Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
De meest ideale waarde voor Hy-Pro voeding is 5,8, dat staat op hun schema.
Verder willen plantjes eigenlijk geen schommelingen in Ph, dit is funest voor de oogst. Er bestaat een grafiek met voedingstoffen en hoe goed ze opgenomen worden afhankelijk van de ph waarde. Wel eens uitgezocht dat je in de groei eigenlijk een andere Ph zou moeten hebben dan in de groei omdat de plant andere voedingstoffen gebruikt. Alleen kan de plant niet tegen die verandering van Ph, dus daarom de gehele ronde dezelfde ph.
Een ph tussen de 5,8 en 6,5 is goed, zolang je die waarde dan ook vasthoud.
Dat heb ik ook ergens gelezen Roll. Echter moet je meer kijken naar het soort plant wat Ph betreft, zegt Hy-pro zelf ook. Voedingsfabricanten berusten op gemiddeldes. Deze soort van mij wordt tussen 5,7 en de 5,9 geadviseerd. Wijkt dus af van Hy-pro. Heb je trouwens ook niet gemerkt dat je per 24 uur 0,1 - 0,3 Ph verliest. Moet je maar eens je water opzuren en dan de volgende dag weer gaan meten. Ik zit meestal tegen het maximale aan vanwege dit verlies, doe ik ook op aanraden van een ouwe kweker. Heeft me ook nooit problemen opgeleverd. Dus je Ph niveau met aarde zal ondanks de bufferende werking van de aarde toch iets gaan fluctueren. 1 niveau is praktisch onmogelijk. Daarom heb je ook een range waarbinnen je het beste kan gaan werken. In de natuur zal er ook wel eens een fluctuatie voorkomen. Verder went je plant aan de hardheid en de zuurgraad van het water wat je constant geeft. Of deze nou in de plant zijn sweetspot ligt of niet. De plant gaat stressen als je te ver van deze waardes afgaat. Dat is dus nu ook bij mij gebeurt door een Ph-meter die langzaam naar de klote ging. Dus ja, ik weet dat dit weer lekker in me opbrengst gaat snijden. Daarom wil ik ook van dit soort metertjes af...Vertrouw liever op mijn eigen gevoel dan op dit soort metertjes. En het ging zo lekker Roll...
Ik geef zelf altijd 5,8 mee. Dit loopt natuurlijk altijd weer iets op gedurende de tijd dat het ongebruikt staat te wachten om opgenomen te worden. Je hoopt dan dat de bandbreedte waarin je werkt ergens tussen de 5,8 en 6,2 ofzo zit.
Maar hoop wel voor je dat ze bijtrekken, misschien hebben ze nu iets langer de tijd nodig.
Precies Roll, Ik hoop het ook. Ze mogen van mij wel wat langer de tijd nemen als ze daar de schades mee zullen wegwerken. Me snoeppot zit nog vol dus een weekje meer of minder geef ik niet zo om. Zo gaat het lampie weer aan, hoop dat ze er nog goed bij staan. Hoe gaat het met je drooghokje trouwens?
Hahaha...ja goed punt ook weer...Kan je aan lange vloei en tip komen daar?
Morgenochtend weer wat budshots...Ze herstellen goed, topproductie is niet stil gevallen..Ze ruiken lekker zeg, beter dan ik daarvoor had
Ja dat is nu net het enige product wat je wel kan kopen op blowen gebied.
Tipjes, ja bij de Flic's stop met blowen, de rechter geeft ze nog gelijk ook...gek he.
Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!
Update time. Goed na bijgekomen te zijn van Het Ph-meter incident, ben ik weer een stuk strijdvaardiger. Jammer van die bijna perfecte run. Dit is ook weer een uitdaging waar ik weer veel van leer. Moet om te beginnen Krasi en The Choca(WF) eventjes bedanken voor hun goede advies. Werk nu grotendeels de laatste dagen m.b.v de strategie van deze weed goeroes. Alleen ben natuurlijk eigenwijs, heb daar natuurlijk een eigen interpretatie aan gegeven. In tegenstelling om mijn Ph zo snel mogelijk te verhogen heb ik toch een wat gelijdelijkere weg uitgestippeld. Ben begonnen met 5.5, 5.7, 5.9 vanavond 6.1. Het idee hier achter is dat ik het verschil tussen mijn medium en gietwater wat kleiner wil houden zodat de wortels wat geleiderlijker weer aan de juiste zuurgraad kunnen gaan wennen. Anders worden de verschillen nog groter. Waardoor ze weer een opdonder krijgen. Geef nog geen voeding. Werd eventjes herinnerd dat bij te zure grond de planten minder voeding kunnen opnemen. Heb dus bij lopen voeden toen ik dacht dat ze honger kregen. Dat hadden ze ook, maar meer door het feit dat ze minder voeding konden opnemen. Komen ze binnenkort weer op het juiste niveau zitten ze waarschijnlijk tegen overvoeding aan. Ondertussen is goed zichtbaar aan het worden dat de dames een behoorlijke opdonder te verwerken hebben gekregen. Ze zijn behoorlijk aan het verkleuren. Uitdaging voor mij om dit weer wat recht te trekken. Begin me weer wat zekerder te voelen en heb het gevoel dat ik langzaam de controle weer aan het terug winnen ben. Maar ja geduld, geduld. Baal een beetje dat ik me toppen op dit moment niet wat kan gaan boosten. Maar dat kan de laatste weekies ook nog wel. Verder heb ik ook niet het idee dat de dames zijn stilgevallen, toppen worden ondanks dit akkefietje toch groter. Had misschien wat sneller gegaan nog als alles gewoon goed was gegaan. Maar dat zie ik mijn volgende ronde wel weer. Goed vanavond weer een slokkie water op 6.1 dan denk ik dat me medium al weer een heel stuk is bijgekomen. Ga ik morgen bepalen of ik weer iets kan gaan voeden of niet. Hier onder de foto's van dag 31 Bloei.
Dank je Roll, maar in mijn perceptie zijn ze al veelste ver. En ja ik ben ook bang dat ik nu tegen overvoeding aan het aanschurken ben. De dames zaten ff in een anorexia fase en hebben al hun eten laten staan. Dat moeten ze nu maar ff gaan oppeuzelen. Geef ook alleen nog maar water. Wacht ook ff tot ze weer een beetje bijtrekken. Maar ja verkleuring en bij sommige planten klauwen zegt mij ook genoeg. Temperatuur bij me toppen ligt tussen 28-30 graden. maar niet warm genoeg meer voor bladverbranding. heb laatst me lamp ietsje hoger gehangen, was toen ook mijn opkrullende bladrandjes ook kwijt. Ga ik je nog wat respect voor geven ook was een goede observatie van je. Nog klein half uurtje dan weet ik weer hoe het met de schatjes gaat.
Dank je Hippie, doe ik ook. Blijf ook gewoon naar de plant kijken. Heb ze net een behoorlijke plons water gegeven. Dat mogen ze eerst ff op lurken.
Jij trouwens ook zo'n weekend, knalluhh..
Comment