Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Blue berry (fem) v.a. 3e week bloei.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 4x Blue berry (fem) v.a. 3e week bloei.

Ik denk dat ik een google growguide ga maken
    Topic: The MainLining Adventures II: Bloemschikken!

Het is niet zo zeer de bestemming maar de reis die het zo verdomde leuk maakt!

Comment

Ben weer eens besluiteloos hier. Heb me zelf al de hele week belooft dat ik die blumatjes zou gaan bestellen. Maar dan wil ik ok die blumat digitals om die dingen af te stellen en me vochtgehalte te monitoren. Moet ik er weer 5 hebben natuurlijk wil niet constant in me potten lopen prikken. Maar ja das dus weer een bak met geld en dan moet ik me voedingsvat nog gaan aanpassen. oh oh oh desisions desisions. Nou voor de 100ste maal nog maar weer eens op hun site gaan kijken....grrrrr..

Comment

Waarom wil je ze eigenlijk?

Comment

Om meer inzicht in me water verbruik te krijgen. Als die dingen goed lopen kan ik via een pijlstok in me voedingsemmer inzicht krijgen wat de planten dagelijks ongeveer echt verbruiken. Kan ik dan weer op inspelen als ik moet gaan voeden. Maar wil ook voeding via die dingen proberen te geven. Met wat extra maatregelen om verstoppingen te voorkomen. Heel veel staat en valt met je waterhouding. Meestal geef je iets te veel, ik dan. maar ik denk dat veel die handmatig watergeven ook iets te veel geven. Met die meters kan ik naar de juiste vochtigheidsgraad van me medium werken en blijven monitoren. Het zal als het succesvol is me kweekjes weer een stuk eenvoudiger maken.

Comment

Ik heb er ook naar zitten kijken, maar ik doe het uiteindelijk toch niet. Ik wil niet teveel varen op meters, eerst maar eens handmatig onder de knie krijgen

Comment

Ja dat heb ik ook. Vooral met ph en ec meters. Deze zijn anders en de werking van dit systeem spreekt mijn wel aan. heb me wat verder in de materie verdiept maar als je grondvochtigheid niveau stabiel weet te houden je wel ietsje meer opbrengst er uit weet te halen. Ik zie dat deze meters ook door de grote jongens worden gebruikt. Ze werken op een heel simpel meganisme waarmee je echt op de behoefte van de plant weet in te springen. zelfde als die druppelaars. doodsimpel maar het werkt wel. Ja een beetje fine tunen maar het verschaft wel nuttige inzichten. Die dure sensoren in die andere meters vertrouw ik ook niet. die vocht meters kosten 30 euro stuk het is eigenlijk ook niet duur maar 5 is al 150 euro setje en een extra druipellaar ook 25...dus..maar ja tis hobby ik moet ook niet zo zeuren, moet ze gewoon kopen en dan lekker gaan klooien met die dingen. Gun mezelf zo weinig, dit moet maar eens kunnen vind je niet.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Bovendien wil ik volgende ronde een scrog gaan proberen. Heb ik nog niet gedaan. om dan onder het netje handmatig water te geven wordt een beetje lastig dan

Comment

Maar ff he..

Het is toch ook gewoon leuk om elke dag te gaan kijken, liefst twee keer. En waterbeurt geven is haast een cadeautje; nog langer bij je dames!

Ik denk dat die meters ook een andere waarde aangeven als je ze ergens anders in de pot steekt. Dat maakt het voor mij zo lastig, hoe betrouwbaar is 1 meetpunt voor de gehele vochtigheid van de pot. Voornamelijk daar zit mijn twijfel. Mijn ervaring is ook dat rondom de meter de aarde toch wat opdroogt waardoor de meter wat losser in de aarde komt te zitten (geen ervaring met een blumat tensiometer hoor). Dat geeft dan ook weer een verkeerde waarde. Dan sta ik alsnog mn potten op te tillen.

Comment

Ja, daarom de combi met continu bevloeiing. lijkt me een goed duo samen. En Point taken homogeniteit is idd een issue. En ik kijk en pruts toch iedere dag met me schatjes. Vooral met dat scroggen ben ik denk ik wel intenser met me planten bezig dan voorheen. Liet ze eerst gewoon hun gangetje maar gaan. En Nogmaals dank voor je input bij onze toto. Het is ook wel een leuk projectje en daar ben jij gek op. Dat weet ik van je nieuwe kastje. Reservoirtje (emmer 10liter) daarin een bruissteentje en een rondpompje wat je dan ook weer ff moet uitvogelen. Dus het is wel weer een experimentje. ook gewoon buiten de tent dat je altijd kan bijvullen ook als het licht uit is. lijkt me wel makkelijk. Goed ik zal de eerste rondes nog wel behoorlijk lopen aanklooien met die dingen maar goed. dat lijkt me wel leuk om te doen en te leren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ronson View Post
                    Ik ben ook een Google-Kweker net als de overige 95% hier. Ze zeggen het wel niet maar het is wel zo...All hail the Google Kwekers. Nou roll dat wordt een vermelding in de dikke van Dale...Hahahaha. Ach ach typisch gevalletje "De nieuwe kleding van de Keizer". Ivoren torentjes en ongebreidelde Narcistische trekjes. Als we nou geen aandacht geven geeft ie vanzelf wel op. Lekker laten doodbloeien verder. Dat vrouwelijk zaad verhaal is een hoax. Heb nog nooit van 100% vrouwelijk zaad gehoord. wel van zaden die zijn geoogst van een gestressde plant wat vrouwelijk zaad opleverd met meer kans op herma's. Vandaar ook die 99% vrouwelijk. Er is nog steeds geen techniek ontwikkeld waarmee zaden van een gezonde wietplant gescheiden kunnen worden op mannetes en vrouwtjes. Wat een gelul allemaal weer. Mooi gezegd van die troon.
                    Beste ronson,
                    niemand weet de truc of de echte kennis, hoe dit project in elkaar steekt,en weet je zelfs breeders kunnen dit niet.
                    wat hun gebruiken is (GA spray) en nee niet van no mercy,maar no mercy heeft hier wel iets mee gedaan en dat is dit namelijk
                    wat no mercy hier heeft gedaan,is het proces omgedraaid,het middel dient super verdund te zijn,en bij hogere dosis, is dit spul levens gevaarlijk ook voor ons!

