Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuw hier met Shark Shock plantjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Nieuw hier met Shark Shock plantjes

@Staff: WOW!! Dat zijn beste units zeg! Een klein hpsje bijvoegen zeg je, maar wat is klein? 200 a 300 watt? Of is dat al te groot. En ik trek er helemaal geen bladeren meer af, dat heb ik al 4 weken niet meer gedaan denk ik.
    @Ronson en Escar: Ik ga deze kweek afmaken met deze lamp, daarna begin ik een nieuwe vanaf zaadjes totaan, nouja, ik hoop die planten van Staff. En ronson, je hebt een pm.

Comment

Ik heb hem gezien bedankt Brtn. Wat een beauty is het zeg. En hoor ik nou dat je door wil. hahaha, Het kweekvirus heeft weer toegeslagen. Leuk man.

Binnen moet je nog wel wat aanpassingen doen. Goed het duurste gedeelte heb je al. Je zal nog een koolstoffiltertje en een afzuigmotortje er bv bij moeten kopen. Ivm mogelijke stankoverlast. En geloof me die plantjes gaan meuren binnen. Niet normaal. Kijk anders ff bij de indoor growers of bij mij af. Weet je wat je ongeveer kan verwachten en nodig zal hebben.

Comment

Ey Ronson,

daar heb ik al naar zitten zoeken, maar voor een leek is dat best wel een 'rare' materie om dat echt te snappen. Ik heb een tent van 1.2x1.2x2. Het aantal m3 is dan 2,88m3. Nu was de vraag en ook afweging, moet ik aan afzuiging doen, zo ja (eigenlijk niet 'zo ja' maar zeker weten) welke afzuiger moet ik hebben?
        Kwa lucht toevoer....moet dat passief zijn (de lucht gewoon zelf de tent in laten stromen) Als iemand de soort gelijke opstelling heeft, hoor ik het graag.

Comment

Ik zal gewoon rustig aan beginnen. Met led heb je geen warmte probleem iig, dus je kan net als ik starten met een buisventilator van 325 m2 is de kleinste versie. daar dan een koolstoffilter van 325m2 op kosten raam ik rond de 120 euro motor en filter alle bij rond de 60 euro. Ik werk met een 600w HPS en ik hou me warmte goed onder controle met dat kleine dingetje. Je moet ook zeker een luchtverplaatsing en verversing van 8x p.u. in je tentje hebben, cruciaal. De som die je voor je zelf moet maken is deze. lengte x breedte x hoogte x 8 ik zit dan rond de 16m2 jij dan rond de 20m2. overcapaciteit genoeg dus. Een koolstoffilter gaat ook 1 jaar mee. dat is in kweekjes vertaald 3 volle rondes. Wel wederkerende kosten post dus. Als je dan een statische clipventilator en een zwekkende of roterende ventilator er bij heb, Heb je je alle basis materialen die je nodig heb. Oh ja een temp/lv metertje van een tientje. die ventilatoren hebbie voor 25 euro allebei al.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Ho vergeet ff het thermostaatje met pot meter waarmee je je afzuigmotor kan aansturen. Dimmen etc. ook iets van 35-40 euro.

Comment

Ey ronson,

wat ik dan niet snap/begrijp is het volgende: Jij zegt dat ik het zou redden met een buisventilator van 325m2 met daarom een koolstoffilter van 325m2. Daarnaast nog aan luchtverplaatsing/verversing doen. Is het niet dat die buisventilator dit doet? Die zuigt lucht weg, warme lucht, en zuigt de verse, koele lucht, toch aan via een gat links onderin in je tent? Of moet je voor dat gat linksonder in de tent een ventilatortje hebben, zo'n statisch of zwenk ventilator?

Stomme vragen misschien, maar wat ik al zei, ik ben niet echt thuis op dat gebied. Een afbeelding de omschrijving van de desbetreffende apparaten, zou een hoop duidelijk maken. Vandaar dat ik zo benieuwd ben naar iemand met ongeveer dezelfde setup als mij. Of misschien dat jij een foto hebt van je setup?

Comment

Ja, dat klopt die ventilatoren zijn voor een hele andere reden. Die roterende om je planten sterker te maken en de lucht te mixen zeg maar. Die statische clip fan doe je tussen je lamp en je toppen. kan je lamp lager hangen. Die afzuigfan is om de lucht/warmte/hoge luchtvochtigheid te kunnen afzuigen. e filter moet dezelfde capaciteit hebben als die van je motor. hebbie een sterkere motor trekt je filter eerder dicht. Wacht ff op mijn foto's zal er wel wat voor je gaan maken als me licht weer aan gaat.

Goed ff wat fototjes gemaakt van de spullen die je nodig zal hebben. Goed je moet niet op mijn lamp letten, dat is weer heel anders dan led.

