is te dicht bij? Led geeft maar heel weinig warmte af. Dus die kunnen er vrij kort op worden geplaatst. Je moet zelfs wat lager omdat een led niet de penetratiekracht heeft van een HPS. Mooi gereedschap. dat wel. Erg prijzige lampjes ook. Hoeveel heb je er voor betaald?

Comment

Ik heb me er redelijk in verdiept de afgelopen weken. Ik ben tot de conclusie gekomen, na veel kweekverslagen te hebben gelezen in het binnen en buitenland, dat je minimaal voor 3W leds moet gaan. Deze hebben inderdaad niet heel veel penetratiekracht, maar een 300 watt (3w led) lamp schijnt gelijk te staan aan een 600 watt hps. Of dit waar is laat ik verder in het midden aangezien ik geen kenner ben en daar verder niet over wil soebatten. Ik heb gekozen voor de nieuwste soort ledlampen van 5watt per ledlamp. Mijn lamp heeft 140 ledjes wat dus neerkomt op een 700 watt led lamp. Wat volgens verslagen gelijk staat aan ik weet niet hoeveel wat hps.
                      Ik heb dan ook een verslag gelezen van iemand met dezelfde lamp als ik en die rade aan om je lamp zon 80 cm boven je planten te hangen, wat overigens ook in de beschrijving van de lamp stond die bijgevoegd zat. Nu hangt hij zo rond de 50 cm boven de toppen.
                      Ik heb me suf gezocht naar deze lamp, maar uiteindelijk kunnen kopen voor 600,-

Comment

Vind ik nog redelijk eigenlijk. Heb heel lang over de leds nagedacht. Ga nu nog een jaartje HPS. Om de technologie wat meer de tijd te geven en wat goedkoper te laten worden. Dit is de eerste led van 5w waar ik nu van hoor. Ik wist wel al van de 3w. die waren al veel beter. Dit geeft me hoop. Want 600w hps met ballast is behoorlijk duur qua stroom. Blijf je ff volgen wat betreft deze lamp. Heel interessant heb je een linkje er van? Je kan veel lager met die lamp meet je temp tussen je toppen en de lamp zit je tussen de 26-28 gr is het goed. Dan kan je denk ik nog een tukkie zakken. Als je een statische ventilator koopt of heb. die richten tussen je lamp en je toppen. Kan je weer een stukkie zakken. Kleine tip.

Comment

Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

Comment

Die lamp van gavita van 1000 euries is ook geweldig die LEP. Alleen kan je daar alleen mee voorgroeien...hahahaha.

Comment

hey mooie plantjes, maar alsjeblieft stop per direct met het blad eraf te trekken!

die led 700w geeft wel wat, maar als je het echt perfect wilt raad ik je aan om er een klein hps lampje bij te hangen.

zal je fotos ff zetten hier van de led,met kleine hps combinatie van ons destijd, dit was het simpelste van simpelste hoe je het kon maken en bedenken.
                              zo krijg je een idee.

folie,raam open,led en hpsje en klaar
                              waren 2 plantjes:
                              White Widow
                              Bubblegum x Ak 47

gr staff

Comment

Zo staff verslik me hier ff op me gemakkie. Dat zijn serieuze toppen

Comment

Bezig...
                                X