hun hebben het middel gecreerd om vrouwelijke bloei te bevorderen,en niet mannelijke bloei te bevorderen

G.A = Gibberellic Acid (GA3 90+% ) dit kun je dus van ebay toveren,
                    moccht iemand dit willen gaan testen, zorg altijd dat veiligheid op nummer 1 staat,en laat het niet op je komen!

het proces is vrij makkelijk je pakt een plant,van 2 a 3 weken bloei, je bestuift haar sochtends en savonds ermee!
                    dan zul je zien dat je plant gaat stressen,en dat is wat je wilt bij dit proces, elke ochtend en avond dag in dag uit dit herhalen!

maar er komt nog veel en veel meer bij kijken.

de concentratie moet verdund worden 100-250-500 ppm

hoe het verder werkt kan ik ook niet vertellen, of duidelijk maken..simpel weg omdat ik ook niet dit weet.

speescees kun jij hier iets over vertellen nog evt?

en qnq 100% fem is onzin dat weet jij zelf ook.

staff
                    Last edited by stafford; 22 September 2013, 00:37.

Comment

Die termen heb ik zijdelings opgevangen, dat je ff verduidelijkt dat het giftig is schrik ik eigenlijk ff van. Maar dat is precies wat ik bedoelde. Het vrouwelijk zaad wat ik zie is al van een gestreste plant geweest dus. Zat ik wat dat betreft gewoon op het juiste pad. Maar als hobby kweker en googlekweker is dat voor mij niet echt relevant.
                      Ik kweek om me eigen stash te halen. By all means necesary. Dus al die genetica dingetjes is wel leuk maar niet echt super interessant voor mij. Voor anderen veel belangrijker. Zeg ik wel ff onder voorbehoud want ik ben krap 2 jaar bezig nu. Sinds ik hier actief ben is mijn kennis niveau behoorlijk opgekrikt. Tof dat je mee doet in de Toto trouwens.

Comment

Gefeminiseerd zaad is voor 99% vrouwelijk. Dus gemiddeld is 1 op de 100 zaadjes dat niet en zorgt dus voor een mannetje/herma. De rest is toch gewoon vrouwelijk? Dat het dan uitgroeit tot een herma heeft dan toch meer met stress te maken?

Kortom, de (onervaren) kweker veroorzaakt dit toch zelf?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

@Ron: Je argument van het 'projectje' ben ik wel gevoelig voor. Dat heb je goed ingeschat Dat is inderdaad een reden om het te gebruiken, projectjes zijn kick!

Comment

Moet het maar echt gaan doen. Dat getwijfel en getop wordt ik ook knifterig van. Ga ze maar gewoon bestellen vd week. hahaha zei ik vorige week ook al. Fijn dat onze kennis qua zaden ook weer is bijgeschaaft. Hoop dat Staff ons nog wel wil helpen met onze projectjes verder. Heb totaal geen beef met deze jongen wel met iemand anders. Volgens mij begreep hij ff de onderliggende gedachtes niet. Heb hem dat verduidelijkt afgelopen nacht. Hoop dat ie niet beledigd is verder. Van hem wil ik namelijk wel heel veel leren. Hij is altijd erg behulpzaam, een eigenschap die ik werkelijk respecteer. Zo weer genoeg veren weg gestopt.

Comment

De kogel is door de kerk. Heb ze maar besteld 180 euries. 5 vochtmeters en een blumat starterskit en een extra druppellaar als reserve. Heb mezelf maar eens gekieteld

Comment

lol op naar de volgende kweek, en nu met je bluemats
                              ben wel benieuwd naar het resultaat, ook ik sta dus dagelijks met mn potten in de handen, even voelen of ze water genoeg hebben
                              opzich geen probleem met een paar planten...maar als je er bijv 20 hebt lijkt me dit een onbegonnen klus, en vooral als ze in speciekuipen staan bijv

ik ben benieuwd, ga het wel volgen...ook benieuwd of het goed gaat met de voeding geven...hoor overal geruchten dat het snel verstopt zit dan.

grtz

Comment

Dank je GR...ouwe WF-er hahaha.... Volgende ronde kan ik starten als me pakketje binnenkomt. Heb vandaag die schilders in me huis gehad. En ze hebben helemaal niets opgemerkt. Hahahaha. Nou komen ze woensdag me ruit al vervangen, is dat ook gebeurt. Terwijl me tentje nog steeds staat en me BB's staan te drogen. Verwacht
                                Dat die BB's rond vrijdag, zaterdag wel voldoende droog zijn. Dan ga ik beginnen met ontkiemen van de Sweet N Sours van Spliff.

Comment

Bezig...
                                X