DSC00468.jpgDSC00474.jpgDSC00475.jpgDSC00476.jpgDSC00469.jpgDSC00470.jpgDSC00471.jpgDSC00473.jpg

Comment

Hmmm...
                Dat witte motortje hangt dus buiten je tent. Daaraan vast zit de koolstoffilter van foto 5. Die zuigt de lucht af.
                Dan zou ik dus nog een inlaatventilator beneden op moeten hangen die nieuwe, verse lucht naar binnen blaast, wat weer gemengd wordt door de clipfan, wat daarna op zijn beurt weer door de de afzuiger en koolstoffilter naar buiten worden afgevoerd.
                Soort van duidelijk..

bedankt!

Overigens heb ik 2 nieuwe foto'tjes. Een van de planten lijkt zijn bladeren wel uit te strekken naar de lamp toe. Is de plant hier aan het strekken..of.....? Iemand een idee?
                IMG_2048.jpgIMG_2049.jpg

Comment

Ja me afzuig unit zit buiten me tent. Bijna goed, je inlaat zuigt lucht aan door de onderdruk in je tentje. daar heb je die ventilatiegaten voor in je tentje. Omdat je overcapaciteit heb op je afzuig unit verkrijg je een onderdruk in je tent (passieve inlaat). Die afzuig die kan je regelen met die potmeter op die stekerdoos. die zit aangesloten op het thermosstaatje in de tent. wordt het te warm toert je afzuig unit op. is het weer goed valt ie weer terug etc. dus een actieve inlaat heb je niet nodig. Die roterende fan komt in de tent. in het begin langzaam worden je planten groter harder. Effect. onderzijdeplanten lucht wordt beter verspreid dus een egale luchtverhouding. Nog veel belangrijker is dat door de afwisseling van de stromingen je planten gaan bewegen. Die zullen sterkere en betere stammen gaan aanmaken. Resultaat sterkere robuustere planten die ook betere toppen kunnen aanmaken omdat ze een betere dikkere stam hebben. de lucht wordt verder omhoog afgezogen door je afzuig unit. Die clip fan is enkel om de direkte stralings warmte van je lamp weg te blazen. Kan je lamp weer wat korter op je toppen. misschien is het zo wat duidelijker.

Comment

Wauw staff Die gaan lekker
                    Kastje van Lousticko
                    eerste kweekje 600w Goede ronde denk ik check het effe

Comment

Je lamp hangt te hoog, bovendien ben je nu ongeveer 1,5 week in bloei. In de bloei groeien ze nog 3 weken door. Die groeispurt in de bloei is best wel stevig. Dus niets ernstigs brtn.

Comment

@ronson:
                        oke tnx!! heb me lamp een stuk lager gehangen vandaag. Op zon 30 cm. Zou ze nu eignelijk me growtent in willen hebben, want ze staan in de garage, maar ik ben nog steeds niet uit de afzuiging die ik aan moet schaffen....

Comment

Oke, afzuiging is in orde. De plantjes staan ondertussen in me tentje. Nu is alleen toch me hoofdtop van een van me planten gesneuveld, ging er wel erg slapjes bijhangen, dus ik ben z'n kop er maar af getrokken. Hopen dat het met het plantje in kwestie toch nog een beetje goed gaat komen. Het is op de foto's moeilijk te zien, maar op de foto waar 3 planten op staan, is het de voorste.

IMG_2075.jpgIMG_2076.jpgIMG_2077.jpgIMG_2078.jpg

Comment

Ziet er keurig uit zo je tentje. Filterje erin mooi hoor. En dan die rose foto's pikant oei joei joei. Als je lamp net uitgaat kan je nog foto's maken met je flits. Die zullen een stuk duidelijker zijn dan met je lamp nog aan. Jammer van die top, kon je hem niet meer opbinden of de breukzone weer wat afbinden? Waarom hing die er ineens zo bij? Trekken aan je toppen doe je alleen als die vol met rot zit. Denk dat je misschien ietsje te snel heb gehandeld. De zijtoppen van deze plant zullen nu zich wel harder gaan ontwikkelen.

Comment

Kun je ons een linkje bezorgen naar de lamp die je hebt gekocht?

Alvast bedankt!
                              sigpic
                              100% BIO Indoor autoflower enthusiast

Comment

@ronson:
                                Bij het verslepen van me planten van buiten naar binnen kwam deze precies tussen de deur te zitten en lag hij er al bijna af. Toen heb ik hem gespalkt met plakband, wat hij heel goed hield, hij bleef het gewoon goed doen. Toen heb ik ze weer versleept, van de garage naar een kweektentje, en toen liep ik die top er bijna af toen ik hem onder de deur door tilde. Hij kwam met zijn top tegen de deurpost. Hij hing toen weer de andere kant op. Hij heeft nog 2 dagen gestaan in me tent, maar de bladeren plus hoofdtop hingen er erg slecht bij, de bladeren werden slapper en slapper dus toen dacht ik... aah fuck! dan er maar af en hopen dat die twee naaste toppen het een beetje op gaan vangen.

Comment

Bezig...
                                X